Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä!!! Mistä Marimekon kankaita halvemmalla?

Vierailija
11.05.2014 |

Olen sisustamassa asuntoa uusiksi ja etsin sinne Marimekon uudehkoja kankaita verhoiksi. Haluaisin mielelläni löytää useita kuoseja, ja kangasta tulisi yhteensä noin 18m. Budjetti ei kestä tuollaista määrää normaalihinnalla, eli pohdin todella, miten vähän nipistää hinnasta. Ideoita anyone???

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään varmaan jollakulla olisi ideoita?

Vierailija
2/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa on tyydyttävä edullisempiin vaihtoehtoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaanmyymälässä Herttoniemessä, on II-laatuisia kankaitaedullisempaan hintaan. Huutiksessa ja Torissa on myynnissä verhoja ja kankaita.

Vierailija
4/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 23:07"]Olen sisustamassa asuntoa uusiksi ja etsin sinne Marimekon uudehkoja kankaita verhoiksi. Haluaisin mielelläni löytää useita kuoseja, ja kangasta tulisi yhteensä noin 18m. Budjetti ei kestä tuollaista määrää normaalihinnalla, eli pohdin todella, miten vähän nipistää hinnasta. Ideoita anyone???

[/quote]

Tokihan voit kysyä liikkeestä alennusta, muuta tietä ei ole. Jos ei ole varaa niin sitten on ostettava jotain muuta.

Vierailija
5/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tehtaanmyymälässä onnistaa, todellakin vain joskus

Vierailija
6/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:14"]Tehtaanmyymälässä Herttoniemessä, on II-laatuisia kankaitaedullisempaan hintaan. Huutiksessa ja Torissa on myynnissä verhoja ja kankaita.

[/quote]

En usko että

1) ap on helsingistä

2) kakkoslaatu kelpaa

3) käytetty kelpaa

Vierailija
7/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaita löytyy Marimekon tehtaanmyymälöistä, huutiksesta, Tori.fi:stä, kirpputoreilta - jos ei ole tarvetta jollekin tietylle kuosille, on tehtäväsi todella helppo. Huutiksessa löytyy yli 600 kohdetta verhoissa ja kankaissa.

Vierailija
8/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyllä satunnaisesti käymään Helsingissä ja kelpaa kakkoslaatu ja käytettykin, mutta ei mikä hyvänsä kuosi.

ap

Vierailija
9/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompeletko itse? Osta pussilakanasettejä ja tee niistä verhot. Siis et tietenkään ripusta niitä pussilakanoita ikkunaan, vaan leikkaat puolet erilleen ja päärmäät verhoiksi. Kankaan metrihinta putoaa radikaalisti.

Vierailija
10/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Toi pussilakanaideo oli ihan varteenotettava, kiitos! Pitää katsoa, mitä kuoseja niillä on lakanoissa.

Ompelen siis itse, ainoa ongelma Huutiksen ja muiden käytettyjen kanssa on, että ikkunani ovat aika korkeat.

ap

Vierailija
11/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko kirpparilta facebookissa. Siellä on reilu ja avoin meininki

Vierailija
12/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:20"]

Ompeletko itse? Osta pussilakanasettejä ja tee niistä verhot. Siis et tietenkään ripusta niitä pussilakanoita ikkunaan, vaan leikkaat puolet erilleen ja päärmäät verhoiksi. Kankaan metrihinta putoaa radikaalisti.

[/quote] Pussilakanoissa on mittaa vain sen 2,0m...ja kannattaa kysyä mikä on valonkesto niissä...verhoissa yleensä on mutta pussilakanoissa ei...aurinko polttaa muutamassa viikossa sitten kankaan piloille.Se se vasta kalliiksi tulee.Ellet vuorita...mutta taas tarvitaan kangasta siihen vuoreen ja hinta nousee.Suosittelen sisustamaan joko huone kerrallaan tai miettimään muita kuin Marimekon kankaita.

