Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tarvii välillä omaa tilaa...

Vierailija
08.05.2014 |

Ollaan puhuttu yhteen muuttamisesta, nyt asutaan omissa asunnoissa, mutta käytännössä aina kun mahdollista, ollaan yhdessä. Useimmiten miehen luona, mutta kun lapset ovat luonani, ollaan meillä. Tai siis... ei olla. Kun mies tarvitsee omaa tilaa, jota ei ole meillä ollessa eikä hänen luonaan, silloin kun minä olen siellä.

Vähän ristiriitaista mielestäni, miten voitaisiin asua yhdessä, jos mies tarvitsee omaa tilaa niin, ettei voi/halua olla samassa paikassa mun kanssa... Ja ollaan oltu yhdessä vasta reilu puoli vuotta...

Ihan vaan avauduin, kiitos siitä! =)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vielä muuttako yhteen, mies ei selvästi ole valmis. Liekö on koskaan...

Vierailija
2/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt missään tapauksessa vielä miettikö yhteenmuuttamista, kun sulla on lapsiakin...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä omaa tilaa voi ja sitä pitääkin olla? Jos tilaa tarvii yksiöllisen verran niin ei kannata muuttaa yhteen, mutta jos omaksi tilaksi riittää vaikka työhuone tai autotallissa oleva "miesluola" niin sehän on vaan hyvä asia. Pahempaa on mies joka ei tunnista oman tilan tarvettaan ja karkaa sitten jatkuvasti kotoa ylitöihin tai reissuille. Jos tilaa on kotona hengittää ja olla itsekseen, ei tarvitse jatkuvasti keksiä tekosyitä.

Meillä on silleen että miehellä on iso ikkunallinen vaatehuone joka sisustettu siten että siellä voi istuu vaikka jakkaralla ja soitella skittaa, koska kolmiossa ei nyt ole tilaa enempää antaa. Mulla on makarissa kampauspöytä. Sen lisäksi käydään usein saunassa erikseen että saa makoilla saunassa pitkällään. Mies myös on takapihalla aika paljon fillarin kimpussa ja mä etupihalla kukkapenkillä. :D  Ihan kivasti meillä menee, on kiva puuhailla erikseenkin. :)

Vierailija
4/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis sitä tarkoittanutkaan, ettei voisi olla omaa tilaa ja/tai omaa tekemistä erillään toisesta. Se vaan vähän häiritsee - vaikkei ehkä pitäis - että mies tarvii tosiaan sitä tilaa niin, ettei mahduta samaan kämppäänkään.

Tai sitten ei vaan halua olla mun kanssa yhtä paljon mitä minä haluaisin. Niin tai näin, edessä kuitenkin keskusteluja siitä, missä nyt ollaan ja mitä tästä eteenpäin, että ollaan molemmat kartalla toistemme tarpeista ja haluista.

ap

Vierailija
5/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot, tuossa tilanteessa sitä omaa tilaa ei voi saada, jos on toisen luona käymässä, vastaavasti, jos toinen on kylässä, ei saa sitä omaa tilaa. Yhdessä asuessa se taas onnistuu helposti. Eli silloin kun haluaa omaa tilaa, kun ei vielä asuta yhdessä, niin silloin pysyy omassa kodissa, ihan normaalia. Älä ole hätäinen.

Vierailija
6/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin ymmärrän miestäsi. Jotkut meistä vaan tarvitsevat sitä omaa tilaa ja rauhaa enemmän.

Mikä pakko muuttaa yhteen noin pian? Tai koskaan?

Vierailija
7/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä, jos mies kokee ettei hänelle riitä omaa tilaa silloin kun sinä olet paikalla.

Olen itsekin runsaasti 'omaa tilaa tarvitseva' persoona, mutta kotona oman perheeni kanssa koen että minulla on sitä 'omaa tilaa'.

Tietyntyyppiset henkilöt tuntuvat vievän kaiken tilan jo pelkästään kun astuvat huoneeseen. Useimmat heistäkin mukavia ihmisiä ja heidän kanssaan on kiva jutella ja viettää aikaa, mutta sen jälkeen oman tilan tarve on todella suuri.

Parisuhde tämmöisen henkilön kanssa olisi raskas, ihan molemmille osapuolille.

Suosittelen ap, että etsit sellaisen miehen joka pystyy ottamaan sitä omaa tilaa myös sinun läheisyydessäsi :)

Vierailija
8/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ongelma on juuri tuo että haluat olla enemmän yhdessä kuin hän. Kuinka usein haluat tehdä asioita yhdessä? En mäkään olis seurusteluaikana kestänyt sitä, että pitää joka päivä nähdä, mutta nyt kun asutaan saman katon alla totta kai nähdään joka päivä, muttei edelleenkään tarvi yhdessä tehdä asioita joka päivä (siis totta kai syödään yhdessä ja eletään arkea yhdessä, mutta ei vartavasten "olla yhdessä" vaan samassa tilassa...)

Vierailija
9/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:05"]

Minä niin ymmärrän miestäsi. Jotkut meistä vaan tarvitsevat sitä omaa tilaa ja rauhaa enemmän.

Mikä pakko muuttaa yhteen noin pian? Tai koskaan?

[/quote]

Helsingin Punavuoressa 13.5.-15.5.

Vierailija
10/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ihminen, joka nauttii siitä, että saa välillä olla kotona ihan yksin. Lapsesta asti olen ollut sellainen, että oli ihanaa, kun välillä koko muu perhe oli poissa ja olin yksin talossa. Ei se sitä tarkoita, etten voisi ja haluaisikin asua kumppanini kanssa. Sitten voisi välillä olla hermot kireällä, jos mies olisi aina kotona kun minäkin, mutta hänellä on onneksi omiakin menoja, ja hiukan eri työajat. 

Vierailija
11/11 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida vaan olla toisillenne sopivat. Luultavasti mies ei tule jaksamaan sun pentujenkaan läsnäoloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän