pakko laihtua (165cm/61kg)
Näytän kamalalta, olo on epämukava, raskas ja oon kamala löllykkä. Olen normaalipainoinen blaablaa mutta painoa on PAKKO SAADA POIS. Onnistuisiko 800-1200kcal dieetillä? Aika ei riitä liikuntaan (lähden kuudelta aamulla ja olen viideltä illalla kotona + lukio pitää hoitaa). Kiitos kokemuksista ja neuvoista!
Kommentit (11)
Parisataa vatsaa ja parisataa kyykkyä, sit kans ruokapuoli kuntoon. Oma aikataulu on et viideltä ylös ja kymmeneltä illalla takaisin kotiin, opiskelija olen, mutta silti jaksaa tehdä reenin kuutena päivänä/viikko. Pituutta 165cm ja painoa 50kg.
Minä olen tuon kokoinen eikä kyllä tällä vartalotyypillä mahdollista saada kuin kovalla dietillä pari kiloa pois. On nääs niin massiiviset lihakset...
Ei sitä liikuntaa pakko ole tuntikausia harrastaa päivässä. Pelkällä kitudieetillä sinusta tulee laiha löllykkä ja väsähtänyt sellainen kun ei saa tarpeeksi energiaa. Terveellistä ruokaa, tarpeeksi unta, liikuntaa ja vettä. Kyllä se olo siitä alkaa kevenemään. Vaikka sitä tuntuu, että ei ehdi liikkua niin oikeasti vaikka joku kotijumppa tai vastaava ei paljon aikaa vie.
Onnistuu 800-1200kcal dietillä. Tosin pitää olla tarkka mitä syö, kasviksia aivan minimissä 500grammaa päivässä, että saa kaikki mitä kroppa tarvitsee toimiakseen. En itse laskisi alle 1200kcal päivässä kaloreita, mutta jokainen tietty tavallaan. Lähtee vähän hitaammin ~0,5kg/vko mutta lähtee kuitenkin.
Luultavasti onnistuu. Onnea laihdutukseen!
No siitä vaan sitten hommiin jos on kerran pakko!
Itse olen sinua lyhyempi ja painavampi ja en näytä kamalalta, olo on ok ja en ole edes löllykkä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:02"]
No siitä vaan sitten hommiin jos on kerran pakko!
Itse olen sinua lyhyempi ja painavampi ja en näytä kamalalta, olo on ok ja en ole edes löllykkä.
[/quote]
Onneksi olkoon, minulla on tässä painossa huono ja epämukava olo ja näytän lihavalta.
ap
Olet normaalimitoissa. Kuka on aivopessyt sinut uskomaan, että olet muka läski. Ota ne suurentavat lasit silmiltäsi, kun menet peilin eteen ja katsele ihan realistisesti itseäsi, niin huomaat kyllä, että ihan sopivan kokoinen mimmi olet. Ei kai sulla vaan ole narskumiestä?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:19"]Olet normaalimitoissa. Kuka on aivopessyt sinut uskomaan, että olet muka läski. Ota ne suurentavat lasit silmiltäsi, kun menet peilin eteen ja katsele ihan realistisesti itseäsi, niin huomaat kyllä, että ihan sopivan kokoinen mimmi olet. Ei kai sulla vaan ole narskumiestä?
[/quote]
Ap kertoi että olo on raskas ja epämukava tuossa painossa. Ei siinä mitään aivopesua tarvita. Olen 166 senttiä pitkä ja oloni on myös epämukava jos paino nousee yli viidenymmenenkuuden kilon. Ihan turha tulla kenenkään opastaan, että olisin normaalipainoinen vielä kymmenen kiloa lihavampana. Se, missä painossa tuntee olonsa on yksilöllistä. Joku on parhaimmillaan normaalipainon ylärajoilla, toinen alarajoilla. Olen varmaan kolme kertaa vanhempi kuin ap.
Nyt on hyvä aika tehdä jotain, ettei yhtäkkiä huomaa olevansa 65kg ja sitten 68kg jne. Mutta olet vasta lukioikäinen, vartalosi siis kehittyy vielä! Sen takia en missään nimessä laihduttaisi tuolla tavalla, liian vähillä kaloreilla, vaan esim. kävelet jokaiset portaat mitkä vastaan tulee. Jos kuljet bussilla, jää aikaisemmalla pysäkillä pois. Syöt vain silloin, kun on nälkä, terveellisiä valintoja ja itsesi kylläiseksi. Aterialla aina puolet salaattia. Nukut 8h yössä, eli jos heräät klo 5, menet klo 21 nukkumaan, tämä on ehdottoman tärkeää, mistä ei saisi lipsua, unta ei voi laittaa "varastoon" nukkumalla enemmän viikonloppuisin. Liittyen noihin lannistaviin kommentteihin niin jokaisella on oma normaalipainonsa, missä olo tuntuu hyvältä ja siihen ap:kin varmaan tähtää :)
Liikunta auttaa löllykkä oloon vaikka paino pysyisi samana, vatsalihaksia yms. Myös .