Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihdon pelottaa.

Vierailija
10.05.2014 |

Mulla on töissä huippukollegat ja työilmapiiri on mahtava. Ei esiinny minkään sortin eristämistä tai kiusaamista vaan ollaan kuin yhtä perhettä. En ole kuitenkaan tyytyväinen palkkaani. Ei se työnkuvaan nähden liian alhainen ole, mutta en tule sillä toimeen kun on opintolainoja sun muita luottoja ja isoja vuokria. Tiedän että toisissa piireissä työpanoksestani maksetaan enemmän ja nyt olis mahdollisuus tarttua tohon isompaan palkkaan.

Mutta ahdistus on valtava! Mulle tulee kauhea ikävä noita ihmisiä jos lähden ja pelkään myös "ojasta allikkoon" joutumista. Joutua pois koe ajalla, yt:t. Harmittaisi hirvittävästi luopua jostakin hyvästä paremman toiveessa ja valita väärin.

Tää ahdistus saa arpomaan päätöstä vaikka järjellä ajatellessa vastaus on ilmeinen.

Oletteko muut kokeneet vastaavia tunteita vsstaavissa tilanteissa ja kuinka olette tsempanneet menemään itsenne loppuun asti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:51"]Olen pätkätyöläinen. Olen joutunut tahtomattani vaihtamaan työpaikkaa niin usein, että huolesi kuulostavat huvittavilta.

Jokaisessa työpaikassa on hyviä ja huonoja puolia. Kaikissa on ollut ihania ja vähemmän ihania työkavereita. Palkkaus on tärkeä tekijä, mutta se ei ole kaikki kaikessa. Kunhan palkka maksetaan ajallaan ja oikein.

Jos sinulla ei ole pakkoa vaihtaa työpaikkaa, niin en ehkä sinuna vaihtaisi. Vaikutat niin turvallisuushakuiselta ihmiseltä, että voi olla parempi pysyä vanhassa ja tulla toimeen pienen palkan kanssa.

[/quote]

Olen ap ja pätkätyöläinen itsekin. Tämä on eka vakkarityö mulle. Ja olen nìiiiiiin kyllästynyt turvattomuuteen ja vaihtuviin duuneihin menneisyydessäni. Uskon että jos sinut tiputettaisiin yhtäkkiä vakiduuniin loistoporukan keskelle, saattaisit sinäkin tajuta miten väärin pätkätyöläisyys on ihmistä kohtaan. Sinäkin viimein tajuaisit mitä on luottaa duuniinsa, kollekoihin yms... ja takertuisit myös sinä siihen duuniisi.

Pätkis ei voi tajuta ellei ensin itse koe. Minullekin tuli yllärinä nämä tunteet!!!

[/quote]

Voihan se näin ollakin. Vaikea sanoa, kun on kokemusta vain pätkätöistä tähän mennessä. Silti olen huomannut, että harvalla on oikeasti mitään pysyvää, vaikka sinänsä vakipaikassa olisikin. Jatkuvia yt-neuvotteluita ja organisaatiomuutoksia, työtehtävien muutoksia jne. Ne vakitöissä olevat ovat sitten ihan stressaantuneita pienistäkin muutoksista.

Vierailija
22/23 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas, hiiop!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun.. itse pohdin samoja asioita kuin ap.

Olen jo itseni sanonut irti, uusi hieman parempi palkkainen vakityö odottaa minua 😉.

Työyhteisö on nykyisin hyvin mukava, mutta esimies (joka meillä on olut nyt vuoden) ei ole henkilöstön johtamisen oikea valinta.

Olen nykyisessä paikassa ollut 10 vuotta ja se on ollut vuosien ajan kuin koti, en ikinä olisi uskonut, että sanoisin itseäni irti ja lähtisin pois.

Näin ne tilanteet muuttuu.

Uuteen paikkaan meneminen jännittää ja hieman pelottaakin. Uskon, että ajan kanssa totun uuteen työhön ja haasteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän