Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä 2 - 3-vuotiaat lapsenne leikkivät?

Vierailija
12.05.2014 |

Meillä on tyttö ja top 5:

kokkausleikit

nukketalo

autot (mm. parkkihalli ja päällä istuttava auto)

muoviset rakennusvälineet

lego duplot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3v:

Autot

Aseet

Kepit

Jalkapallot

Vierailija
2/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on piirun verran alle kaksivuotias, eikä hän leiki millään yksin, minun pitää aina näyttää miten leikitään. Missä vika, onko luovuudessa jotain puutetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 08:51"]

Meillä on piirun verran alle kaksivuotias, eikä hän leiki millään yksin, minun pitää aina näyttää miten leikitään. Missä vika, onko luovuudessa jotain puutetta?

[/quote]

Vaikea sanoa missä vika, mutta todennäköisesti ei ole mitään vikaa vaan jokin persoona tai tottumiskysymys. Koska aloitte leikkiä?

Me aloitettiin lapsen kanssa leikkimään yhdessä heti kun oli 6 kk ja yksivuotiaana hoivasi jo nukkeaan. Eli sanon sitä, että meilläkin leikit on opetettu ja opastettu, eikä ole niitä itse oppinut vaikka nykyään yksin leikkiikin pitkiä aikoja.

ap

Vierailija
4/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei missään ole vika. Kaksivuotiaat on usein vaan sellaisia tutkijoita ja menijöitä, varsinkin jos ovat esikoisia, eikä perheessä ole vanhempia lapsia opettamassa leikkimistä. Oma esikoiseni lähinnä mennä viipotti paikasta toiseen kaksivuotiaana, jos minä en järjestänyt hänelle leikkiä ja opettanut leikkimään, ja käsitin että näin se on aika monella.

Vierailija
5/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 3v tyttö (+5v isoveli), tyttö leikkii päiväkodissa kotileikkejä ja prinsessaleikkejä, kotona sitten isoveljen kanssa mm. duploilla, dinosauruksilla, autoilla ja junaradalla.

Vierailija
6/6 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 08:54"]

[/quote]

Ei missään ole vika. Kaksivuotiaat on usein vaan sellaisia tutkijoita ja menijöitä, varsinkin jos ovat esikoisia, eikä perheessä ole vanhempia lapsia opettamassa leikkimistä. Oma esikoiseni lähinnä mennä viipotti paikasta toiseen kaksivuotiaana, jos minä en järjestänyt hänelle leikkiä ja opettanut leikkimään, ja käsitin että näin se on aika monella.

[/quote]

Jos opettaa leikkimään pääsee itse helpommalla kun lapsi on itsenäinen aikaisemmin. Meillä kolmevee viihtyy yksin tunninkin leikkiensä parissa. Lapset ovat ihania, mutta ei kai kukaan koe haitaksi, jos ei jatkuvasti tarvitse opastaa tai vahtia kaksivuotiaan tutkimuksia, jotka joskus käsittävät kiipeilyä ja muuta ei-toivottua.