Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi tulisi allergiseksi lemmikillesi

Vierailija
12.05.2014 |

Luopuisitko lemmiksistä? Olettaen ettei lapsen allergia ole hengenvaarallinen

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo arvostella hevosbisnestä kyllä, koska olen nähnyt kuinka epämääräistä toiminta monella tallilla on. Joskus nuorempana ja vähemmän tiedostavana tuin kyseistä bisnestä itsekin harrastamalla ratsastusta. Nyt en näe ainuttakaan syytä tukea tätä ammatinharjoitusta, miinukset menevät ratsastuksen tuoman ilon ylitse, kun ajattelee eläinten kannalta asiaa. Jos jostain löytyisi aidosti eläimille lempeä talli, missä niiltä ei vaadita liikaa, voisin jatkaakin. Mielestäni nykyaikana hevoselle sopiva paikka olisi maatilalla kaverin tai parin kanssa, lemmikkieläimen kaltaisena eläimenä, ei kaikkien käytettävissä olevana loppuunkulutettavana rahantekovälineenä. Ravureilla toki vaikuttaa olevan paremmat oltavat, kunhan vain ensin ovat tarpeeksi hyviä omistajiensa tarkoitukseen.

"Suomessa eläinsuojeluyhdistys on perustettu aikanaan edistämään hevosenlihan syöntiä, koska loppuunkuluneet hevoset haluttiin päästää tuskistaan sen sijaan, että ne rääkättäisiin loppuun huonoissa olosuhteissa. Tämä on hyvä periaate" Edelleenkin tätä mieltä, kasvissyöjänä? Jos näin on ollut sata vuotta sitten, niin ei kai niitä enää tarvitsisi yhä kuluttaa loppuun, vaan voitaisiin mennä kehityksessä hieman lisää vielä eteenpäin ja antaa armoa muunkin kuin teurastamisen muodossa? Ainiin, ei, koska raha.

"Vauhkotaan eläintarhassa lopetetun kirahvinpoikasen takia ja samalla otetaan lisää makkaraa leivän päälle." Mistä sen tietää, onko sitä makkaraa vai ei. Vähän vaikeasti rinnastettavissa olevia asioita, koska: eläintarhassa tuo eläinten lisääntyminen on kovin säädeltyä puuhaa ja aika pitkälti ihmisten käsissä, ei tulisi antaa raskautua (tai peräti kenohedelmöittää) mikäli on tarkoitus lopettaa, tappaminen ei ole ehkäisykeinona kovin ok. Ärsytti se minuakin, en vieraile eläintarhoissa ja lihansyöntikin on pannassa. Loppupäätelmänä, mikään missä eläimet ja rahallinen hyöty yhdistyvät, ei ole omassa arvomaailmassani hyväksyttävää. Turkistarhauksen suhteen ajattelen, että olisi parempi olla jopa sukupuuttoon kuolleena, kuin käytettävänä moiseen tarkoitukseen. Tämä voisi olla useiden muidenkin hyötyeläinten tilanteessa mukavempi vaihtoehto.

Vierailija
2/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Lapsi piikille. Lemmikki on korvaamaton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin samaa mieltä kasvissyöjänä. Mä en vastusta eläinten tappamista, vaan huonoa kohtelua. Ja vastustan myös sitä, että huonokuntoisia vanhoja hevosia pidetään nurkissa kärsimässä, tätäkin näkee. Ja rahan takia hevosen pois paneminen on todella ymmärrettävää, koska hevosen pitäminen maksaa paljon. Hevonenkaan ei välttämättä ole onnellisimmillaan, jos se roikkuu vain tyhjänpanttina tarhassa, hevoset kun on luotu liikkumaan.

Jos sua niin kovasti pöyristyttää se, että vanhoja hevosia teurastetaan, niin voit toki perustaa hevosten vanhainkodin. Rahaa se kysyy, mutta se ei näytä olevan sinulle ongelma. Joten tee jotain sen sijaan, että arvostelet!

Vierailija
4/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joten tee jotain sen sijaan, että arvostelet! " Lukeekohan jossain, etten mitään tekisi eläinten hyväksi. Se tosin lukee, etten tue ratsastusbisnestä enää. Eläinten vanhainkotitoimintaa olen kyllä suunnitellutkin, kun sopiva tilaisuus tulisi, tai lähinnä paikka löytyisi.

"Ja rahan takia hevosen pois paneminen on todella ymmärrettävää, koska hevosen pitäminen maksaa paljon." Ja tämä ei ole tiedossa hevosta hankittaessako...Liian monelta unohtuu ihan parissa vuodessa, että mitä se eläimen pito vaatii. Helposti unohtuu sekin, että kissa tai koira ei pysy pentuna aina. Alkuhuuma menee ohi samalla tavalla kuin parisuhteissakin.

Vierailija
5/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki lähti - samantien.

Kuka kyselee tällaista? Onko muka jossain joku äiti joka laittaisi lemmikin etusijalle? Uskomatonta jos näin on.

Vierailija
6/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 08:53"]

Lemmikki lähti - samantien.

Kuka kyselee tällaista? Onko muka jossain joku äiti joka laittaisi lemmikin etusijalle? Uskomatonta jos näin on.

[/quote]

On tavaton määrä perheitä, joissa on lemmikki lapsen allergiasta huolimatta. Lapset niiskuttaa silmät punaisina, mutta....lemmikki on hänelle niiiiin rakas!<3

Vierailija
7/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi. Lemmikki oli minulla jo ennen lasta, ja olen sitoutunut pitämään siitä hyvää huolta päiviensä loppuun asti. Allergiaan ei yleensä kuole kuitenkaan.

Vierailija
8/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai luopuisin lemmikistä. Ei mitään järkeä rasittaa lapsen elimistöä. Lapset ensin, tietenkin. Poikkeuksena tilanne, jossa perheeseen on tullut koiranpentu, ja lapsella on ensimmäisten parin viikon aikana lieviä allergiaoireita.  Niitä tuli meillekin vaikka emme ole allergisia, ja siinä on kyse ihan vaan siitä että eläinpölyn määrä nousee kodissa niin nopeasti niin suureksi.

Vierailija
9/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huolenpitoa on myös se, että etsii sille kodin jossa sen on hyvä olla. Lapsestasi on pidettävä huoli ensisijaisesti, ei lemmikistä!

Hoitamaton allergia voi kehittyä tosi pahaksi ja siitä on lapselle riesaa koko loppuelämäksi. Sitäkö haluat?

Vierailija
10/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellaisiakin äitejä on. Jopa -80-90luvulla, jolloin suositeltiin terveydenhuollosta totaalisaneerauta (allergeenit pois kotoa, eli siis elukat pois). Nykyään suositaan ns. siedätystä, eikä allergiaperheessä lemmikin pois antamisen tarvitse olla enää itsestäänselvyys - lievä allergia voi jopa poistua kokonaan! TJEU allergia- ja astmaliitto

Vierailija
11/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse luopuisi, lemmikki on minulla kuitenkin ollut ennen lapsen hankkimista enkä hylkää perheenjäsentä uuden tieltä. Koirani ovat minulle enemmän kuin perheenjäseniä.

Vierailija
12/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti luopuisin. Olisihan se kova paikka, mulla on ollut koko aikuisikäni lemmikkejä, mutta hankkiutuisin niistä eroon lapseni takia.

Vierailija
13/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoreettinen kysymys, en ole äiti enkä sellaiseksi vielä moneen vuoteen tulossa. Enkä edes tunne ketään kenellä olisi eläinallergia. Turha moralisoida.

ap

Vierailija
14/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi vaan veisin lapsen piikille.

Vierailija
15/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin, varsinkin jos lemmikki on ollut ennen lapsen syntymää. Selvittäisin kyllä syyn miksi allergia puhkeaa yhtäkkiä.

Vierailija
16/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki lähtisi, tottakai.

Vierailija
17/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan luopuisi! Saisi lapsi lähteä.

Vierailija
18/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luopuisin lemmikistä. Allergiahan voi puhjeta ihan milloin tahansa. Meillä on kaksi kissaa, ja onnkei kenelläkään ei ole eläinallergiaa. Itse olen allerginen monelle muulle.

Vierailija
19/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se olisi luopua, mutta aika epätodennäköistä on, että allergia puhkeaisi. Jos vanhempani eivät ottaisi koiraamme, se pitäisi sitten lopettaa. En usko, että se helposti sopeutuisi muualle.

Vierailija
20/61 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä etsisin sille lapselle uuden rakastavan kodin. Pitäisi varmaan laittaa Apulaan ilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi