Onko koronamaski jo normalisoitu ja outoa onkin nyt se, kun jollain on paljaat kasvot
Ainakin kaupassa huomasin, että ihmisille on jo ehdollistunut se, että väistetään maskitonta mm. minua.
Samanlainen reaktio, kuin jos heittää pallolla kohti päätä ja väistää täysin reaktiomaisesti sen enempää miettimättä asiaa.
Jääkö tämä reaktio ihmisille pysyvästi? Yhtäkkiä onkin normaalia, että puhe on sössötystä maskin takaa ja väistellään ihmisiä reaktiomaisesti?
Kommentit (45)
Näin tuntuu vähän käyneen, että ovat ehdollistuneet. Minä en ( luultaavmmin) autismin takia pysty kokemaan mitään yhteenkuuluvuutta, en yhteisöllisyyttä enkä siksi myöskään sosiaalista painetta, niin tämä menee minulta täysin ohi. Olen vain tarkkailijana kaiken ulkopuolella ja seuraan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Näin se hunnutus etenee, kohta musta kaapu on normaalia ja vai silmät ehkä paljastuu kaapujen ja maskien takaa...
Tämä on myös jännä kun naiset sitä burkaa niin kovasti on vastustaneet ja nyt on innoissaan peittämässä kasvonsa ja haluavat eristäytyä kotiin.
En käytä maskia. Se on paras tapa pitää ihmiset loitolla, ja se taas on paras tapa välttää tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Näin tuntuu vähän käyneen, että ovat ehdollistuneet. Minä en ( luultaavmmin) autismin takia pysty kokemaan mitään yhteenkuuluvuutta, en yhteisöllisyyttä enkä siksi myöskään sosiaalista painetta, niin tämä menee minulta täysin ohi. Olen vain tarkkailijana kaiken ulkopuolella ja seuraan tilannetta.
On hyvä muistaa, että olet kaiken ulkopuolella vain pääsi sisällä. Käytännössä tässä ollaan amassa veneessä kaikki, autismi tai ei - eli potentiaalisia viruksen levittäjiä.
Väistän kyllä kaikkia. Niin maskillisia kuin maskittomiakin.
Puhe sössötystä? Tottakai väistän maskittomia pandemian aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se hunnutus etenee, kohta musta kaapu on normaalia ja vai silmät ehkä paljastuu kaapujen ja maskien takaa...
Tämä on myös jännä kun naiset sitä burkaa niin kovasti on vastustaneet ja nyt on innoissaan peittämässä kasvonsa ja haluavat eristäytyä kotiin.
Niin no, toisessa tapauksessa syynä on naisia alistavan uskonnon määräys peittää kasvot, toisessa viruksen leviäminen pandemian aikana.
Jännää on juu, varmaan hämmentää suuresti tämä dikotomia, jos pääkopassa on synapsilla vaikea löytää ystävää.
En ole moista ainakaan Helsingissä huomannut. Maskinkäyttäjät tuijottavat varpaitaan tai kännykkäänsä. Hoipertelevat minne sattuu ja törmäilevät katteettomassa turvallisuudentunteessaan, jos en itse väistä. Hulluimmat tuijottavat lasittunein silmin ja kävelevät päin kokeillaakseen, väistänkö minä, maskiton. Yleensä väistän, mutta joskus tympäisee ja kävelen päin kysyen, että eikö korona pelota. Reaktiot ovat ratkiriemukkaita. 😂
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: väistän varsinkin maskittomia
Sama
Vierailija kirjoitti:
Pointti lienee siinä väistetäänkö maskillisia eli pidetäänkö niitä turvavälejä kaikkiin vai ei?
Kyllä ainakin täällä Helsingissä ruokakaupoissa ja julkisessa liikenteessä ehdottomalla enemmistöllä on maski, myös nuorilla.
Tämä kertonee siitä, ettei niiden pitämistä enää koeta nolona edes epävarmojen teinien keskuudessa.
Kyllä maskiton siinä erottuu joukosta, en ole kylläkään pistänyt merkille mitään huomauttelua tms, ellei nyt sitten ole bussissa tupannut jonkun viereen istumaan.
Joissain aasian maissa on käytetty maskeja vuosikaudet, sen perusteella vaikuttaa mahdolliselta, että osa näistä pandemianaikaisista uusista käyttäytymismalleista jää päälle.
Onko se toisaalta niin paha asia? Ihan hyvä vaan, että ihmiset oppivat pesemään käsiään, olemaan yskimättä päin toisia, jäämään kipeänä pois töistä yms.
Tuo sössöttävästä puheesta valittaminen on taas sitten jotain yleisempää perseestä revittyä maskien vastaista mussutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti lienee siinä väistetäänkö maskillisia eli pidetäänkö niitä turvavälejä kaikkiin vai ei?
Pidän turvavälejä kaikkiin jos suinkin mahdollista, niin kuin korjasinkin jo aiempaan viestiin. Käytän tietenkin myös maskia ja huolehdin käsihygieniasta. Kaikki mahdolliset toimenpiteet joita suositellaan.
Huoleton kirjoitti:
En ole moista ainakaan Helsingissä huomannut. Maskinkäyttäjät tuijottavat varpaitaan tai kännykkäänsä. Hoipertelevat minne sattuu ja törmäilevät katteettomassa turvallisuudentunteessaan, jos en itse väistä. Hulluimmat tuijottavat lasittunein silmin ja kävelevät päin kokeillaakseen, väistänkö minä, maskiton. Yleensä väistän, mutta joskus tympäisee ja kävelen päin kysyen, että eikö korona pelota. Reaktiot ovat ratkiriemukkaita. 😂
Arvon riemuidiootti on hyvä ja jatkaa tuota tahallaan ihmisiä päin kävelyä. (Tosin ethän sinä oikeasti niin tee, kunhan lesoat nimettömästi netissä.)
Mutta kokeile ihmeessä joskus, toivottavasti kohde potkii sinuun vähän käytöstapoja.
Minä jätän maskin kotiin jotta ihmiset kiertävät minut kaukaa. Muuten unohtavat turvavälit kokonaan nyt maskien takia.
Maskin käyttö kuivattaa suuta ja edesauttaa suun bakteerien ja virusten lisääntymistä.
Nyt ulkomailla jossa ollut maskipakko, on lisääntynyttä ientulehdusta ja muita suun tulehduksia, jopa hampaiden löystymistä on havaittu.
Voi olla aika pitkät jonot hammaslääkäreiden vastaanotolle muutaman kk päästä.
Kaunishuuliset naiset eivät pidä maskia, vihaiset viivasuut pitää. Parempi näin :)
mitä hyötyä maskista jota räpelletään p-skaisin käsin naamalla????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa, että olet kaiken ulkopuolella vain pääsi sisällä. Käytännössä tässä ollaan amassa veneessä kaikki, autismi tai ei - eli potentiaalisia viruksen levittäjiä.
Kyllä, mutta maskilla ei ole mitään vaikutusta infektioiden leviämiseen. En voi harrastaa järjettömiä asioita joille ei ole tieteellisiä perusteita. En voi rikkoa sitä vastaan. Se olisi valehtelua ja hullua.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Arvon riemuidiootti on hyvä ja jatkaa tuota tahallaan ihmisiä päin kävelyä. (Tosin ethän sinä oikeasti niin tee, kunhan lesoat nimettömästi netissä.)
Mutta kokeile ihmeessä joskus, toivottavasti kohde potkii sinuun vähän käytöstapoja.
Miksi muiden ei tarvite katsoa eteensä ja pitää turvavälejä? Miksi ihmiset eivät osaa kadulla kulkea oikeanpuoleista reunaa? Miksi kaupassa ei osata mennä reunaan tuijottamaan kännykkää tai ostoslistaa? Miksi pitää jäädä keskelle käytävää, ettei kummaltakaan puolelta mahdu ohi? Miksi on niin kiire tulla laittamaan ostoksia samalle hihnalle?
En ole huomannut että väistettäisiin. Maskia en ole käyttännyt kertaakaan missään, enkä aio käyttää. Asun Helsingissä.