Nordean Mastercardin omistajille kysymys!
Minulla on ollut nyt nordean mastercard jonkun aikaa ja olen sitä käyttänyt muutamaan otteeseen isompia ostoja tehdessäni, sitä luotto-ominaisuutta siis. Kortin luottoraja on 1000e, mutta tuo luotto ei palaudu vaikka olen maksanut laskut heti kun ne ovat postiluukusta tipahtaneet?
Olin tietenkin siinä uskossa että esim muutama päivä laskun maksun jälkeen luotto on taas tapissa, mutta tänään huomasin verkkopankissa käydessäni että käyttövaraa jäljellä tuosta tonnista on enää reilu 50e, missä vika? Esimerkiksi ensimmäinen iso osto oli telkkari noin 500e ja tämän maksoin joskus huhtikuun alussa jo pois, sen jälkeen olen maksanut loputkin kiltisti mutta rahoja ei näy missään.
Kommentit (19)
Kyllähän sen tilin pitäisi nopeastikin reagoida maksuihin.
Oletko varmasti maksanut oikealle tilille oikealla viitenumerolla?
Tutkin tuossa verkkopankkiani äsken ja kummallista on, että nuo maksut näkyy kortin tiedoissa ihan reaaliajassa, mutta luottorajaan ne ei ole vaikuttaneet. Esim. tuo 500e näkyy plus merkkisenä kortin tiedoissa, on siis mennyt oikeaan osoitteeseen kyllä. Täytyy soitella nordeaan maanantaina, perjantai-iltana ei jaksa jonotella asiakaspalveluun, eipä tuolla kiire ole, kummastuttaa vaan kovasti.
Ei kuulosta normaalilta. Mulla ainakin näkyy luottoraja ihan oikein kun olen maksanut luoton pois. Toivottavasti asia selviää maanantaina.
Heti on palautunut luotto kun olen maksanut laskut.
Joo, itsellä kanssa on kyllä näkynyt ihan samointein, vaikka heti laskun maksun jälkeen menisi käytettävissä olevan luoton vilkaisemaan.
Samoin täällä, luotto näkyy heti. Ei ole koskaan ollut tuommoista ongelmaa.
Sama on nykyisin Visassa. Johtuu muutama vuosi sitten tapahtuneesta muutoksesta ja vaikka omaan maisteritutkinnnon ja olen kuullut selityksen parikin kertaa, en osaa sitä omin sanoin selittää. Olen asiasta keskustellut muutamaan otteeseen pankkivirkailijan kanssa. Minäkin maksan laskun aina heti pois kun se tulee, mutta jotenkin ne vanhat ostokset jäävät rasitteeksi joksikin aikaa.
Ärsyttää ja sen vuoksi olen vähentänyt merkittäväksi kortin käyttöä. Ennen ostin kaiken kortilla, koska samalla sai kätevän koosteen ostoksista. Nyt näin ei voi tehdä, koska jossain vaiheessa luottoraja ei enää riitä (vaikka koko laskun siis maksaa kuukausittain). Ratkaisu olisi tietysti kuukausiluoton nosto, mutta jotain siihenkin liittyy, koska en luottorajaa ole nostanut.
Nordean asiakaspalvelu on auki 24/7, eli ei tarvitse odottaa maanantaihin :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:43"]
Sama on nykyisin Visassa. Johtuu muutama vuosi sitten tapahtuneesta muutoksesta ja vaikka omaan maisteritutkinnnon ja olen kuullut selityksen parikin kertaa, en osaa sitä omin sanoin selittää. Olen asiasta keskustellut muutamaan otteeseen pankkivirkailijan kanssa. Minäkin maksan laskun aina heti pois kun se tulee, mutta jotenkin ne vanhat ostokset jäävät rasitteeksi joksikin aikaa.
Ärsyttää ja sen vuoksi olen vähentänyt merkittäväksi kortin käyttöä. Ennen ostin kaiken kortilla, koska samalla sai kätevän koosteen ostoksista. Nyt näin ei voi tehdä, koska jossain vaiheessa luottoraja ei enää riitä (vaikka koko laskun siis maksaa kuukausittain). Ratkaisu olisi tietysti kuukausiluoton nosto, mutta jotain siihenkin liittyy, koska en luottorajaa ole nostanut.
[/quote]
käyttövara vapautuu käyttöön vasta kun laskutuskausi vaihtuu. Eli te, jotka jostain kumman syystä maksatte ennen eräpäivää, joudutte odottamaan käyttövaran
vapautumista siihen oikeaan eräpäivään. Sen vuoksi luottorajan pitääkin olla suurempi kuin kuukauden ostojen määrä.
