Riepooko teitä muita kaiken siirtyminen maksumuurin taakse? Puhumattakaan rekisteröitymisistä...
Vielä muutamia vuosia sitten suurin osa mediasta oli ilmaisluettavaa ja videoklippejä sai katsoa ilman tunnuksien tekoa ym. Nykyään tuntuu, että joka paikassa törmää tekstiin "vain tilaajille" ja videoklippejäkään et voi monestakaan paikkaa katsoa ilman tunnuksien tekoa. Ei edes sellaisia videoklippejä, jotka ovat tulleet televisiosta ilmaiskanavalta.
Onko muita, joita tämä kiukuttaa suunnattomasti?
Kommentit (24)
Kohta kai lopettavat paperiversiot, niin pakko jo vähän ennakoida...
Ap voisi alkaa itse tuottamaan ilmaismateriaalia. Itse en kyllä jaksaisi, vaikka osaamistakin minulta löytyisi. 😊
Ei kiukuta. Toivon, että mediassa palataan pikkuhiljaa maksullisuuteen, että saisi taas laadukkaita sisältöjä. Sanomalehdet ja mediat ajoivat itsensä umpikujaan, kun totuttivat ihmiset ilmaisiin sisältöihin ja joutuivat seurauksena taantumaan klikkijournalismiin, kun rahat tulivatkin mainostajilta, eivät lukijoilta.
Eli toivottavasti palaa taas aika, jolloin hyvästä uutisoinnista ja journalismista maksetaan, kunnon toimittajilla on töitä ja lukijoilla laadukasta lukemista saatavilla.
Katselija kirjoitti:
Ap voisi alkaa itse tuottamaan ilmaismateriaalia. Itse en kyllä jaksaisi, vaikka osaamistakin minulta löytyisi. 😊
Mutta miksi pitää rekisteröityä esim palveluihin, jossa haluat katsoa videoita, jotka ovat tulleet ulos ilmaiskanavilta? Ymmärtäisin maksukanavien kohdalla tällaisen muurin.
Enemmän harmittaa tubettajat, joilla touhu muuttuukin pelkäksi mainostamiseksi ja sponssien kerjäämiseksi.
Esim. Meihemi
Ei. Lopetan vain sellaisten palveluiden käytön, jos se ei ole itselleni täysin välttämätön.
Ne voisi kaikki laittaa yle veron alle, bvarsinkin kun yle suoltaa pelkka propagandaa nykyisin
Ei rievo ollenkaan. Olen sen verran vanhempi että muistan kuinka ennen nettiä tilattiin kotiin ne lehdet joita haluttiin lukea ja niistä maksettiin. Joitain käytiin myös kirjastossa lukemassa.
En ymmärrä ollenkaan tuota että tiedonvälityksen pitäisi olla ilmaista.
Laadukas journalistinen sisältö ei synny itsestään.
Tämä oli vain lyhyt välivaihe että tarjottiin juttuja ilmaiseksi ja laatu on ihan kuraa.
Maksan erittäin mielelläni mm. HS tilauksen.
Esim ruutu palvelusta ei voi katsoa ilmaisohjelmia ilman kirjautumista. Tyhmäähän se on.
Eipähän tarvitse lukea ja katsella niin paljon paskaa.
Ei harmita. Esim. Hesari on nykyään niin surkea, että ei sitä edes voi lukea. Jutuissa on selkeitä asiavirheitä, kirjoitusvirheitä jne. Lisäksi toimittelijan oma mielipide ja asenne tuodaan jutuissa selkeästi esiin. Ei ole enää sellaista puolueetonta tiedottamista oikein missään. On vain yksi totuus, johon kaikkien tulee uskoa, joten ei kiitos. Lasken Hesarin ja vastaavat samaan roskasarjaan kuin iltapäivälehdet, seiska yms. Sanomalehtien aika nykymuodossaan on ohi, paperilehtiä ei enää muutaman vuoden kuluttua ilmesty, se on aivan selvää.
Muuhun en ota kantaa, kun en videoklippejä yms. katsele.
Ei oikeastaan, kun en sitten vain katso enkä lue. Katson muutenkin tosi vähän mitään videoita, olen lukuihmisisä :)
Joo ja ei.
Sisällöstä suoraan maksaminen on mielestäni paljon parempi periaate kuin sivun tunkeminen täyteen tietoturva-aukkoina toimivia vilkkuvia mainoksia, ja sen aiheuttama loputon mainostajan ja mainostenestäjän välillä kissa-hiiri-leikki.
Toisaalta suoraan maksaminen tarkoittaa usein valintaa palvelun tilaajaksi liittymisen tai potentiaalisesti työlään/riskialttiin mikromaksuhärdellin välillä. Jatkuva tilaus on melko epärealistinen vaihtoehto, jos sattuu lukemaan useampaa kiinnostavaa nettilehteä.
Pakollinen rekisteröityminen ilmaiseen palveluun on lähinnä ärsyttävää ja luultavasti karsii lukijoita.
Ei kiukuta. Ymmärrän että näin markkinatalous toimii. Mitä ihmeen järkeä minkään firman on tarjota ilmaiseksi yhtään mitään? Jos haluat katsoa niin maksat tai ainakin rekisteröidyt.
Ymmärrän maksullisuuden, jos tarjonta edes olisi laadukasta. Nyt ei ole, ainakaan näissä valtalehdissä - joten en yleensä lue. Inhoan syvästi näitä videopätkiä, jotka automaagisesti pärähtävät käyntiin "uutisena", ärrrrrrrrrrrrrrrrrrh! Vastenmielistä. Tarkoitettu henkilöille, jotka eivät jaksa, viitsi tai osaa lukea ja jotka haluavat sen 30 sekunnin 'elämyksen' HETI-MINÄ-MINÄ-MINÄ! :(
Onneksi voi valita lukemansa!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on Yle.
YLEkö ei ole maksullinen??? Ja maksu ei edes ole vapaaehtoinen!
Ihan oikein, altistuu vähemmän aivopesulle.
Ei ollenkaan.