Miehellä ollut jonkinlainen suhde aiemmin, nyt mietin pettääkö taas?
Mies jäi kiinni pettämisestä muutamia vuosia sitten. Jäi kiinni kun ratsasin puhelimen.
Nykyään en mitenkään pääse miehen puhelimelle enkä tietokoneelle. Kaikki salasanojen takana. Elämä on jatkunut jokseenkin normaalisti ja toisaalta luottokin varmaan parantunut hiljalleen. Helposti silti edelleen saatan alkaa miettimään missä mies on tms. jos on aihetta vähänkin epäillä.
Mies on viimeaikoina ollut kovin ärtynyt. Seksiä ei ole kunnolla ollut syystä että mennään usein eri aikaan nukkumaan. Mies menee aiemmin ja itse myöhemmin. Rytmiä on mahdoton muuttaa töiden luonteesta johtuen. Tuntuu, ettei miestä pahemmin seurani kiinnosta. Miehellä on varmasti stressiä töiden vuoksi, mutta tiuskii välillä minulle mielestäni ihan syyttä eikä minunkaan työni tänä poikkeusvuonna ole ollut ollenkaan helppoa.
Nyt aloin miettimään onko kaiken takana taas pettämistä? Jos mies pettää ja on itselleenkin siitä vihainen ja sen takia kiukkuinen? Jos saisin tietää? Nainen, jonka kanssa petti, asuu samassa kaupungissa. Heidän "suhteensa"/säätönsä loppui kun sain tietää. Erokin oli lähellä. Oli ihan karvaa vaille, etten eronnut. Mies tietää sen eikä varmasti kovin helpolla petä.. mutta.. Siinäpä se onkin. Epäilys.
Miten ihmeessä saisin kiinni jos mies pettää? Mitä tarkkailen? Kännykät on turhia, ne eivät auta. Eikä tietokone.. Ainoa mahdollisuus olisi seurata miestä, mutta se lienee aika mahdotonta kun yllättäviä menoja ei juuri tule. Pettäminen saattaisikin olla luokkaa "työpäivän aikana tai netissä". Minulla on omakin työni, joten enpä paljon pysty miestä seurailemaan. Minun on turha myös kysyä. Jos mies pettäisikin, valehtelee ettei petä. Eikä pelästy kysymystä. Jos mies vielä erehtyy pettämään, on ero varma. Minua ei kohdella näin. Menköön jonkun toisen kanssa sitten jos on minua parempi. Tiedän oman arvoni ja minä en lattiamatoksi jää.
Kommentit (24)
Ei kuulosta kovin hauskalta liitolta, joten miksi edes olet huolissasi? Eihän tuo ole muuta kuin yhteinen kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että voi hyvinkin olla uusi suhde taas päällä, vähintään ihastunut toiseen.
Ikävä kyllä kun kerran on tuon tehnyt ja päässyt kun koira veräjästä, tekee uudelleen. Miksei tekisi? Näppärästi saa samalla syödä ja säästää..
Tosi hankala antaa mitään selkeää ohjetta mutta mietin että joku seuranta-systeemi pitäisi saada käyttöön. Hänen puhelimeen/autoon yms. Tietäisit onko siellä missä sanoo. Tai sit palkkaat yksityisetsivän
Tämmöset seurantasysteemit olisi käteviä, mutta minne autossa? Ja mistä? En osaa sellaisia edes käyttää. Yksityisetsivää en ala palkkaamaan, tuntuisi nololta.
Mieluusti menisin itse kyttäämään, mutta ei mulla tähän juuri mahdollisuuksia ole.
Olet jo lattiamatto kun jäit tuohon suhteeseen. Mikä teitä pitää vielä yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kovin hauskalta liitolta, joten miksi edes olet huolissasi? Eihän tuo ole muuta kuin yhteinen kämppä.
