Parisuhteessa olevat: Minkä näköinen toivoisit lapsenne olevan?
Jos voisit vaikuttaa tulevan lapsesi ulkonäköön, mitkä piirteet toivoisit hänelle periytyvän? Perusteluja mielellään myös.
Esimerkiksi kumman vanhemman
- silmät
- nenä
- suu/huulet
- hiukset
- pituus/ruumiinrakenne
Ja ne joilla on jo lapsia voivat kertoa kuinka on mennyt todellisuudessa :)
Kommentit (16)
Minä vain toivoin, että jollakin lapsistamme olisi ruskeat silmät ja jollakin siniset. Niin kävikin, että kahdella on ruskeat ja kahdella siniset. Toivoin myös kiharatukkaisia lapsia. Sain erittäin kiharatukkaisia lapsia ja oli sitten kiva myös saada vähän suorempitukkaisia lapsia, joita sain myös. Minulla on myös tummatukkaisia lapsia ja vaaleatukkaisia lapsia mikä oli myöskin kiva. Kasvojen yksityiskohdilta en osannut toivoa mitään. Toivoin vain, että olisivat nättejä. Ja tosi nättejä ovatkin.
Mieheni silmät <3 muulla ei niin väliä
Näkö ok, enemmän isäänsä mutta mikä tärkeintä niin sai isänsä hyvät geenit mitä tulee älylliseen puoleen.
Jos voisin vaikuttaa niin ehkä mieheni erikoisen väriset silmät, mutta minun nenä & huulet.
Meillä on kaksi lasta ennestään joilla esikoisella on minun silmät (ainakin väriltä), minun nenä ja miehen suu. Näyttää kuitenkin paljon enemmän mieheltäni, ja on perinyt paljon piirteitä myös anopilta. On myös toistaiseksi (4-vuotiaana) melko vaaleahiuksinen, vaikka olemme mieheni kanssa brunetteja.
Kuopus on vasta vauva joten hankalampi sanoa. Selkeästi ainakin löytyy taas minun nenäni.
Minulla kauniin malliset "pusuhuulet", miehellä perus ohuet, joten...
Tietysti tuolta esikoistytöltämme löytyy isänsä suu ;) Samapa tuo. On siitä huolimatta oikein nätti omannäköisensä tyttö.
Toivon isän tummia silmiä ja paksua tukkaa sekä hyvää ihoa. Minun puoleltani toivon tervettä ja vahvaa kroppaa, luonnetta ja kasvojen ja nenän muotoa.
Ihan sellaisen kuin Jumala parhaaksi näkee. Hän on viisaampi näissä asioissa.
Minulla ei itse asiassa ole mitään toivomuksia. Pikemminkin odotan mielenkiinnolla, millainen paketti minun ja mieheni geeneistä sattuu tulla. Ja sitten tuijotetaan sitä mukulaa kasvun myötä kädet toistemme harteilla tyytyväisenä nyökytellen, että tommoinen siitä sitten tuli ja kivannäköinen on. :)
Toivoisin tulevalle lapselle:
- Äidiltä tumma & tuuhea tukka, täyteläiset huulet, nenän ja kasvojen muoto
- Isältä silmien väri ja malli
Ensimmäisellä lapsellamme on:
- Isän puolelta vaaleanruskeat hiukset, ohuet huulet, kasvojen ja silmien muoto
- Äidiltä silmien väri, nenä ...
Mieheltä hymykuopat, paksut huulet, korvien muoto, vartalotyyppi (hoikka). Minulta nenä, silmät, vaaleat hiukset.
Oisin halunnu että meidän lapset ois periny multa ja mun suvun naisilta semmoista peräänantamattomuutta ja sitkeyttä -mun mies on vähän semmonen kiltti, nössö ja laiskanpulskea... Myös nopeaa ja leikkaavaa älyä ois ollu kiva että jollain olisi -no nuorin on vasta 2 että ei ehkä voi niin nähdä vielä mutta arvaan ettei se(kään) mikään nero ole, eikä sillä että tarttis ollakaan mutta sellainen uteliaisuus ja lukemisesta tykkääminen, sitä vähän ihmettelen kun ei näytä noilta löytyvän (eikä mun mieheltäkään tai sen äidiltä.....) . Ihan kivoja ja hyviä muksuja ovat kuitenkin ja nättejäkin jos semmoinen nyt on tärkeää, ja mikä toki tärkeintä, suhteellisen terveitä. Mutta pakko myöntää edes täällä vauvapalstan "alamaailmassa" että mukavuudenhaluun ja laiskuuteen (älyllisesti) olen vähän pettynyt. Sitä toki tuntuu olevan liikenteessä nykylapsissa muutenkin, liekö syy netin ja viihteen kovin yleistynyt ja jatkuva käyttö ;)
Toivon miehen eksoottisia piirteitä! Siroa sievän mallista nenää ja suuria tummia silmiä, paksua tukkaa ja kaunista hyvää ihoa. Myös miehen älyä ja hyvää logiikkapäätä. Omalta puolelta herkkyyttä ja tunneälyä, ja vaikkapa nyt kapeita sormia ja ruumiin rakennetta. Lähinnä miehen ulkonäköä ja minun luonnettani ;) tosin itsevarmuutta taas kuten isällään kuitenkin.
Ehkä mieheltä tumma tukka ja tummat kulmakarvat, minulta kalpea iho. Nenä voisi olla yhdistelmä ja minulta pusuhuulet, jos tulisi tyttö. Jos tulisi poika, niin miehen hiukset siinäkin mielessä, että omassa suvussa miehet kaljuuntuvat varhain.
Omituinen kysymys. Eikö tällaisia mietitty joskus 15-vuotiaana?
Toivoisin että:
- silmät olisivat jomman kumman tai puoliksi kummankin (kummallakin vaaleanvihertävät)
- nenä samoin (isällä kapea ja suora, äidillä sivulta suora edesä kärjestä levenevä)
- suu/huulet: isän jos on poika, äidin jos on tyttö
- hiukset: puoliksi kummankin, koska isä aloitti kaljuuntumisen jo nuorena. Äidillä kiharat ruskeat hiukset isällä vähän vaaleammat.
- pituus/ruumiinrakenne: isän pituus ja äidin ruumiinrakenne kummallekin sukupuolelle, koska isällä on taipumusta keskivartlopulleuteen ja kapeahkihin hartioihin joka on jo peritytynyt tyttärelleen. Äiti taas on harteikkaampaa sorttia eli hartiat vähän leveämmät kuin lantio.
Isällä siis jo yksi 13-v tytär aiemmasta liitosta. Tyttärellä on täysin isänsä ruumiinrakenne ja näyttää kasvoistaan todella paljon isältään, ehkä nenä voisi olla äidiltä.
Toivoin vaan sinisilmästä blondis, molemmat on :)