Vierailija
13/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:20"]

[/quote] Pussilakanoissa on mittaa vain sen 2,0m...ja kannattaa kysyä mikä on valonkesto niissä...verhoissa yleensä on mutta pussilakanoissa ei...aurinko polttaa muutamassa viikossa sitten kankaan piloille.Se se vasta kalliiksi tulee.Ellet vuorita...mutta taas tarvitaan kangasta siihen vuoreen ja hinta nousee.Suosittelen sisustamaan joko huone kerrallaan tai miettimään muita kuin Marimekon kankaita.

[/quote]Tavallisia puuvillakankaita ne on joita metritavarana myydään, ei niissäkään mitään erityistä valonkestoa ole. Eikä ole yhdetkään verhot parissa viikossa haalistuneet, vaikka olisi mistä tehty. 2m pidempiä ei toki pussilakanoista saa.

Vierailija
14/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako verhokangas ja lakanakangas olla ihan samaa tavaraa?

Voisin kyllä käyttää samaa ideaa takkahuoneen verhoihin, ja tyynyliinasta saisi pari pientä koristetyynynpäällistä.

Vierailija
15/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, mä jotenkin ajattelin, että niissä pussilakanoissa olisi taitos, eli että olisivat 4 m pitkiä. 2 m on liian lyhyt meidän verhoihin. Tosin ainakaan tuolla nettikaupassa myytävät pussilakanakuosit ei miellyttäneet mua, eli se idea jääköön. Jäin kyllä pohtimaan tuota valonsietoa, onko se oikeasti totta? Saman näköisiä kankaitahan ne ovat, olisiko noi metrikankaat sitten käsitelty eri tavoin?

ap

Vierailija
16/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi ne. Niinhän Marimekkokin tekee.

Vierailija
17/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:55"]

Kopioi ne. Niinhän Marimekkokin tekee.

[/quote]

Haha! Tää oli aika hauska. Olin kyllä vannonut, etten enää ostaisi mitään Marimekolta, kun kopioivat, kommunikoivat huonosti ja valmistavat ties missä, mutta minkäs teet, kun niiden kuosit on vaan niin hienoja!

ap

Vierailija
18/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut marimekkoa niinkin halvalla kuin 10 e/m juuri tuosta tehtaanmyymälästä. Kakkoslaadusta ei edes huomaa, miksi se on kakkoslaatua. Sitten olen löytänyt kirppikseltä aivan vahingossa käyttämättömän marimekkokankaan kahdella eurolla (koko 150 x 180 cm). Luulen, että tori.fi olisi myös hyvä paikka: siellä voi vähän tinkiäkin. Omat ylimääräiset marimekkokankaani myin huutiksen ja torin kautta reiluun alehintaan.

Vierailija
19/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:03"]

Olen ostanut marimekkoa niinkin halvalla kuin 10 e/m juuri tuosta tehtaanmyymälästä. Kakkoslaadusta ei edes huomaa, miksi se on kakkoslaatua. Sitten olen löytänyt kirppikseltä aivan vahingossa käyttämättömän marimekkokankaan kahdella eurolla (koko 150 x 180 cm). Luulen, että tori.fi olisi myös hyvä paikka: siellä voi vähän tinkiäkin. Omat ylimääräiset marimekkokankaani myin huutiksen ja torin kautta reiluun alehintaan.

[/quote]

Lisään vielä, että marimekolla on keväällä ja syksyllä ystävämyynti, jolloin varsinkin herttoniemestä löytää paljon hyvää tavaraa edullisemmin.  

Vierailija
20/20 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kytätä noita ystävämyyntejä, ja tarjoukset oli ainakin viimeksi voimassa myös verkkokaupan kautta kanta-asiakkaille eli Marikyläläisille. Kuosit on sitten tuurissaan mitä sattuu olemaan tarjouksessa, kaikki ei välttämättä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi