Voi kun olisi varaa autoon, ettei saisi koronaa julkisissa!
Mulla työmatka 50 minsaa täysissä metrossa ja busseissa, miehellä jopa kolme julkista liikennevälinettä suuntaansa.
Pelottaa kun kaikilla ei ole maskeja ja turvavälejä ei pysty pitään. Ihmiset yskii ja pärskii päin naamaa.
Sitten vielä kauppareissut ja lapsen harrastukset tehdään myös julkisilla. Inhottaa erityisesti metrossa kulkeminen kun alueella on paljon tartuntoja.
Ollaan molemmat töissä mutta ei ole varaa autoin, kun kaikki autoiluun liittyvä on tehty niin kalliiksi. Pysäköintikin on 30 € kuussa eikä silti varmaa saako edes paikkaa joka ilta.
Kommentit (23)
Hyi olkoon, en kyllä uskaltaisi kulkea julkisilla korona-aikana! Erityisesti jossain Itä-Helsingissä jossa paljon tautia.
Ap, miksi äänestät vihervassareita? Sitä saa mitä tilaa jne
Kallistuu vielä nykyisestäkin. Vihreiden mielestä autoilusta täytyy tehdä niin kallista että vain rikkaimmaimmilla on tulevaisuudessa varaa liikkua omalla autolla.
Minua surettaa etukäteen jouluostokset. Monta reissua joutuubtekeen Prismaan kun ei saa kaikkea kannettua kerralla.
Olen vihainen ja kateellinen rikkaille kellä on hienot autot! Itse olen hum kand mutta palkka vaan 2100 € kk netto. Vuokra on 980 € niin tuosta ei autoa pidetä.
Ja mulla on paljon sairauksia joten auto helpottaisi elämää tuntuvasti.
Hakeudu vihreiden eliittiin. Saat taksiseteleitä.
Sen jälkeen ei roska väen koronapelot paljoa kiinnosta.
Älä tyrkytä sun pelkojas mulle, jos olet pelkuri älä sillä rajota mun elämää
Ostin auton ihan koronan vuoksi. Ei ole ikävä hullujen ja narkkien sekaan hsl:n koronalinjoille :)
Säästän sitten muusta, esim vaihdoin luomu- ja lähiruuasta Lidliin ja lopetin kaiken kehitysmaahömpän ym tukemisen kuukausilahjoittajana.
Vierailija kirjoitti:
Ostin auton ihan koronan vuoksi. Ei ole ikävä hullujen ja narkkien sekaan hsl:n koronalinjoille :)
Säästän sitten muusta, esim vaihdoin luomu- ja lähiruuasta Lidliin ja lopetin kaiken kehitysmaahömpän ym tukemisen kuukausilahjoittajana.
Kaikki hienosti kunnes aloit mainostaa Lidliä XDDD
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa etukäteen jouluostokset. Monta reissua joutuubtekeen Prismaan kun ei saa kaikkea kannettua kerralla.
Olen vihainen ja kateellinen rikkaille kellä on hienot autot! Itse olen hum kand mutta palkka vaan 2100 € kk netto. Vuokra on 980 € niin tuosta ei autoa pidetä.
Samalla netolla maksan asumisesta noin 1000e kuussa, päälle tietenkin kaikki muuta laskut yms. Auto on, en pärjäisi ilman. Pieni kauppakassi, jonka saa alle 200e/kk. Päälle tietenkin bensat ja vakuutukset. Suosittelen kokeilemaan vuoden verran rahojen riittämistä. Ja on mullakin sairauksia joiden hoitoon menee rahaa, lisäksi koira ja kaksi kissaa.
Vihreät pyöröpaaleiksi kuten muukin vihreä pellolla.
On kyllä raha asiat huonosti jos ei pysty ostamaan jotain tonnin käytettyä autoa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä raha asiat huonosti jos ei pysty ostamaan jotain tonnin käytettyä autoa.
Osta tonnin käytetty ja korjaa sitä parin kuukauden päästä 2 tonnilla. Tonnin autoa ei kannata ostaa ellei ole rahaa vaihdella niitä muutaman kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sillä on väliä missä sen saa? Hyvällä tsäänssillä AP on sen jo saanut ja oma immuniteettinsa sen hoitanut. Ja jos nyt sen sattuu saamaan oireisena, niin ei se normi flunssaa kummempi ole.
Ja autoa halvemmaksi tulee hankkia kunnollisia hengityssuojaimia, joilla voi suojata itsensä.
Näissä aloituksissa näkyy, kuinka ihmisten ahdistus on paljon suurempi kuin tämä koronan tuoma kansanterveyden haitta.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen useimmilla muillakaan ole varaa, vaan pakosta pitävät ja maksavat siitä sen 6000 € vuodessa (keskimääräinen kulu sen omistamisessa). Käy töissä, jotta on varaa autoon, jotta voi käydä töissä.
Paljon halvemmallakin pääsee, esim yksityisleasing 200e/kk, siihen bensat ja mahdollinen pysäköintipaikka päälle, niin ollaan about 250e/kk eli 3000e vuodessa ja pääsee melko uuteen autoon kiinni. Halvalla omalla autolla pääsee tietenkin vielä paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla netolla maksan asumisesta noin 1000e kuussa, päälle tietenkin kaikki muuta laskut yms. Auto on, en pärjäisi ilman. Pieni kauppakassi, jonka saa alle 200e/kk. Päälle tietenkin bensat ja vakuutukset. Suosittelen kokeilemaan vuoden verran rahojen riittämistä. Ja on mullakin sairauksia joiden hoitoon menee rahaa, lisäksi koira ja kaksi kissaa.
Yksityisleasing siis tässäkin esimerkissä, 159e/kk maksaa. Minusta se on pieni hinta siitä, mitä etuja autosta saa. Tienkään mulla ei ole varaa lomailla etelässä tai lentää hiihtolomalla Dubaihin, mutta enpä noita kaipaakaan. Jaksamiseen vaikuttaa niin paljon enemmän arjen sujuminen ja helppous.
Outo juttu. Normaalisti moni kertoo köyhyyden ilosanomaa, kun ei ole omaa asuntoa tai omaisuutta riesana. Käärinliinoissakaan ei ole taskuja. Nyt sitten ihmetellään, että sillä rahallahan olisi voinut vaikka ostaa oman auton, ettei tarvitsisi julkisissa pelätä koronaa.
Toivottavasti moni ottaa opiskeen ja alkaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
No voi kiessus. Hae tavarat kerralla ja mene kotiin vaikka tilataksilla, mahtuu varmasti kaikki paketit. Ei se yksi taksi kaiken muun kuluttamisen päälle enää paljoa tee. Ei tarvitse tehdä asioista liian vaikeita.
Ei siihen useimmilla muillakaan ole varaa, vaan pakosta pitävät ja maksavat siitä sen 6000 € vuodessa (keskimääräinen kulu sen omistamisessa). Käy töissä, jotta on varaa autoon, jotta voi käydä töissä.