Apua, mikä auttaa jaksamattomuuteen ja uupumukseen?
Kuin ois hakattu, ei tahdo jaksaa kuin hetkittäin mitään.
Stressi päällä.
Jouluhommat, hautajaiset tulossa ja vaikka mitä.
Piti leipoa ja aineksia puuttuu.
Pitäs käydä katsomassa vanhusta ym
Kommentit (13)
Asia kerrallaan, vaikka yksi juttu päivässä.
Syö D- ja C-vitamiineja. C 500 mg ja D 75 mg. Rautakuurikin voi olla hyvä.
Nuku tarpeeksi pitkiä öitä. Rauhoita illat.
Hengittele.
JA muista: jonakin päivänä kaikki jää kesken joka tapauksessa.
C-vitamiinia kannattaa ottaa 3-5 g/ pv, ei riitä 500 mg, MUTTA ne pitää ottaa maksimissaan 1 g kerralla eri aikoina.
Ensimmäinen askel olisi erotella mitä on oikeasti pakko tehdä ja mitä ei. Noista luettelemistasi asioista ainakin jouluhommat ja leipomiset ovat täysin vapaaehtoisia, siinä mielessä että voit ne hyvällä omallatunnolla jättää tekemättä.
Edellämainittujen lisäksi: anna itsellesi armoa jouluvalmisteluissa. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse eikä isoja määriä. Eikä joka nurkkaa tarvitse kuurata.
Kaamosaikana ihmisellä on joka tapauksessa jaksamattomampi olo. Ole itsellesi armollinen. Yritä mahdollisuuksien mukaan rentoutua, syödä hyvin ja nukkua hyvin.
Tuttu tunne. Kaikkea ei tarvitse jaksaa. Priorisoi.
Osta joulutortut, piparit ja muut valmiina. Jos lapset haluaa leipoa, valmiit taikinat. Laita vain kauneimmat koristeet. Onko pakko laittaa kuusi tänä vuonna? Tai laita vain kuusi ja kynttilöitä poydälle.
Mitä jos ihan ensiksi lepäisit hyvällä omalla tunnolla.
Nuku tarpeeksi, syö terveellisesti, harrasta liikuntaa joka päivä. Tapaa ystäviä, pyydä apua ja tee mielekkäitä asioita. Priorisoi oma hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Joku juttu joka tuo voimavaroja..
Rakkaus auttaa oikeasti, mutta mistä sellaisen saisi.
Lisää luppoaikaa. Unohda "velvollisuudet". Näytä esimerkkiä vanhukselle ja kaikille että itse voi luoda sen oman energiansa ja voimansa ja hyvän fiiliksen. Lisää aikaa nukkua ja olla tekemättä mitään. Näin tekemällä voit menettää vain 2 asiaa: rahaa ja ihmissuhteita. Rahaa ja ihmissuhteita voi menettää koska tahansa muistakin syistä. Voit vain omia tekemisiäsi kontrolloida, älä edes yritä muuta. Ota elämästä ilo irti, koska elämä on pitkä ja kivulias ainakin loppua kohden.
Kiitos teille.
Joskus toivon saavani apua mikä auttaisi.
Kerran olin kehohoidossa joka itketti, seuraavana päivänä olin hyvin tarmokas.
Mä ajattelin ruveta käymään vähintään puolen tunnin kävelylenkillä ja ostan hulavanteen.
Ei mikään. Tai no, haudassa saa levätä.