Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri saada tiedon jos jätän menemättä pääsykokeisiin?

Vierailija
09.05.2014 |

Mulla olis tiedossa lähihoitajan pääsykokeet mut en millää viittis mennä sinne kun tiedän että en tule sitä koulutusta aloittamaan. Aloitan syksyllä työt johon minulla jo on koulutusjoten tämän takia en kouluun menisi.

Mutta olen nyt työtön ja pelkään että tulee karenssia jos en menekään pääsykokeisiin. Tosin mistä työkkari saisi tietää asiasta kun olen omatoimisesti kouluun hakenut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ne ole sua sinne patistanu etkä oo niille asiasta kertonu niin eihän ne sitä tiedä. Jos ovat patistaneet/oot kertonu meneväs niin sit kait ne voi sen onkia esiin halutessaan.

Vierailija
2/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työkkäri ottaa selväää että ketkä on jättänyt menemättä pääsykokeisiin -> karenssi. Ei niillä huvikseen ole kouluunhakemis-pakkoa ja sitten eivät muka mitenkään valvoisi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ottaa selville sen. Karenssia paukkuu. Juuri ton takia ottavat selville, koska ihmiset pelaa tuilla.
Jos ei mene pääsykokeeseen mikälui hakuprosessi sen sisältää ja on sinne kutsuttu, työkkäri katsoo ettetole hakenut paikkaa. Eli karenssia.

Vierailija
4/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän ne tiedä edes että hain kouluun koska työkkäri ei ole käskenyt hakea kouluun vaan hain ihan omatoimisesti koulun sivuilta alkavaan koulutukseen.

Ja minulla on kyllä sitten näyttää allekirjoitettu työsopimus joten tulisiko silti karenssi vaikka työn alkuun vielä muutama kuukausi onkin aikaa.

Vierailija
5/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän ne tiedä edes että hain kouluun koska työkkäri ei ole käskenyt hakea kouluun vaan hain ihan omatoimisesti koulun sivuilta alkavaan koulutukseen.

Ja minulla on kyllä sitten näyttää allekirjoitettu työsopimus joten tulisiko silti karenssi vaikka työn alkuun vielä muutama kuukausi onkin aikaa.

Vierailija
6/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on jo ammatillinen tutkinto niin ei tule karenssia!

Vierailija
7/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 25-vuotias vailla ammattitutkintoa, sinulla on velvoite hakea koulutukseen joka kevät, jotta voit saada työmarkkinatukea. Kriteerin täyttyminen edellyttää, että on käynyt pääsykokeissa.

Vierailija
8/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen yli 30 vuotias ja kaks ammattia jo minulla on. Muutto uuteen kaupunkiin aiheutti työttömyyden joten ajattelin vielä kouluun mennä sit mut nyy sainkin sit työpaikan ja todellakin aloitan sen mieluummin. Saa joskus ostettua itselle sekä lapsille vaatetta kun saa palkkaa. En ymmärrä ihmisiä ketkä tulee pelkällä työmarkkinatuella toimeen vaikka kuinka saa asumistukea. Hyvä että ruoat saan aina ostettu meille.

Vierailija
9/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tule karenssia kun olet jo tuon ikäinenkin.

Vierailija
10/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työkkäristä ei ikinä tiedä. Monesti moni järjellä ajateltava asia menee heillä ihan toisin. Mutta eihän ne tiedä että olet hakenut niin siis eivät tiedä. 

Vierailija
11/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kohdallasi tuskin mitään hätää on, kun olet yli 25v.

Kun yhteishaun tulokset tulevat, saat siitä kirjeen kotiin. Jokaisen koulutushaun kohdalla lukee tuloksesi ja kirjain, jonka merkitys lukee kirjeen lopussa. Siellä on kohta "ei osallistunut pääsykokeeseen", joka merkitään sen koulutusohjelman perään minkä kokeet skippasit.

Minun piti tämä paperi viedä työkkäriin, kun tehtiin uusi työnhakusuunnitelma. Jos ei paperia vie, ei tehdä suunnitelmaa -> ei heru tukiakaan.

Vierailija
12/12 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yli 25, sinulla on jo ammatti ja työpaikka tiedossa? Ei sinulla ole hakuvelvollisuutta, varsinkaan jos joutuisit opintotuella kuitenkin opiskelemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme