Ristiäislahja tytölle ja vanhemmille
Heippa! Kaverin työttövauvan ristiäispäivä lähenee ja lahja on vielä hankkimatta. Toiveeana olisi jotain käytännöllistä lapselle tai vanhemmille. Vaatteita on kuulemma jo niin liikaa ettei niitä tarvitse, samoin kaikki koruliikehärpäkkeet ovat pois listalta. Tämä on ensimmäinen kertani kun menen ristiäisiin, joten pää lyö hieman tyhjää. Olisiko teillä antaa lahjaideoita, tai mistä olette itse tykänneet/mikä on ollut käytännöllinen lahja? Haluaisin myös ottaa huomioon vanhemmat, mutta olisikohan järkevää että lahja liittyy vauvaan, vai voisiko se olla myös jotain muuta? Kiitos jo valmiiksi jos edes hieman vinkkejä saisi :)
Kommentit (11)
Olen tyttövauvan äiti ja meilläkin lähestyy piak ristiäiset. Itse haluaisin mahdollisten lahjojen olevan juuri vauvalle, ei meille vanhemmille :)
Joidenkin kysellessä lahjatoiveita olen maininnut muunmuassa vauvakirjan tai muun vastaavan mihin saa kerättyä muistoja vauvan elämän alkutaipaleelta.
Eniten olen kuitenkin painottanut ettei lahjalla niin väliä, mutta hamstraajaäitinä arvostaisin itsetehtyä korttia vauvalle, johon on kirjoitettu jotain kivaa ja tällöin tästä tulisi myös muisto säilytettäväksi :)
Kiitos paljon ideasta! Voisinkin lähteä samantein käymään kirjakaupassa jos kyseisiä kirjoja löytyisi, olisi ainakin yksi hyvä vaihtoehto:)
Kaunista ja hienoa satukirjaa ehdotan minäkin.
vauvakirja olisi myös todella hyvä idea, mutta kuulin että sellainen on jo heille tulossa:/
Pentikillä on kivoja vauvan vilttejä..
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:17"]
Pentikillä on kivoja vauvan vilttejä..
[/quote]
Samoin olen tykännyt vauvan valokuvakehyksistä. Meillä on kaikkien kolmen vauvakuvat yhä esillä lahjaksi saaduissa Pentikin hyvin hillityissä kehyksissä.
Kirjoille ääni myös minulta. Vauvakirjan useimmat hankkivat jo vauvan syntyessä, ainakin itse täyttelin sitä jo synnärillä, se kun alkaa oikeastaan jo odotusajasta ja ristiäiset on ylensä parikuisena, niin sitä ennen on usein jo melkoisesti "dokumentoitu".
Taulu? Sophie La Girafe-klassikkolelu?
Esim. Muumi lastenastiasto tai lasten aterimet tms on käytännöllinen ja hyvä, kirjan lisäksi.
Ja puun taimi on myös kiva idea, jos asuvat omakotitalossa..
Ei sen vauvan vanhemmat mitään tartte.
Kirja? Joku lasten klassikko, vaikka Kuinkas sitten kävikään tai Pikku toukka paksulainen.