Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten menetellä asiassa

Vierailija
10.05.2014 |

Kysyisin neuvoa kuinka kertoisin työpaikalla ihmiselle vaikeasta asiasta. Eli yksi lähelläni työskentelevä aiheuttaa jatkuvasti mahatauteja ja muita tarttuvia flunssia ym. Heillä on pieniä lapsia ja nyt aivan pieni uusin tulokas. Olen käynyt heillä ja huomioinut että siisteysjuttuja ei oikein ajatella mm. ulostejuttujen suhteen. Vaippahommat ym. suoritetaan samoissa tiloissa naaman ja hampaidenpesupaikkojen  kanssa. Lasta saatetaan uittaa keittiön lavuaarissa ruuanlaiton yhteydessä.Laitan itse paljon ruokaa ja olen pitänyt muutenkin aina meillä tietyistä hygienia-asioista huolta niin eipä ole sairasteltu kuin todella harvoin. Nämä sairasteluepidemiat  työpaikalla alkoivat jälleen kun heille tuli uusi lapsi ja tämä on huomioitu myös aiemmin. Heillä on kyllä muutenin epäsiistiä mutta kyse on myös siitä että ei osata hoitaa näitä asoita siten että bakteerit ei leviä.

Ehdotin joskus heillä käydessäni että lapsen voisi pestä vaipanvaihdon yhteydessä siihen pyhitetyssä vannassa /saavissa ja kaataa sitten sen veden wc-pönttöön niin bakteerien leviäminen katkeaa melko hyvin jos vielä pesee itse kädet toimituksen jälkeen eikä jätä vaippoja levälleen vaan vie heti roskiin. Näin meillä on tehty ja ihan helppoa on. Hän ei meinannut millään käsittää koko asiaa ja terveysjujua siinä. Ei ollut ikinä sellaista edes ajatellut ja sanoi vain että näin on aina tehty jahyvin on mennyt. Hän on itse tottunut jo siihen että aina tulee jotakin tautia välillä mutta ei se normaalia ole  nykyään. En ole vienyt meidän lapsia heille enää kun on niin välinpitämätön suhtautuminen muita kohtaan.

Ehdotimme töissä että kannattaa jäädä hei kotiin jos on vähänkään siellä jollakin mahatautia ym. mutta silti hän usein tunkee töihin ja pitää vielä jonakin uutisena sitä että "Meillä taas oksennettiin ja ripuloitiin ihan koko perheen voimin, Jari ei vaan tullut ihme kyllä kipeäksi mutta me muut oltiin ihan kamalasti kipeänä". Siis tällaisia puheita vaikka muut on jo ihan kysänä siihen henkilöön. Haluaisimme jotenkin saada hänet ymmärätmään ja toimimaan paremmin. Muillakin meistä on lapsia, ei tosin ihan kuutta kuten hänellä ja asiat on hoidettu asiallisesti. Hän voisi vaikka jäädä kokonaan pois töistä kun on niin paljon tekemistä eikä hänellä ole selvästikään ollut vuosiin enää virtaa tehdä omaa osuuttaan töissä ja muut joutuu tästä kärsimään.

Antakaa neuvoja miten tällainen saataisiin kuntoon.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge nokkas pois muiden asioista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi