Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ehdottaa ylipainoiselle kaverille laihduttamista?

Vierailija
08.05.2014 |

Paras kaverini alkaa olla sairaanloisin ylipainoinen. Vyötärönympärys ylittää varmasti metrin (pituus alle 165) ja ylähuulessa on pieni tumma karvoitus. Polvet eivät varmasti kauan kestä tuollaista. 

Miten puhua kaverille järkeä? Laihduttaminen olisi aiheellista, enkä tarkoita että pitäisi olla hoikka. Ihan normaali paino riittää, mutta tuo nykyinen on jo vaarallista. En halua loukata kaveriani.

T. Yhden ylipainosta johtuneen aivoveritulpan saaneen tunteva

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ehdota, täysjärkinen tietää taatusti asian ihan itse.

Vierailija
2/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös yksi miespuolinen ystävä, joka tajusi sairaanloisen lihavuutensa vasta haudanpartaalla, kun lääkäri laittoi seisomaan alasti peilin eteen ja heilutti läskejä.

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ehdota. Kaverisi tiedostaa tilansa itsekin, ja mikäli ei tiedosta, ei asia siltikään kuulu sulle, vaan asiasta huomauttelu kuuluu nimenomaan lääkärille, jonka hänenkin pitäisi hoitaa asia hienotunteisesti. Enkä muuten usko yhdenkään lääkärin laittaneen ketään alasti peilin eteen läskejä heiluttelemaan, kyllä heillä on ihan muut keinot herätellä asiaan.

Vierailija
4/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus se auttaa sanoa, vaikka vähän loukkaisikin. Ainakin itselläni kun kukaan ei sanonut mitään niin jatkoin rauhassa lihoamista vaikka tiesinkin miltä näytän. Sitten kerran kun lääkäri oli laittamassa mua jonnekkin ylipainoisten keskustelu ryhmään niin havahduin kunolla. Mielummin olisin kuullut asian joltain ystävältä, mutta he halusivat että olen läski etten olisi heitä viehättävempi. Sama toimi myös veljelleni, kyllä hänkin tiesi kuinka huonossa kunnossa oli mutta kun mun äiti siitä vähän huomautteli niin nykyään on veljeni juossut puolimaratoneja ja leposykekkin on ammattiurheilian tasoa. Jos kukaan ei olisi sanonut mitään en usko, että hänellä olisi motovaatio muutokseen koskaan riittänyt.

Vierailija
5/10 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä teitä jotka luulette ettei lihavat itse olisi tietoisia lihavuudestaan vaan kuvittelette, että kun menette avautumaan asiasta, niin lihavast vasta tajuavat tilansa. Lihavuus vaikuttaa tosi moneen asiaan arkielämässä, että kyllä he takuulla sen tilansa ovat ymmärtäneet vaikka eivät laihduttaisikaan saati teidän kanssa asiasta puhuisi. 

Että vähän valoja taas päälle ap.

Vierailija
6/10 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla tuuhea karvoitus, jos polvetkaan eivät kestä.

Vierailija
7/10 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisena voin sanoa että tiedostan ongelmani hyvin. Ystävieni ei siihen tarvitse puuttua. Tukea otan mielelläni kun puhun liikunnasta yms. mutta jos he alkaisivat puhumaan siitä että minun pitäisi laihduttaa niin lakkaisin viettämästä aikaa heidän kanssaan. Tiedän sen. Ajattelen sitä päivittäin. Kun nään ystäviäni haluan unohtaa olevani läski ja nauttia heidän seurastaan. Jos he alkavat puhumaan siitä niin en halua olla heidän kanssaan sillä en halua että minua nähdään kasana ihraa.

Minulla on joitain ystäviä joiden kanssa puhun laihduttamisesta. Heilläkin on ylipainoa. On helpompi puhua heille kun täydellisen näköisille ystävilleni.

Vierailija
8/10 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huulien karvoitus liittyy ylipainoon?

t. laiha ja viiksivallu

Vierailija
9/10 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut kaltaisensa saavat huomautella "ystävilleen" ylipainosta vain, jos ne ystävät ovat jotenkin älyllisesti vajaita. Kyllä jokainen normaali ihminen tajuaa itsekin olevansa erittäin lihava, ei siihen tarvitse kenenkään holhota. 

Mitä ap sanoisi, jos vaikka olisi jäänyt työttömäksi ja ystävä tulisi ehdottamaan, että kai sun nyt sitten pitäisi jotain töitäkin hakea? Ihan samaa kaliiberia tuollaiset ehdottelut.

Vierailija
10/10 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että rupeette yhdessä laihduttamaan, käytte lenkillä ja pidätte terveellisen ruoan teemaviikkoja, vaihdatte ja kokeilette eri reseptejä.

En usko että punkero haluaa lähtee mihinkään salille, ja muutenkin ruoka on huomattavasti tehokkaampi tapa laihduttaa.

Voitte laihduttaa yhdessä, varmasti sinullakin on varaa pari kiloa pudottaa ja samalla vaivalla läskiltä kaveriltasi lähtee isompi määrä painoa pois.

Tsemppiä!