Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret äidit!

Vierailija
08.05.2014 |

Nuoret äidit, tai nuorena äidiksi tulleet, minkä ikäisenä saitte lapsen ja onko myöhemmin tullut ajateltua että olisi voinut muutaman vuoden odottaakin vielä? Vai olitteko tyytyväisiä että nuorena saitte lapsen, kun jaksaa ehkä paremmin esim. lyhyet yöunet yms.

T. 20 vuotias, vauvakuumeinen

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele aluksi, mikä sinun mielestäsi on nuori äiti?

Vierailija
2/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 v. ja ihan hyvässä iässä sain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani nuori, sanotaan nyt vaikka 18-25. Nyt on sellainen tunne että haluan lapsia nyt, mutta pelottaa että myöhemmin tulee mietittyä että, olisin nyt odottanut vielä hetken. -ap

Vierailija
4/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v ja 22v koskaan ei oo harmittanu ku en oo mikää bilehile ollukkaan.

Vierailija
5/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä kauan siitä lapsesta pitää huolehtia vaikka hankkis vanhempana.. ja on sit vielä aika nuori, kun lapsi on 18 v.

Vierailija
6/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä kauan siitä lapsesta pitää huolehtia vaikka hankkis vanhempana.. ja on sit vielä aika nuori, kun lapsi on 18 v.

Vierailija
7/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no en itsekkän ole ollut missään vaiheessa mikään bilehile, koen itseni suht kypsäksi jo siinä mielessä.

-ap

Vierailija
8/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, en oikein ymmärtänyt mitä tuolla tarkotit? -ap

Vierailija
9/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelkaa ensiksi ammatti, matkustelkaa, nauttikaa elämästä. Nuoruus eletään kerran. Vauvan ehtii saada myöhemmin ja tulee jos on tullakseen.

Vierailija
10/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:13"]

Nuoret äidit, tai nuorena äidiksi tulleet, minkä ikäisenä saitte lapsen ja onko myöhemmin tullut ajateltua että olisi voinut muutaman vuoden odottaakin vielä? Vai olitteko tyytyväisiä että nuorena saitte lapsen, kun jaksaa ehkä paremmin esim. lyhyet yöunet yms.

T. 20 vuotias, vauvakuumeinen

[/quote]Onko sulla jo ammatti? Ellei niin hanki ja vauvan ehtii myöhemminkin. Kuume menee ohi kun tarjoudut perheeseen vauvaa hoitamaan.

Vierailija
11/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äidiksi 20-vuotiaana ja olisi sen elämän voinut kyllä elää muutenkin kuin alkaa kaksikymppisenä äidiksi.

Vierailija
12/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 sain ekan lapsen ja ihan hyvä oli saada lapset nuorena

Vierailija
13/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin täyttämään 21 kun esikoiseni syntyi. Nyt olen 22, ja odotan toista lastamme jonka laskettu aika on syntymäpäivänäni. En ole katunut. Eniten harmittaa että ihmiset ketä luulin ystävikseni, hävisivät raskausuutisten jälkeen.

Vierailija
14/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapseni sain kun olin 17 ja toisen 21 vuotiaana. En ole koskaan katunut, että nuorena tulin äidiksi. Ammattia minulla ei vielä tuolloin ollut. Toisen lapseni ollessa puolitoista vuotias aloitin opiskelut. Valmistuin ja sain hyvän työpaikan, jossa olen ollut nyt kahdeksan vuotta. Välissä olen ehtinyt vielä saada yhden lapsen. Ja kaikilla lapsillani on sama isä jonka kanssa olen ollut naimisissa 12 vuotta.

Vierailija
15/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut :) aloin odottamaan esikoista 21v ja ehdin juuri täyttää 22v kun hän syntyi. Nyt odotan toista lasta :)

Lisäyksenä toki, että itselläni oli ammatti hommattuna ja varma parisuhde (nyt naimisissa) muuten en olisi kyllä lasta hommannut noin nuorena.

Vierailija
16/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapset 21 ja 24v. Ei todellakaan kaduta! Olisin halunnut lisääkin lapsia, mutta ei olla saatu :(. Onneksi siis saatiin nuo lapset ajoissa tai olisin mahdollisesti jäänyt lapsettomaksi.

Nyt olen siis 32v.

Vierailija
17/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 24-vuotiaana pillereistä huolimatta. Olisi ollut paljon helpompaa jos opiskelut olisi ollut jo suoritettuna. Lisäksi olisi ollut mukavempi jos myös ystävillä olisi ollut lapsia. Elin sitä elämänvaihetta tavallaan yksin (kavereiden osalta, tottakai mies oli siinä).

Vierailija
18/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei minua kiinnostanut bilettäminen. Ammatin olin kerennyt hankkia ja reilun vuodrn olla työelämässä ennen ekaa äitiyslomaa. Kotona olin lasten kanssa 6v. Ja sen jälkeen menin töihin. Matkustella ollaan ehditty lastenkin kanssa.

Joku tuolla sanoi, että lapsia voi tehdä myöhemmin ja niitä tulee jos on tullakseen, mutta meille ei ainakaan olisi myöhemmin tullut ja en mistäön hinnasta vaihtaisi mitään typerää biletystä lapsettomuuteen.

Ja jos ei lapsia olisi nuorena tehty ja niinollen niitä enää saatu niin se vasta kaduttaisi ja olisin asiasta todella katkera.

t.17

Vierailija
19/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset 20-, 22- ja 24-vuotiaana. Olin 8v kotona, opiskelin sen jälkeen korkeakoulututkinnon (vastoin tilastoja!) ja sain heti vakituisen työpaikan. 

En ole katunut sitä, että saatiin lapset nuorena, mutta vertaistuen puute on kalvanut. Olen sellaisista piireistä, joissa kaikki ovat saaneet esikoisensa vasta 30-vuotiaana, paljon ylikin. Jäin siis vauva-asioissani vähän yksin, sillä koin silloiset 30-35-vuotiaat äidit ihan hirveän vanhoiksi, kun itse olin 20v. Kaikki asuntolainat ja töihin paluut kuulostivat ihan vierailta puheenaiheilta. Ja nyt taas lapset ovat jo teini-iässä, omilla kavereilla on pieniä lapsia ja vauvoja.

Silti, tekisin kaiken samoin uudestaan, jos nyt pitäisi valita.

Vierailija
20/50 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23v ensimmäinen. Oli meille hyvä ikä. Opiskelu vauvan kanssa oli helppoa, tpsin mies yrittäjänä pystyi sumplimaan työvuorojaan mun menemisten mukaan. Onpahan lapset hankittuna, eikä työelämä kärsi äitiyslomien ym takia. Sanoisin siis, että riippuu tilanteesta ja parisuhteesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi