"Viettäkää joulu kotona perheen kanssa" - entäs jos asuu yksin?
Saanko lähteä lapsuudenperheeni luo jouluksi vai pitääkö yksinäni hyräillä joululauluja masentavien eineslaatikoiden äärellä?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla sinkuista tämä valitus perustuu todennäköisesti siihen, että nyt he eivät pääse istumaan suoraan valmiiseen ja ilmaiseen joulupöytään. Moni sinkku ei osaa jouluruokia valmistaa, vaikka oikeasti niiden valmistaminen on todella helppoa. Jos osaat keittää vettä, niin osaat tehdä jouluruoat. Sitä kaupan valmislaatikkoahan se ap:kin porasi ja surkutteli. Jos niiden ruokien valmistus tuntuu vaikealta, niin voit tuunata kaupan valmislaatikon laittamalla siihen sekaan siirappia, kermaa ja voita. Joulu on täysin samanlainen päivä kuin ne 364 muutakin päivää vuodessa. Silloin pärjäätte kotonanne, mutta jouluna on pakko nähdä sukulaiset. Ja vaikka on riski, että ne teidän rakkaimmat ihmisenne sairastuvat ja kuolevat. Miksi ihmeessä otette sellaisen riskin? Minä pysyn vanhemmistani kaukana. Heinäkuussa näimme ulkosalla. Viimeksi kävin heillä kylässä tammikuussa.
Vietetäänkö teillä joulua lähipiirin kesken? Jos kyllä, niin miksi sinkulla ei olisi tähän oikein?
Jos et vanhemmistasi enempää välitä, niin mene sitten.
Voisin kyllä tehdä joulun omaan sinkkukaksiooni perheelle, mutta eivät he suostu siltikään tulemaan lapsineen joulunviettoon kotiini, oli koronaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sitten yksin. Ei se ole maailmanloppu että kantaa vastuunsa poikkeuksellisessa maailmantilanteessa. Meilläkin peruuntui iso ihana sukujoulu, jota kaikki olivat odottaneet. Ei sille vain minkään mahda. Soitellaan sitten videopuheluita ja muistellaan toivon mukaan ensi vuonna sitten miten kummallinen tämän vuoden joulu olikaan.
Höpöhöpö poikkeuksellinen maailmantilanne. Suomessa on nyt yksi hengitystieinfektio jonka vuoksi on vähemmän porukkaa sairaalassa kuin influenssan vuoksi normaalitalvina. Ei mitään syytä paniikkiin tai olla viettämättä joulua just niin kuin itse haluaa.
Sinä voit olla mitä mieltä sinä haluat olla. Itse olen kuitenkin nähnyt sekä influenssaa että koronaa, ja influenssa ei ole terveille tuollaisia riskejä tarjoillut. En halua olla osallisena sitä levittämässä. Varsinkin kun influenssaan on rokote jolla riskiryhmäläiset voivat edes yrittää suojautua ja koronaan vielä ei.
No näinhän sen pitäisi ollakin! Ne joita pelottaa voivat istua maakuopassa piilossa vaikkamaailman tappiin,ne joita ei eläkööt normaalisti. Jos tehopaikat/hengityskoneet jne loppuvat niin sitten loppuvat, turha siitä ottaa päättäjienkään sen isompaa stressiä. Jokainen voi suojautua koronavirukselta niin tehokkaasti kuin haluaa, jos ei halua suojautua niin hyväksykööt sen kuolemanriskin. Minulla ei ole mitään ongelmaa sitä hyväksyä.
Mutta entäpä jos minä sairastun kaikista varotoimista huolimatta tai joudun vaikka auto-onnettomuuteen, enkä saa hoitoa kun on viety jo niiden toimesta joita ei ole kiinnostanut ohjeita paljon seurailla? Ei minua haittaisi tippaakaan jos joku omaa tyhmyyttään kuolee, mutta ennen sitä hän vie ihan omaa tyhmyyttään älyttömästi yhteiskunnan yhteisiä resursseja ja vähäisiä tehohoitopaikkoja.
Sorry mutta maailma ei toimi noin että muilla ihmisillä olisi loputon vastuu sinusta ja muiden ihmisten olisi alistuttava loputtomaan kärsimykseen sen vuoksi ettei sinulle vain tulisi mitään negatiivista vastaan. Siis tavallaan ymmärrän, kyllä minuakin esim. sieppaa että läskien hoito vie ison osan terveydenhuollon resursseista ja oikein mielelläni näkisin, että kaikille BMI > 27 lätkäistäisiin kymppitonnin haittavero per vuosi ja tätä kautta kerääntyneet/säästetyt rahat ohjattaisiin vaikka seksuaalisen hyväksikäytön uhreiksi joutuneiden lasten kuntoutukseen, mutta valitettavasti läskit ovst itsekkäitä ja vaativat itselleen tekoniveliä ja hedelmöityshoitoja ym piittaamatta lainkaan raiskatuista lapsista, mutta näin se vaan on. Samalla tavalla minä olen itsekäs tässä korona-asiassa ja kieltäydyn pilaamasta elämääni sen vuoksi.
Ylipaino ja joulunvietto kotona on hiukan eri asioita. Millä lailla elämäsi menee pilalle jos et pääse nyt tänä jouluna sukuloimaan?
Mä en ole päässyt sukuloimaan maaliskuun jälkeen. Jos sinä olet niin olet sitten toiminut suositusten vastaisesti. Ja sanoisin, että läskin on kyllä hitosti helpompi laihduttaa kuin ihmisen selvitä pitkään ilman sosiaalisia kontakteja. Ensimmäinenhän kohentaa sekä psyykkistä että fyysistä terveydentilaa, jälkimmäinen taas tutkitusti heikentää.
Syöpähoitojen vuoksi eristäydyn enkä ole itse nähnyt sukulaisiani useampaan vuoteen. Minulle helppoa. Sen sijaan vaikeampi laihduttaa, syöpähoidot ovat muutamassa kuukaudessa tuoneet 17 kiloa. Rakastan liikuntaa mutta voimat ei riitä, ruoka oksettaa joten syön vain sitä mikä menee kurkusta alas eikä ole liian karheaa.
Olet varmaan tottunut elämässä pääsemään helpolla jos noin hirveää kärsimystä on kun ei pääse sukuloimaan, hellan lettas. Kokeile käydä sytostaateissa ja pärjätä sen jälkeen kuukausia sekä fyysisesti että henkisesti yksin niin ehkä karaistut hieman.
Terveisin läski syöpäsairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla sinkuista tämä valitus perustuu todennäköisesti siihen, että nyt he eivät pääse istumaan suoraan valmiiseen ja ilmaiseen joulupöytään. Moni sinkku ei osaa jouluruokia valmistaa, vaikka oikeasti niiden valmistaminen on todella helppoa. Jos osaat keittää vettä, niin osaat tehdä jouluruoat. Sitä kaupan valmislaatikkoahan se ap:kin porasi ja surkutteli. Jos niiden ruokien valmistus tuntuu vaikealta, niin voit tuunata kaupan valmislaatikon laittamalla siihen sekaan siirappia, kermaa ja voita. Joulu on täysin samanlainen päivä kuin ne 364 muutakin päivää vuodessa. Silloin pärjäätte kotonanne, mutta jouluna on pakko nähdä sukulaiset. Ja vaikka on riski, että ne teidän rakkaimmat ihmisenne sairastuvat ja kuolevat. Miksi ihmeessä otette sellaisen riskin? Minä pysyn vanhemmistani kaukana. Heinäkuussa näimme ulkosalla. Viimeksi kävin heillä kylässä tammikuussa.
Vietetäänkö teillä joulua lähipiirin kesken? Jos kyllä, niin miksi sinkulla ei olisi tähän oikein?
Lähipiiri voi olla sisko, ystävä tms., ei välttämättä riskiryhmäläinen vanha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sitten yksin. Ei se ole maailmanloppu että kantaa vastuunsa poikkeuksellisessa maailmantilanteessa. Meilläkin peruuntui iso ihana sukujoulu, jota kaikki olivat odottaneet. Ei sille vain minkään mahda. Soitellaan sitten videopuheluita ja muistellaan toivon mukaan ensi vuonna sitten miten kummallinen tämän vuoden joulu olikaan.
Höpöhöpö poikkeuksellinen maailmantilanne. Suomessa on nyt yksi hengitystieinfektio jonka vuoksi on vähemmän porukkaa sairaalassa kuin influenssan vuoksi normaalitalvina. Ei mitään syytä paniikkiin tai olla viettämättä joulua just niin kuin itse haluaa.
Sinä voit olla mitä mieltä sinä haluat olla. Itse olen kuitenkin nähnyt sekä influenssaa että koronaa, ja influenssa ei ole terveille tuollaisia riskejä tarjoillut. En halua olla osallisena sitä levittämässä. Varsinkin kun influenssaan on rokote jolla riskiryhmäläiset voivat edes yrittää suojautua ja koronaan vielä ei.
No näinhän sen pitäisi ollakin! Ne joita pelottaa voivat istua maakuopassa piilossa vaikkamaailman tappiin,ne joita ei eläkööt normaalisti. Jos tehopaikat/hengityskoneet jne loppuvat niin sitten loppuvat, turha siitä ottaa päättäjienkään sen isompaa stressiä. Jokainen voi suojautua koronavirukselta niin tehokkaasti kuin haluaa, jos ei halua suojautua niin hyväksykööt sen kuolemanriskin. Minulla ei ole mitään ongelmaa sitä hyväksyä.
Mutta entäpä jos minä sairastun kaikista varotoimista huolimatta tai joudun vaikka auto-onnettomuuteen, enkä saa hoitoa kun on viety jo niiden toimesta joita ei ole kiinnostanut ohjeita paljon seurailla? Ei minua haittaisi tippaakaan jos joku omaa tyhmyyttään kuolee, mutta ennen sitä hän vie ihan omaa tyhmyyttään älyttömästi yhteiskunnan yhteisiä resursseja ja vähäisiä tehohoitopaikkoja.
Sorry mutta maailma ei toimi noin että muilla ihmisillä olisi loputon vastuu sinusta ja muiden ihmisten olisi alistuttava loputtomaan kärsimykseen sen vuoksi ettei sinulle vain tulisi mitään negatiivista vastaan. Siis tavallaan ymmärrän, kyllä minuakin esim. sieppaa että läskien hoito vie ison osan terveydenhuollon resursseista ja oikein mielelläni näkisin, että kaikille BMI > 27 lätkäistäisiin kymppitonnin haittavero per vuosi ja tätä kautta kerääntyneet/säästetyt rahat ohjattaisiin vaikka seksuaalisen hyväksikäytön uhreiksi joutuneiden lasten kuntoutukseen, mutta valitettavasti läskit ovst itsekkäitä ja vaativat itselleen tekoniveliä ja hedelmöityshoitoja ym piittaamatta lainkaan raiskatuista lapsista, mutta näin se vaan on. Samalla tavalla minä olen itsekäs tässä korona-asiassa ja kieltäydyn pilaamasta elämääni sen vuoksi.
Ylipaino ja joulunvietto kotona on hiukan eri asioita. Millä lailla elämäsi menee pilalle jos et pääse nyt tänä jouluna sukuloimaan?
Mä en ole päässyt sukuloimaan maaliskuun jälkeen. Jos sinä olet niin olet sitten toiminut suositusten vastaisesti. Ja sanoisin, että läskin on kyllä hitosti helpompi laihduttaa kuin ihmisen selvitä pitkään ilman sosiaalisia kontakteja. Ensimmäinenhän kohentaa sekä psyykkistä että fyysistä terveydentilaa, jälkimmäinen taas tutkitusti heikentää.
Syöpähoitojen vuoksi eristäydyn enkä ole itse nähnyt sukulaisiani useampaan vuoteen. Minulle helppoa. Sen sijaan vaikeampi laihduttaa, syöpähoidot ovat muutamassa kuukaudessa tuoneet 17 kiloa. Rakastan liikuntaa mutta voimat ei riitä, ruoka oksettaa joten syön vain sitä mikä menee kurkusta alas eikä ole liian karheaa.
Olet varmaan tottunut elämässä pääsemään helpolla jos noin hirveää kärsimystä on kun ei pääse sukuloimaan, hellan lettas. Kokeile käydä sytostaateissa ja pärjätä sen jälkeen kuukausia sekä fyysisesti että henkisesti yksin niin ehkä karaistut hieman.
Terveisin läski syöpäsairas
Olen pahoillani, että sanon tämän, mutta jos tuolle linjalle lähdetään niin Afrikan lapsilla ei ole ruokaa eikä syöpähoitoja.
Vietä joulu virtuaaliperheesi kanssa eli Vauva-palstalla.
Niin kauan kun ne tuo niitä ulkkistyöntekijöitä tänne, voivat suomalaisetkin liikkua vapaasti. Mun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiri voi olla sisko, ystävä tms., ei välttämättä riskiryhmäläinen vanha ihminen.
Edellinen kommentoida on jostain syystä katkera perhe-elämästään, ja siksi nyt haluaa kerrankin kokevansa hyötyvän perheestään jotenkin ja haluaa sinkkujen tuntevan olonsa yksinäiseksi. Sinkkujen viettämä onnellinen joulu lähipiirissä on perheelliselle uhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Kyse on kuitenkin vain parista päivästä.
Tätä paria päivää on hoettu pian jo vuosi. Kun kyse ihan oikeasti olisikin parista päivästä. Suurin osa ihmisistä ei kestä yksinäisyyttä määräänsä enempää. Eikä pidäkään, se ei ole luonnollista. Olemme laumaeläimiä.
Joulu kestää pari päivää. Yksinäisyyteen auttaa ihan puhelimella soittaminen ja videopuhelut, niinkuin meillä ihan kaikilla muillakin. Emme me muutkaan kierrä sääntöjä vain siksi että väsyttää tämä tilanne.
Ei kai kukaan vietä joulua yksinäisyydessä, jos on arkena perheessä? Eli joulu yksin on monelle tahattomasti yksinäiselle yksinäisyyden huipentuma. Muutenkin vuoden pimein aika.
Suomessa hyvin moni sinkku asuu yksin. Nämä ihmiset kuitenkin osaavat noudattaa ohjeita vaikka on kuinka vuoden pimein aika. Herranen aika sentään. Tämä on poikkeustilanne joka kestää sen kuin kestää. Joka ikisellä meistä on oma vastuumme siitä kuinka kauan tämä kestää ja millaisia uhreja (sekä koronalle että taloudelle) tulee. Todella perseestä että jonkun itsekkään kermaperseen joulunvieton vuoksi tulee ehkä pahempia ja tiukempia linjauksia joilla ehkäistään terveydenhuollon totaalinen kaatuminen. Jos olisitte olleet menemättä sinne juhliin ja baareihin, käyttäneet maskeja ja noudattaneet turvavälejä, olisi joulu nyt ihan erinäköinen. Ihan oma moka.
Korona tarttuu eniten perheiden sisällä ja työpaikoissa, myös esim jääkiekkoharrastus jonne moni on pentuaan sitkeästi raahannut on todettu merkittäväksi riskiksi.
Että hyvin on propaganda mennyt perille. Kuvitellaan että korona tarttuu vain paheellisiin sinkkuihin paheellisissa baareissa :D
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ne tuo niitä ulkkistyöntekijöitä tänne, voivat suomalaisetkin liikkua vapaasti. Mun mielestäni.
No juuri näin. Niin kauan kuin tämä ralli jatkuu paskat nakkaan hallituksen/thl:n/Niinistön suosituksista ja jyrähdyksistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ruma väite. Miltä tuntuisi, jos joku sanoisi ettet rakasta lapsiasi, koska käyt itsekkäästi ruuhka-aikoina kaupoissa vain koska se sopii sinulle parhaiten. Järkevämpää olisi mennä keskellä yötä, silloin tuskin on ruuhkaa. Et voi koskaan tietää miten lapsesi reagoi koronavirustartuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata, olen itse niin varhain itsenäistynyt. Jouluja ymv. juhlapyhiä myös itsekseni viettänyt. Tässä korona-ajassa taitaa olla se erilaisuus, kun jotkut muut tahot yrittävät ohjeistaa, mikä nyt olisi parasta, mutta sitä suositusta on niin mahdottoman vaikea ottaa vastaan. Mietipä omalta kohdaltasi, onko tämä joulu yksin parempi kun loppuelämän itsensä syyllistäminen siitä, että olisit tartuttanut vanhemmat, isovanhemmat ymv. vakavaan sairauteen joka pahimmillaan voi johtaa/aiheuttaa heille viimeisen joulun. 🎄
Eihän se yhteinen joulu automaattisesti tarkoita joulua vanhusten kanssa! Vaan että vaikkapa kaksi tai kolme nelikymppistä on yhdessä.
🎄 Mielipiteeni ei tietenkään ollut vastaus tai mietinnän aihe kaikille mahdollisille vaihtoehdoille :) Mutta viestini on kuitenkin teille kaikille jotka saatte päättää ihan itse, siis miksi ette päätä sitten itse. En ole itse joutunut kyselemään keskustelupalstoilta, mitä saan tehdä. Johdan tässä yhteyden tuohon kirjoittamaani, että olen itsenäistynyt jo hyvin nuorena, joka tarkoittaa omalta kohdaltani alaikäisenä. Ei ollut isää elossa, joka olisi tullut auttamaan ja esim. laittamaan lampun kattoon. Ei nyt liene kovinkaan mukavaa väkertää kaikesta jopa ihan itsestään selvästä asiasta. Jokainen meistä voi niin halutessaan nauttia nyt tästä tulevasta lyhyestä vapaa-ajasta täysin omalla tavallaan. Kuitenkin erityisesti, ne jotka eivät voi tai saa niin tehdä, ovat valmiudessa olevat sairaalat, hoitajat, lääkärit, 112 henkilökunta ja sairaankuljetukset tai taksit. Myös kaikenkattavat tiepalvelut. Toivotan teille jaksamista, teillä tuskin on ongelmaa siinä mietinnässä, pääsettekö lähiomaisten kanssa viettämään joulua, koska sitähän vaihtoehtoa teiltä tuskin kysyttiin. ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen kommentoida on jostain syystä katkera perhe-elämästään, ja siksi nyt haluaa kerrankin kokevansa hyötyvän perheestään jotenkin ja haluaa sinkkujen tuntevan olonsa yksinäiseksi. Sinkkujen viettämä onnellinen joulu lähipiirissä on perheelliselle uhka.
Ymmärrät varmaan, että jos vanha ihminen saa koronan, niin häntä ei huolita teho-osastolle. Vanhaa ihmistä ei kytketä hengityskoneeseen, koska se on täysin turhaa. Eivät kestä sitä. Meillä oli pari vuotta sitten keväällä aivan hirveä influenssa. Soitin lapselle ambulanssin, vietiin sairaalaan ja lopulta yksityisellekin lääkärille ja kaikki lääkärit vain levittelivät käsiään. Keuhkokuume, mutta kun oli viruksen aiheuttama, niin ei ollut mitään lääkettä. Lapsi oli kaksi viikkoa 39 kuumeessa. Koronaan ei ole myöskään mitään lääkettä. Sitten vain levitellään käsiä ja toivotaan parasta. Verenohennuslääkettä, D-vitamiinia ja happea voivat antaan. Mä toivon oikeasti, että teillä kaikilla on kiva ja mukava joulu, ja toivon, että me kaikki voitaisiin pian nähdä läheisiämme. Mutta tämä epidemiatilanne ei parane jos kaikki 1,2 miljoonaa sinkkua ryntäävät sukuloimaan ja näkemään iäkkäitä vanhempiaan. Luvassa on katastrofi. Kaikkea hyvää toivon teille ja perheillenne.
Joulu on ollut minulle todella tärkeä aina lapsuudesta asti ja on edelleen. Vanhempani pyysivät minut luokseen jouluksi. Asun siis Helsingissä yksinäni. Olen 15-vuotias ja vanhemani aika nuoria vielä. Olen ollut lomautettuna 4 kuukautta, joten ei tässä ole tullut tehtyä muuta kuin kotosalla omia juttuja ja öisin käyn kaupassa, joten lähden kotiin niinkuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, että jos vanha ihminen saa koronan, niin häntä ei huolita teho-osastolle. Vanhaa ihmistä ei kytketä hengityskoneeseen, koska se on täysin turhaa. Eivät kestä sitä. Meillä oli pari vuotta sitten keväällä aivan hirveä influenssa. Soitin lapselle ambulanssin, vietiin sairaalaan ja lopulta yksityisellekin lääkärille ja kaikki lääkärit vain levittelivät käsiään. Keuhkokuume, mutta kun oli viruksen aiheuttama, niin ei ollut mitään lääkettä. Lapsi oli kaksi viikkoa 39 kuumeessa. Koronaan ei ole myöskään mitään lääkettä. Sitten vain levitellään käsiä ja toivotaan parasta. Verenohennuslääkettä, D-vitamiinia ja happea voivat antaan. Mä toivon oikeasti, että teillä kaikilla on kiva ja mukava joulu, ja toivon, että me kaikki voitaisiin pian nähdä läheisiämme. Mutta tämä epidemiatilanne ei parane jos kaikki 1,2 miljoonaa sinkkua ryntäävät sukuloimaan ja näkemään iäkkäitä vanhempiaan. Luvassa on katastrofi. Kaikkea hyvää toivon teille ja perheillenne.
Kyllä meidän suvussa isompi ongelma olet lapsiperheelliset ketkä ehdoin tahdoin haluavat isovanhemmille valmiiseen pöytään. Luulen, että sinkkujen aikaansaama koronariski on näille iäkkäille riskiryhmäläisille tänä jouluna ihan marginaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vietetään normaali joulu. Kaikki kolme lasta kumppaneineen tulevat meille jouluksi, toki käyvät kumppaniensakin kotona jouluna. Ihmiset sairastuu henkisesti, kun heidät pidetään erillään toisistaan. Ja jotkut eivät kestä sitä fyysisestikään. Iäkäs anoppini menehtyi viime kevään koronasulun aikana. Hän siis itsekin halusi, että lapsetkaan eivät käy hänen luonaan. Hän vielä aika hyväkuntoinen, eli laittoi itse ruokansa, kävi kaupassa ja jossain seniorikerhossa, tuolijumpassa, seurakunnan tapahtumissa. Kolme viikkoa yksin ja joutui sairaalaan sydänvaivojen takia. Ja siitä kaksi viikkoa, niin kuoli. Onneksi pääsimme hänen luokseen loppuaikana, kun lääkäri teki saattohoitopäätöksen. Hänen kuntonsa vain romahti, hän ei tavannut siis ketään kolmeen viikkoon, paitsi kaupan ruokalähetin pari kertaa. Ei puhelimitse yhteydenpito ole sama asia, kuin että saa jutella kasvokkain ja halata.
Htto mitä sntaa. Lukemattomat ihmiset elää jatkuvasti yksin eivätkä harrasta halailua eivätkä kuole siihen. Kirjoituksesi on erittäin loukkaava meitä kohtaan.
Miksi aikuisen ihmisen ylipäätään pitää halailla, eikö se ole kiusallista?
Millä tavalla tuo kirjoitus on loukkaava 😳? Sinun kirjoituksesi on hyvin hyökkäävä ja töykeä. Ei ole normaalia haluta olla yksin ja vihata ihmiskontakteja. Ihmisviha ei ole normaalia. En minäkään väännä omasta traumaoireilusta mitään normaalia ja suutu, jos psykiatri sanoo, että toimin tietyissä tilanteissa epänormaalilla tavalla. Niin toiminkin ja siihen on syynsä, ei johdu minusta, mutta en minä silti siitä suutu ja yritä muista normaaleista tehdä epänormaaleja siksi, että minulla on traumataustaa!
Se että sinä tykkäät halailla ei tarkoita että muut eivät pysty elämään ilman halailua vaan kuolevat. Monille ihmisille halailu on teennäistä ja kiusallista. Ketään ei saisi pakottaa halailemaan vaikka se itseään maailmanparantajina pitäville onkin näyttävä keino korostaa itseään. Muista että varsinkaan lapsia ei saisi pakottaa halaamaan! Ei edes isovanhempia! Itselleni korona-aika on ollut helpostus kun ei tarvitse halailla. Aion jatkaa kyllä samalla tavalla koronan jälkeenkin.
Kirjoituksesi on loukkaava sillä tavalla, ajattele jos täällä keskustelupalstalla joku kirjoittaisi että voi kamalaa, meidän perheellä ei ole kuin 1500 euroa joulubudjetti, meillä on koko joulu ihan pilalla he varmaan kuolevat nälkään. Sitten sen lukisi joku jonka perheellä joulubudjetti on 150 euroa. Mitä luulet miltä hänestä tuntuisi. Samalla lailla monet ihmiset ovat 30 vuotta yksin, ja sinä täällä kirjoitat että normaali ihminen kuolee jos on 3 viikkoa yksin. Yritäpä miettiä miltä tuntuu. Opettele hieman asettua toisen asemaan, kaikilla ei ole sukulaisia, anoppeja, perhettä.
Ja kyllä, käyttäydyn töykeästi ja hyökkäävästi ihan tarkoituksella sellaisia ihmisiä kohtaan jonka sen ansaitsevat. Niitä kohtaan jotka ansaitsevat käyttäydyn hyvin ystävällisesti. Ja kyllä mielestäni on tervettä vihata ihmisiä jotka ovat itsekkäitä, epäempaattisia ja aiheuttavat muille harmia. Sairaampaa on vaan jatkuvasti ottaa muilta sntaa niskaan hymyillen kohteliaasti, se on mikä pahiten on itseäni sairastuttanut. Minulle on psykologi ihan neuvonut pitämään omat rajat ja ilmaisemaan muille jos he käyttäytyvät ilkeästi tai haitallisesti. Aina ei tarvitse jeestyttöillä. Viihdyn kyllä mukavien ihmisten seurassa erittäin hyvin että en tiedä olenko varsinaisesti ihmisvihaaja, mutta nykyisin valitsen seurani erittäin tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän suvussa isompi ongelma olet lapsiperheelliset ketkä ehdoin tahdoin haluavat isovanhemmille valmiiseen pöytään. Luulen, että sinkkujen aikaansaama koronariski on näille iäkkäille riskiryhmäläisille tänä jouluna ihan marginaalinen.
Haista nyt. Oikeasti meidän lapset ikävöi isovanhempiaan, joita eivät ole nähneet kohta vuoteen. Eivätkä näe joulunakaan ja tuskin koko keväänä. Juuri sinunlaistesi pässinpäiden takia tämä tilanne vain pahenee. Että mun puolesta voit tunkeä pääsi sinne omaan perseesi.
Jos haluat mennä vanhusten luo, niin 10 päivän karanteeni. Ei ehdi enää, mut kyllä viikonkin karanteeni on parempi kuin ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Joulu on ollut minulle todella tärkeä aina lapsuudesta asti ja on edelleen. Vanhempani pyysivät minut luokseen jouluksi. Asun siis Helsingissä yksinäni. Olen 15-vuotias ja vanhemani aika nuoria vielä. Olen ollut lomautettuna 4 kuukautta, joten ei tässä ole tullut tehtyä muuta kuin kotosalla omia juttuja ja öisin käyn kaupassa, joten lähden kotiin niinkuin aina ennenkin.
15-vuotias, en herranjumala sentään vaan 25-vuotias* :D:D Klikkasin vahingossa ykköstä, kun piti kakkosta.
Valmistin itse laatikot, kinkut, punajuuripateet, rosollit, kalapöydät, jälkiruuat, joululeivonnaiset jne. silloin kun vielä oli läheisiä, joiden kanssa joulua viettää. Ei sellaista voi yhdelle ihmiselle tehdä. Ei ole motivaatiota eikä mitään järkeä.