Kuinka kauan kissa pärjää yksin?
Ei ole kissaa vaan mietin että kuinka kauan sisäkissa, jolla on WC-laatikko, kuivamuonaa ja vesiautomaatti pärjää yksin?
Kommentit (9)
24 tunnin välein vähintään pitäisi tarkastaa kunto, näin sanoo eläinsuojelulaki.
Hanki kaksi kissaa, niin on kaveri. Vuorokausi menee juuri ja juuri, jos on pakko, ruuan, veden ja hiekkalaatikoiden suhteen.
Kissa kaipaa myös seuraa.
Mielestäni pakottavassa tilanteessa voi olla yksin( ei toistuvasti) 24 tuntia.
Minä voisin tulla kissan hoitajaksi(koiran), ehtisin kyllä.
Max vuorokauden, meillä oli jonkun kerran viikonlopun, mutta naapurin tyttö kävi lauantaisin päivällä antamassa uutta vettä, kosteata ruokaa ja leikitti pari tuntia, tsekkasi vielä illalla voinnin, maksettiin hänelle palkka.
Kissan pitää päästä lääkäriin tullessaan kipeäksi joten en jättäisi vuorokaudeksikaan.
Kissa ahdistuu ja stressaantuu yllättävistä muutoksista elämässään. Ystäväni kissa oli viikonlopun yksin niin, että tuttava oli käynyt antamassa ruoan. Kissa oli purrut sen viikonlopun aikansa häntänsä lähes poikki ja se piti amputoida.
Meillä n. 1 - 1.5 vrk korkeintaan, yleensä ei juuri koskaan noinkaan kauan. Jos ollaan jossain, hoitajaksi lupautunut käy päivittäin ruokkimassa, siivoamassa ja hetken leikkimässä + silittelemässä misua. Ei ole ollut ahdistunut, mutta kotiin tullessa on tietysti iloinen eikä päivään-pariin haluaisi poistua vierestä... :) Saa aina tietysti tuliaisia ja paijaamisaikaa tavallistakin enemmän.
Riippuu kissan iästä, luonteesta ja rodusta, mutta kyllä tuo 24 h on ihan poikkeustapaus.
Monet kissat tottuvan kodin rutiineihin ja odottavat ihmistään kotiin tuttuun aikaan. Voi hermostua ellei sua kuulu. Eli monelle päivittäinen 8 h voi olla liian pitkä aika olla yksin.
Mä lähdin kerran lomalle 3 päiväksi ja vein kissani hoitoon poikaystäväni äidille eli ihan hyvässä hoidossa oli. Mutta kun mä tulin takaisin, niin kissa oli mulle vihainen useamman päivän silti. Mökötti nurkassa ja syljeskeli vaan muhun päin. Sain houkutella herkuilla monta kerta, ennen kuin suostui edes katsomaan muhun päin.
Herkkiä ne on, vaikka esittävät kovista. Kissat siis.
Työpäivän.