On meillä lapset, yhteinen asunto ja muuten kaikki on ollut hyvin. Liitto toimii kuitenkin. Viimeaikoina on vaan taas ollut tätä "vastamäkeä". Niitäkin aikoja on ollut paljonkin kun kaikki on hyvin. Mitään suurensuurta vikaa muutakuin pettäminen, ei ole ollut ja tästäkin jo useampi vuosi.
Niin, sekin on mahdollista että pettäminen jatkuu kiinni jäämisen jälkeenkin, tämä on varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sekin on mahdollista että pettäminen jatkuu kiinni jäämisen jälkeenkin, tämä on varma tieto.
Toki, ovat sitten vain nähneet todella harvoin ja täysin salaa jos näinä menneinä vuosina ovat tapailleet. Lapsetkin sen verran isoja jo, että osaavat kertoa näkemästään vaikka en itse olisi esim. kotona. Nyt mietin onko juttu lämmennyt uudelleen. Haluaisin vain tietää miten miehen saa kiinni jos näin on?
ap
"Minun on turha myös kysyä. Jos mies pettäisikin, valehtelee ettei petä. Eikä pelästy kysymystä." Vau. Ihana mies.
Kyllä se varmaan pettää. Vaikea myös ymmärtää, mitä "toimivaa" kuvaamasi kaltaisessa suhteessa on.
Ehkä hän haluaa jättää sinut eikä saa sanotuksi. Toinen nainen voi olla kuvioissa tai sitten ei. Yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että voi hyvinkin olla uusi suhde taas päällä, vähintään ihastunut toiseen.
Ikävä kyllä kun kerran on tuon tehnyt ja päässyt kun koira veräjästä, tekee uudelleen. Miksei tekisi? Näppärästi saa samalla syödä ja säästää..
Tosi hankala antaa mitään selkeää ohjetta mutta mietin että joku seuranta-systeemi pitäisi saada käyttöön. Hänen puhelimeen/autoon yms. Tietäisit onko siellä missä sanoo. Tai sit palkkaat yksityisetsivän
Tämmöset seurantasysteemit olisi käteviä, mutta minne autossa? Ja mistä? En osaa sellaisia edes käyttää. Yksityisetsivää en ala palkkaamaan, tuntuisi nololta.
Mieluusti menisin itse kyttäämään, mutta ei mulla tähän juuri mahdollisuuksia ole.
ota älykännykkä, laita siihen esim. edmondon sport tracker, ilmaisena saa, itse käytän sitä. Laitat sen päälle, ja gps myös pitää olla päällä asetuksista, ja laita se ikäänkun menisit juoksulenkille. Sit vaan puhelin autoon piiloon jos mies on lähdössä sillä jonnekkin. Kun tulee autolla takas, voit katsoa kännykästä missä se on ajanut, sovellus piirtää karttaan sen reitin. Kysy missä kävit, jos ei ole rehellinen, se on selvä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Jos suhde on noissa kantimissa ettei luottamusta ole niin et sä mitään seurantasysteemiä tarvitse vaan selkärankaa pistää lusikat jakoon.
Mikä järki tuollaisessa suhteessa on jumittaa? Se kun on joka tapauksessa jo pilalla petti miehesi tai ei. Toista ei voi omistaa.
Tää on melkein kun mun suusta. Mies petti, sovittiin että jatketaan parisuhdetta. Meillä on mennyt tosi hyvin, on hauskaa, läheisyyttä ja seksiä runsaasti... Mutta jostain kumpuaa tunne, että kaikki ei olekaan niin hyvin. Olisi meneillään asioita, joita en hyväksy. Naisten kanssa viestittelyjä, jopa tapaamisia. Käytös miehellä ei ole vihaista ym. vaan enemminkin sellaista tekopirteää. Tässä muutama viikko sitten tapahtui jotain, joka sai taas tuntosarvet pystyyn.. myös miehen käytös muuttui omituiseksi...