Tuo luottorajan vapautuminen eräpäivän jälkeen voisi selittää asian, tämä on varmaan jotenkin korttikohtaista sitten... Mulla nyt on tapana maksaa laskut heti kun ne tulee, on sitten alta pois. Ei tullut mieleenkään että maksu näkyy fyysisesti vasta eräpäivän jälkeen.
maanantaista puhuin koska näen että rahat menneet oikeaan osoitteeseen kuitenkin, eikä huvita näin perjantaina pohtia asiaa enempää. Kiitos kovasti kaikille vastanneille avusta:)
Isellä kaksi Nordean luottokorttia ja heti kun on maksanut (oikealle viitenumeroll), luotto tulee takaisin käyttöön, ihan riippumatta siitä onko laskutuskausi kesken vai ei. Jos tänään ostan ja huomenna käyn maksamassa takaisin, on huomenna jo luotto taas täysin käytössä. Minulla ainakin joka kuukausi sama viitenumero laskulla eli vanhan laskun viitettä voi käyttää kun maksaa aiemmin pois käyttämänsä luoton ja tällöin päivittyy heti luottokortin saldokin. Ainakin minulla toimii näin...
Vaikka tämä on vanha ketju, niin löysin vastuksen täältä nyt eli 26.5.2022.
Tosiaan syy löytyy siitä, että laskutuskausi on Mastercardilla omansa ja laskun eräpäivä tai maksupäivä ei päivity online, vaan laskutuskauden mukaan. Ratkaisu on, että siirtää eräpäivän heti laskutuskauden loppumisen jälkeisiin päiviin. Laskutuskauden päivämäärä löytyy laskusta ylhäällä olevassa informaatio-osiossa. Jos laskutuskausi loppuu esim. joka kuukauden 8. päivä, niin eräpäiväksi kannatta valita vaikkapa 10. päivä (näin tulee vain kahden päivän viive).
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on vanha ketju, niin löysin vastuksen täältä nyt eli 26.5.2022.
Tosiaan syy löytyy siitä, että laskutuskausi on Mastercardilla omansa ja laskun eräpäivä tai maksupäivä ei päivity online, vaan laskutuskauden mukaan. Ratkaisu on, että siirtää eräpäivän heti laskutuskauden loppumisen jälkeisiin päiviin. Laskutuskauden päivämäärä löytyy laskusta ylhäällä olevassa informaatio-osiossa. Jos laskutuskausi loppuu esim. joka kuukauden 8. päivä, niin eräpäiväksi kannatta valita vaikkapa 10. päivä (näin tulee vain kahden päivän viive).
Ei mun mastercardilla (Nordean) ole tällaista ominaisuutta. Teen aina niin että ostan vaikka jonkun nettiostoksen ja kun se tulee kotiin, maksan velan suoraan sovelluksessa enkä jää odottamaan mitään laskuja (jotka tulisivat suoraan verkkopankkiin eikä postitse). Joskus ehtii laskukin tulla vaikka olisin sen jo maksanut, sitten poistan sen kokonaan myös verkkopankissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä toimin juurikin näin eli maksan ihan kaiken Nordean Mastercardilla ja eräpäivänä maksan koko laskun aina pois. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.
Ne taitaa olla nykyään ne. Maksuaikakortteja,eikä entisajan luottokortteja.
Ohis mutta nordean verkkopankki muuttui todella huonoksi. Kaikki piti muuttaa kankeaksi
Joo nykyään on niin monenlaisia kortteja. Jokaisella omat ehtonsa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:17"]Minulla on ollut nyt nordean mastercard jonkun aikaa ja olen sitä käyttänyt muutamaan otteeseen isompia ostoja tehdessäni, sitä luotto-ominaisuutta siis. Kortin luottoraja on 1000e, mutta tuo luotto ei palaudu vaikka olen maksanut laskut heti kun ne ovat postiluukusta tipahtaneet?
Olin tietenkin siinä uskossa että esim muutama päivä laskun maksun jälkeen luotto on taas tapissa, mutta tänään huomasin verkkopankissa käydessäni että käyttövaraa jäljellä tuosta tonnista on enää reilu 50e, missä vika? Esimerkiksi ensimmäinen iso osto oli telkkari noin 500e ja tämän maksoin joskus huhtikuun alussa jo pois, sen jälkeen olen maksanut loputkin kiltisti mutta rahoja ei näy missään.
[/quote] soita Nordean asiakaspalveluun 0200 3000 ja kysy sieltä! Ota pankkitunnukset esille niin voivat katsoa korttisi tilanteen heti.