Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ollut Hairstorella töissä.Toisaalta harmittaa, kun oma taloustilanne ei näytä hyvältä. Toisaalta helpotus ettei tarvi enää IKINÄ tapella sen firman kanssa mistään!! Sanoisinko, että paskan firman paskanen loppu.. 

Vierailija
22/39 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennyksenkauhistus.. mitä sanot tuossa? Just sitä että kampaamoyrittäjän pitäisi ottaa ne huonot ammattitaidot (ja asenteet) omaava töihin kk palkalla jotta tämä oppii sielä tarvittavan osaamisen että voi perustaa oman yrityksen..Toihan tarkoittaa että jos parturi on kk palkalla tod näk taso ammattiin on huono. Juuri tuo asenne, että olen vielä huono jotta voisin laittaa oman menempä imemään kaikki hyödyt irti työsuhteesta; saikulle heti ku ei kiinnosta, uusintatyöt iha sama ko ei oo mun pussista pois ja mainekki menee liikkeeltä ei multa, on syy miksi ei niitä työpaikkoja ole.

Vastuu ammattiosaamisesta on AINA pääasiassa tekijällä kun on käsityöstä kyse. Joka päivä voi oppia uutta jos haluaa. Ja jos muuttuu vuokratuolilaiseksi tms niin asenne ja osaaminen nousee raketin lailla ylöspäin..? Outoa.. Myös työntekijän kulurakenne on kestämätön. Ja kun asenne (suurimmalla osalla kk palkkalaisia) on vielä se että `evvk` ku oon vaa palkalla, ihaa sama onko asiakkaita/myyntii vai ei.. 

JOS, jos asenne olisi i h a n toisenlainen palkkalaisilla olisi työpaikkojakin paljonpaljonpaljon enemmän. Palkkalaisena vuoskymmen jos toinen takana ja aika kaameeta on ollut seurata mitä kaikkee voikaan pikkusessakin kampaamoliikkeessä työntekijät saada aikaseksi.. huh. Jos oman laittaisin niin olisi kyllä todella, kirjaimellisesti, pelottavaa palkata joku sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan. Mies kävi Hair Storessa joskus 2-3 vuotta sitten, tulos oli kamala pottakampaus. Annettiin asiallinen rakentava palaute johon pyysimme vastauksen, ei vastausta. Ja näytimme kyllä ihan kuvista millaisen leikkauksen miehelle haluamme. Hinta ja laatu ei kohtaa. Onneksi meillä on nyt yhteinen parturi-kampaaja Helsingissä A.K.A Luovassa :)

Vierailija
24/39 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tullut jatkava, kun missään ei ole ollut juttua enää konkurssista. Oma kokemukseni ko. firmasta on yrityksen pääkonttorilta, jossa työskentelin kirjanpidossa hetken aikaa. Jäi paska maku koko paikasta ja lähdinkin aika pian. Ainakin siellä työntekijän ei annettu edes ajatella, saati olla oma-aloitteinen tai tehdä hommia omalla painollaan, ja olen nopea ja täsmällinen työntekijä. Jäi fiilis, että koko ajan joku kyttää selän takana Kellokorttia piti vilauttaa vessaankin mennessä ja omaa sähköpostia ei päässyt lukemaan kahvi- tai ruokatauolla syystä että nettiä ei koneissa ollut. Tavallaan ymmärrettävää, että halutaan ihmisen keskittyvän 100% työntekoon koko sen 8 tunnin ajan. Luulen tosin, että henkilökunta olisi iloisempaa jos työpäivän aikana olisi mahdollisuus viettää edes hetki ajatellen muuta kuin työtä. No eipä siellä muutkaan viihtyneet... oma esimieheni lähti myös nopeasti ja haistatti paskat koko firmalle lähtiessään. Ei fiksuin tapa toimia, mutta ymmärrän hyvin siinä ilmapiirissä.

Vierailija
25/39 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/cencei+oy/07447956

Tämän raportin mukaan konkurssissa kylläkin, mutta eihän tuossa jatkajaa lue.

Vierailija
26/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös olen Hairstorella töissä vielä tämän kuukauden ja uutinen ei yllättänyt. Toki harmillista että suuri joukko saattaa pahimmassa tilanteessa menettää työpaikkansa. Hairstore on ollut yksi nykyään harvoista hiusalan yrityksistä jossa voi työskennellä työntekijänä eikä tarvitse (siis jollei halua) ottaa harteilleen toiminimeä. Hairstoren lopun myötä kampaamo ala on entistä suuremmalta osalta yrittäjä ala, pienemmillä yrityksillä ei ole varaa ottaa tekijää palkalle työntekijäksi ja ainoaksi isommaksi hiusalan firmaksi johon työntekijäksi saattaisi vielä päästä on kaiketi CM Hiustalo ketju. Joten jos mielii vielä kampaajan töitä tehdä niin todennäköisesti vuokratuolille vaan. Surullista.

Vierailija
27/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat eivät osanneet tehdä tulosta.

Vierailija
28/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 07:49"]

Itse myös olen Hairstorella töissä vielä tämän kuukauden ja uutinen ei yllättänyt. Toki harmillista että suuri joukko saattaa pahimmassa tilanteessa menettää työpaikkansa. Hairstore on ollut yksi nykyään harvoista hiusalan yrityksistä jossa voi työskennellä työntekijänä eikä tarvitse (siis jollei halua) ottaa harteilleen toiminimeä. Hairstoren lopun myötä kampaamo ala on entistä suuremmalta osalta yrittäjä ala, pienemmillä yrityksillä ei ole varaa ottaa tekijää palkalle työntekijäksi ja ainoaksi isommaksi hiusalan firmaksi johon työntekijäksi saattaisi vielä päästä on kaiketi CM Hiustalo ketju. Joten jos mielii vielä kampaajan töitä tehdä niin todennäköisesti vuokratuolille vaan. Surullista.

[/quote]

Tämä, ettei parturi-kampaajilla nykyisellään Suomessa mahdollisuutta hankkia itselleen käytännön tieto-taito -pohjaa alaltaan ennen yrittäjäksi liittymistä on kyllä suuri epäkohta. Se on myös johtanut kierteeseen, jossa on kampaamoalan hinnat nousevat ja nousevat. Palvelualalla toimittaessa yksittäisen pienyrittäjän toiminnan kulurakenne on yleensäkin kestämätön, kampaamoalalla myös esim. toimitila- ja laiteinvestoinnit ovat suurempia kuin monilla muilla aloilla. Lisäksi alalle pukataan koko ajan yrittäjiä, joilla ei ole edes juuri minkäänlaista työkokemusta ennen kuin pitäisi pystyä pyörittämään omaa firmaa. Miettikää, kuinka monella muulla alalla toimitaan näin? Eipä juuri millään. Tuloksena on oikeastaan vain hintojen nousu, joka johtaa asiakaskatoon, joka johtaa taas hintojen nousuun...

Sinänsä Hairstoren vaikeudet eivät yllätä, katteethan on tehty siellä aina tuotteita myymällä. Mutta kun silloin aikanaan, kun ketju perustettiin, kyseessä oli kutakuinkin ainoa taho, joka myi kampaamotuotteita määrä, ei hinta, edellä, niin nyt yrittäjiä on useita. Kun tuotteiden laatu on myös tippunut, muut ovat ajaneet ohi. 

Vierailija
29/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Suomityö ei kannata

Vierailija
30/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Suomityö ei kannata

Vierailija
31/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin, että Hairstorella on ollut selkeästi sama ongelma kuin edesmenneellä Tiimarilla. Kummankin ketjun toimitilakustannuksien on täytynyt olla täysin päättömät myyntiin suhteutettuna varsinkin pääkaupunkiseudulla. Niillä on/oli todella isoja toimitiloja kalliilla paikoilla kauppakeskuksissa. Hairstoren myymälöiden layout on tarkoitettu autohalleihin, kauppakeskusliikkeissä hyllytys pitäisi hoitaa kompaktimmin.

Vierailija
32/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Trekki meni pari viikkoa sitten konkkaan, niin eivät hyväksyneet enää lahjakortteja. ..

Vierailija
33/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä joillain on hyvä vakikampaaja Hairstoressa, niin pyytäkää ihmeessä häntä ilmoittamaan teille uusi työpaikkansa, kun sellaisen saa. Varmasti ottaa mielellään nimen ja yhteystiedot ylös!

Vierailija
34/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:12"]

Niin Suomityö ei kannata

[/quote]

Teollisuudessa ehkä, palveluala on toinen juttu. Palvelualalla vaikeudet ovat suurimmaksi osaksi rakenteellisia. Nyt, kun vienti ei vedä, teollisuudessa ei ole töitä ja ihmisillä ei ole varaa kuluttaa, kaikki rakenteelliset ongelmat konkretisoituvat. Jos suomalaiset teollisuusyritykset toimisivat yleisesti yhtä absurdisti kuin kaupan alan yritykset, kaikki olisivat kaatuneet jo aikoja sitten. 

Vierailija
35/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi konkurssipesä antaisi tavaraa lahjakorttia vastaan, koska pesä ei saa yhtään rahaa niistä tavaroista? Kyllä yleensä ennakkoon maksetut maksut menetetään konkurssissa. Tai siis pitää ilmoittautua saataaviensa kanssa konkurssipesälle ja oikeus ratkaisee, missä järjestyksessä vaatimuksia maksetaan. Etusijalla ovat aina työntekijöiden palkat.

Vierailija
36/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lakkasin käymästä Hairstoressa sen muutaman vuoden takaisen kohun takia. Luin lehdestä, että pomo mittaa sairaaksi ilmoittautuneiden työntekijöiden lämmön jne. Tuli olo etten vie pennosiani tuollaisen ketkun paikan pussiin. Ei koskaan tullut uutista, jossa olisi kerrottu olojen kohentuneen. Niinpä olen jo vuosia kävellyt Hairstoren ohi asioimaan naapuriliikkeeseen. Ehkä joku muukin on reagoinut tavallani ja sekin osaltaan vaikuttanut myyntiin.

S-ryhmän Salon Klipsit lienevät myös kampaamoja, joissa työskennellään kuukausipalkalla?

Vierailija
37/39 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös lahjakortti. Soitin Joensuun liikkeesseen eilen, ja sanoi, että lahjakortti kanattaa käyttää 22.5. mennessä. Tuli "vähän" kiire suplia aika, millon köyn lahjakortin tuhlaamassa. Rahoja ei takaisin saa, näin puhelimessa arveltiin.

Vierailija
38/39 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko osallistua konkurssiloppuunmyyntiin?

Vierailija
39/39 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko osallistua konkurssiloppuunmyyntiin?

Kahdeksan vuotta sitten olisin saattanut osallistuakin.