Itse olen miettinyt myös tuota seuraamista, mitään paikantimia en ala asentamaan. Myöskään puhelimen tutkiminen ei ole mahdollista.
"Seksiä ei ole kunnolla". Paneeko puolilla valoilla?
Vierailija kirjoitti:
Tää on melkein kun mun suusta. Mies petti, sovittiin että jatketaan parisuhdetta. Meillä on mennyt tosi hyvin, on hauskaa, läheisyyttä ja seksiä runsaasti... Mutta jostain kumpuaa tunne, että kaikki ei olekaan niin hyvin. Olisi meneillään asioita, joita en hyväksy. Naisten kanssa viestittelyjä, jopa tapaamisia. Käytös miehellä ei ole vihaista ym. vaan enemminkin sellaista tekopirteää. Tässä muutama viikko sitten tapahtui jotain, joka sai taas tuntosarvet pystyyn.. myös miehen käytös muuttui omituiseksi...
Itse olen miettinyt myös tuota seuraamista, mitään paikantimia en ala asentamaan. Myöskään puhelimen tutkiminen ei ole mahdollista.
Toi tekopirteä oli hyvä kuvaus. Mä ihmettelin, kun mies muuttui tekopirteäksi ja lähes yltiö onnelliseksi. Ihastunuthan se renttu oli.
Jos pettämistä ja sen syitä ei ole käsitelty terapiassa, niin en kyllä sellaista suhdetta jatkaisi. Syyt miksi pettää ovat jääneet selvittämättä. On hyvin yleistä, että sivusuhde jonkin ajan kuluttua jatkuu. Jos mies ei halua näyttää sinulle kaikkia tilejään ja puhelinliikennettään, niin aivan varmasti pettää. Näin olisi pitänyt sopia jo silloin kun pettämisestä jäi kiinni, että suhde jatkuu ainoastaan siinä tapauksessa, että näet hänen viestittelynsä aina halutessasi. Tilanteessa on paljon merkkejä siitä, ettei kaikki ole hyvin.
Hae itsellesi tukea terapiasta, jos mies ei lähde. Kaikki eivät petä uudelleen, mutta jos se on pelkästään lupausten varassa, niin en kyllä luottaisi. Viestiliikenteen avaaminen puolisolle on vähintä mitä tuossa tilanteessa voi puolisolle luvata. Miten te olette sellaiseen päätyneet, että on olemassa umpisalaiset systeemit, mihin on ok, ettet saa koskeakaan? Pettämisen jälkeen? Kuulostaa siltä että mies on pedannut itselleen hyvät tsäänssit pettää jäämättä kiinni jatkossa.
Luultavasti mies pettää, ja miksei pettäisi? Olet osoittanut, ettet aio tehdä asialle mitään.
Jääminen suhteeseen, missä petetään koko ajan ja ei haluta tunnustaa että niin on jättää elinikäiset arvet. Ystävässä näen sen, miten huonoksi itsetunto menee. Vaikea enää sen jälkeen solmia normaalia suhdetta ja luottaa. Ainakin psykoterapiaan pitäisi mennä.
Sanoit ap, että luottamus on pikkuhiljaa palannut. No eihän tuo näytä olevan palautunut, et luota edelleenkään, ja kokemuksesta voin sanoa ettet koskaan tule luottamaankaan enää.
Sain aikoinaan tietää että mieheni oli pettänyt minua 10 vuotta. Erottiin, ja hänen toiveistaa yritettiin vielä uudestaan. Alkuun kaikki menikin hyvin ennenkuin kaikki alkoi mennä vielä.huonommin. En koskaan voinut enää luottaa mieheen....missään asiassa. Petturi oppii loistavaksi valehtelijaksi. En myöskään koskaa antanut anteeksi.
Erosta nyt 10 vuotta aikaa, enkä ole katunut sitä että pakkasin kamani ja lähdin. Itseluottamuksenkin sain aikanaan takasin. Tsemppiä.