Lapsi menee yläasteelle, mies ei ole
Ollut yhdessäkään todistuksen jako tilaisuudessa.
Kommentit (23)
En minäkään ole ollut missään tilaisuudessa, en kehtaa, koska olen etä.
Siis mies ei ole ollut ala-asteen kevätjuhlissa? Éikun viimeisenäpvänä jaetaan todistukset ja mies ei ole ollut paikalla...
Ok, no vedätkö kilarit vai miten aiot osoittaa mieltäsi että olet oikeassa?
Nyt on ensimmäisen kerran "todistustenjako tilaisuus" kun 6lk loppuu.
6-luokkalaiset saavat juhlasalissa alakoulun päättötodistukset ja sinne juhlaan mennään koko perhe.
Aijaaa, eikö niitä saakaan nyt luokassa, tähän asti ollut niin.
Terv.myöskin 6lk äiti ja me on miehen kanssa oltu joka joulu ja kevätjuhla mukana.
No mitäs sitten? Ja mistä johtuen? Onko ollut vaikka töissä?
Mun äiti ei pääse mun lakitukseen ja ylioppilastodistusten jakoon tänä keväänä töiden takia (on esikoulun opettaja ja on omat juhlat samaan aikaan). Eipä tuo paljoa häiritse kun kuitenkin kotona juhlissa sitä vasta ehtii jutella. Ala-asteella meillä ainakin (siitä on jo aikaa joten voi olla muuttunutkin käytännöt) vanhemmat katsoi kevätjuhlan ja todistukset jaettiin sen jälkeen luokissa, vanhemmat odotti ulkona. Yläasteella on vain välitodistukset ja ne jaetaan yleensä jonkuu tunnin alussa ja kevätjuhlan jälkeen, joulujuhlassa ei tule totaria. Ei ole musta kamalaa syntiä tehnyt miehesi :)
Ei ole yläastetta enää, eikä ala-astetta.
On alakoulu ja yläkoulu.
Lapset eivät voi valita vanhempiaan. Kunhan lapsesi saa rakkautta ja hyvät olosuhteet tasapainoiselle elämälle, hän pärjää kyllä. :)
Isän käytös on hänen oma valintansa.
Oulunkylän ala-asteen koulu
Teinintie 12, 00640 Helsinki
PL 3404, 00099 Helsingin kaupunki
Kaisaniemen ala-asteen koulu
Käyntiosoite Puutarhakatu 1, 00100 Helsinki
PL 3102, 00099 Helsingin kaupunki
puh. kanslia 09 310 80685
www.kaisa.edu.hel.fi
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:40"]
Ei ole yläastetta enää, eikä ala-astetta.
On alakoulu ja yläkoulu.
[/quote]
Mun äidin aikana ennenvanhaan oli alakoulu :) Ja mun aikana on ollut ala-aste... Korjasin aina äitini puhetta, että ei mikään alakoulu.
Laittakaa nyt jokaisen kunnan ja niemen ja notkon koulut tähän!
Niin ja jostakin syystä opettajat puhuvat ala-ja yläkouluista eikä asteista.
Koskaan ei mun aikana 80-luvulla ollut kevätjuhlia, vain kirkko, ja sitten luokassa jaettiin todistukset, jouluna oli joulujuhla johon sai vanhemmat tulla, ja todistukset annettiin oppilaille luokissa, ei minun vanhempani ole olleet yhdessäkään todistustenjakotilaisuudessa, myös kauppiksen todistus saatiin ilman tilaisuutta, rehtori piti puheen salissa.
Minä olen ollut tyttäreni kevätjuhlassa yhden ainoan kerran, silloin kun pääsi eskarista, silloinen opettaja järjesti. Peruskoulun aikana ei ollut kertaakaan juhlaa ei kevät- eikä joulujuhlaa joihin olisi vanhempia kutsuttu. Ensimmäinen kerta sen eskarin jälkeen oli itsenäisyyspäivän alla kun tytär sai merkonomin paperit, siellä pidettiin ylioppilaille puhe, mutta merkonomeille ei. Nyt on sitten se ylioppilastodistuksen vuoro kuun lopussa, kaipa sitten ollaan paikalla, ja tyttärellekin pidetään joku puhe, onhan se sentään ylioppilastutkinto, tytär ei lakkia halua, haluaa mielummin merkonomin hatun, mutta en tiedä onko ostanut sitä.
En kyllä ymmärrä että jos jossain järjestetään joka kevät joku tilaisuus johon vanhemmatkin tulevat, ihme vouhottamista, niillä alaluokkien todistuksilla kun ei ole mitään muuta arvoa kuin että pääsee seuraavalle luokalle.
Ei ole ollut munkaan mies ja vanhin on sentään toista vuotta lukiossa.
Meidän koulussa alakoulussa ei jaeta jouluna todistuksia. Kevätjuhla on toka vikana koulupäivänä ja todistukset jaetaan vikana. Vanhemmat saavat tulla luokkiin seuraamaan todistusten jakoa. Yläkoulun puolella 9.luokkalaisten vanhemmat kutsutaan kevätjuhlaan ja sen jälkeen luokkiin seuraamaan todistusten jakoa. Varmaan lukiossakin kutsutaan vuoden päästä katsomaan ylioppilastodistusten jakoa. Olettaisin miehenkin tulevan mukaan.
Mieheni on ollut yksissä joulujuhlissa. Se oli silloin kun lapset olivat 1., 3. ja 5. luokilla. Nyt ovat lukion tokalla, 9. ja 7. luokilla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:51"]
Laittakaa nyt jokaisen kunnan ja niemen ja notkon koulut tähän!
Niin ja jostakin syystä opettajat puhuvat ala-ja yläkouluista eikä asteista.
[/quote]
Ai puhuu vai? Ne siis kertoo mikä on koulun nimi ja sitten alkaa höpisemään ala-asteen sijasta alakoulusta? Ei suinkaan.
Kyllä meidänkin lapsen koulun nimi on XXXXXXX ala-aste.
Apua - mun lapset on jo lukiossa, enkä ole kertaakaan ollut todistustenjakotilaisuudessa mukana, koska meillä ne ovat eri asia kuin kevätjuhla. Todistukset jaetaan omissa luokissa ilman vanhempia/ vieraita.
Meillä lapset olivat eri kouluissa ja ei aina päästy nuoremman kevätjuhliin. Esikoinen erityisluokassa ja piti kuljettaa, mies usein reissussa ja oli pakko sitten valita esikoinen. Vähän huono omatunto. Sitten kun esikoinen meni yläasteelle päästiin. Kerran en päässyt nuoremman kevätjuhlaan oman tentin takia, kun opiskelin hänen ollessaan ala-asteella.
Todistukset on kyllä aina jaettu erikseen luokissa, eikä niihin ole kutsuttu ketään ulkopuolisia.
Täh! Missä todistustenjakotilaisuudessa??? En ole koskaan kuullut että ala-asteella olisi todistukset jaettu jotenkin tilaisuudessa. Ja nykyään ainakin meillä on yläasteellakin vain välitodistuksia.