Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita"stressaantuneita" normaalissa elämässä - sydämen lisäyönnit ja korkea RR

Vierailija
09.05.2014 |

Olen kohta 26-vuotias nainen, hoikka, perusterve, en tupakoi enkä juo kohtuuttomasti, urheilen 1-2x viikossa reilun tunnin ja syön normaalia kotiruokaa, panostan kasviksiin juurikin terveyssyistä.

2 lasta, uusperhe, opiskelut taas käynnissä, mies töissä.

Aikaa sitten terveystarkastuksessa mitattiin korkeat verenpaineet, jotka olleet korkeita kotonakin, välissä myös normaaleja ja jopa alhaisia. Kävin lääkärillä taas joku aika sitten verenpaineiden takia ja lääkäri huomasi lisälyöntejä. Olen "huomannut" niitä itsekin RR mitattaessa, ihmetellyt vain miten mansetilla tulee "kosketushäiriöitä" välillä.

Mitenhän pitkään tällä stressinsietokyvyllä tullaan elämään? Hektinen vaihe tietty elämässä, mutta perimän osuus varmaan astuu kuvaan myöhemmin (verenpainetauti toisella vanhemmista, 1-tyypin diabetes joka puhjennut vasta aikuisiällä...). Hoikkanakin olen pysynyt vain stressin avulla - stressi vie ruokahalun, suolen toimintakin pysähtyy jopa viikoksi, pärjään viiden tunnin yöunilla kun käyn ylikierroksilla ja romahdus tulee muutaman viikon jälkeen. Elämämme on mielestäni "normaalia perhearkea", mutta olen alkanut huomaamaan kehoni jännitystilat ja siitä johtuvat muut oireet. Silti olen onnellinen, tunnen olevani reipas ja jaksan vaikka ja mitä, lisää opiskelemaankin lähdin vaikka ammatti jo onkin.

Lääkärit käskee rauhoittumaan ja eivät anna lääkitystä oikein mihinkään (ajoittainen korkea RR, siihen haluaisin). Miten se siis tehdään? Lopetan koulut ja työn, alan hoitamaan kukkapenkkiä ja luen lehtiä ja annan lasten kulkea samoissa vaatteissa viikon? :)

Tarinoita elämästä, kokemuksia, kohtaloita, stressitoverit. :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän