Säilytätkö kaikki lastesi tekemät piirustukset/askartelut?
Mä säilytän vain parhaimmat piirustukset ja laitan ne kansion väliin säilöön.
Askarteluista otan yleensä vaan kännykällä/ipadilla kuvan, niin siellä on tallessa. :-)
Kommentit (13)
En säilytä. Kaksi lasta. Pitäis ostaa isompi talo, jos kaikki säilyttäis ;)
En säilytä. Ei olisi mitenkän mahdollista jokaista kynänraapaisua säilyttää, kun kerralla syntyy 10-30 uutta "taideteosta". Huolellisesti, ajatuksella tehdyt piirustukset ja maalaukset säilytän ja kirjoitan niiden taakse myös työhön liittyvän tarinan. Meillä on myös sanallisesti maalaava lapsi...
En säilytä. Meillä lapsi on aika "vauhdikas" piirtäjä, joten vieläkin suurin osa piirrustuksista ovat tyyliä kaksi viivaa ristissä ja sotku nurkassa. On toisinaan aika tuottelias näiden teossa, joten näitä on paljon. Osaan kirjoitan lapsen kuvauksen mitä kuvaavat, mutta suurimman osan heitän roskiin. En usko, että edes lapsi itse jaksaa tulevaisuudessa katsoa paria sataa saman näköistä abstraktia sotkua. "Näytekappaleet" saavat riittää.
Olen säilyttänyt kaikkien lasteni tekemät kaikki askartelut, käsityöt ja piirustukset/maalaukset. En tosin kaikista voi enää muistaa että kuka on tehnyt minkäkin.
En, lapset kantaa itsekin niitä uuniin, ku siellä on tuli. Ja on mun vähän vaikea nähdä lasten kädenjälki töissä, joissa on vaan liimattu valmiita kolmioita valmiiden ohjeiden mukaan joksikin kuvioksi..
Mutta esim meidän pph teki lasten kans sellaisia askarteluja, että repivät tai leikkasivat väripapereista paloja, jotka liimasivat mustalle pohjalle. Pojat oli tehny autoja jne, ne säilytin. Mutta joku järki säilömisessäkin on pakko pitää, ku on kuusi lasta..
Ei niitä millään voi kaikkia säilyttää, varsinkin kun koulussa tehdään jo isoja puurakennelmia ja muuta tilaa vievää.
Tosin pojan käsitöistä on lähes itsestään muodostunut huoneeseen kollaasi. Perustana iso, monitasoinen puusta tehty "avaruusalus". Sen tasoilla seikkailee huopanukke, pahvipöllö, savisiili yms. Jotenkin ne uudet tuotokset aina sopii sinne vanhojen joukkoon. Tätä kokoelmaa ei varmaan raaski koskaan hävittää.
En joka ikistä säilytä. Olen joka vuodelta säilyttänyt 3-4 työtä, jotka ovat kansiossa, siellä on myös valokuvia, koulutodistuksia, äitienpäiväkortteja ym. Onhan noita askarteluja tullut. Liikuttavan vinot kieli keskellä suuta väsätyt kynäpurkit jne. ovat kyllä töissä käytössä, samoin mökillä kahvipussiteline, oikein hartaasti väsätty ja itse koristeltu pöytäliina ja lyhty.
En kaikkea todellakaan säilytä. Säilön parhaimmat: siis ei välttämättä parhaiten teknisesti onnistuneet, joissa lto on auttanut tai tehnyt suuret esivalmistelut, vaan sellaiset, joissa näkyy lapsen sen hetken taitotaso ja oman tekemisen jälki. Kirjoitan taakse tekijän nimen ja päiväyksen/vähintään vuosiluvun ja 2v piirrustuksista myös sen, mitä piirros tekijänsä mukaan esittää.
Säilytän laatikossa ja 2x vuodessa lapset saavat itse käydä laatikon läpi ja päättää mitä haluavat säilyttää ja mistä voidaan luopua. On toiminut mielestäni hyvin. Äitienpäiväaskartelut tms. säilytän, ja ne ovat sitten ihan eri paikassa.
Säilytän. Lapsi on kohta 9v, ja kova piirtämään, joten niitä on aivan tuhottomasti... Tästä tavasta kai ois pakko luopua, jos lapsia ois useampi.