Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko toimeentulotukea hakea keskellä kuukautta?

Vierailija
08.05.2014 |

Hei, osaisikohan joku auttaa?

Eli tilanteeni on se, että rahat on finaalissa ja laskuja odottamassa. Olen siis tällä hetkellä työtön, en saa mitään työttömyysetuutta vaan ainoastaan yleistä asumistukea.

Tarkoituksenani oli hakea tt-tukea tämän kuun alusta, mutta erinäisistä syistä (mm. koska tulostimesta oli yllättäen muste loppu) hakemuksen täyttö on jäänyt kesken.

Voinko siis vielä tässä vaiheessa hakea tukea toukokuulle? Vai haetaanko tuota tukea ylipäätään vain kalenterikuukausittain - eli voinko siis vaikka laittaa nyt täytetyn hakemuksen ajankohdaksi 10.5.-10.6.?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:20"]

Siis tottakai esim. nyt syyskuun tukea haetaan jo elokuun puolessa välissä, jotta päätös ehtii tulla ennen 1.9. Meillä Vantaalla ainakin näin, koska saattaa ruuhkan takia käsittely kestää ja yleensä esim. vuokra maksetaan kuun ensimmäisinä päivinä ja jos jos sossu antaa tukea tähän, niin ehtii ajoissa maksamaan. Mä vien ens maanantaina (11 pv.) hakemuksen syyskuuta varten, kokemusta on, että saattaa kestää jopa sen kolme viikkoa, että päätös on kotona.

Minun mielestäni se on laissa määritelty että päätös pitää tehdä viikossa. Ehkä olen sitten ihan väärässä.

[/quote]
[/quote]
Mutta kun esim. Mikkelin sossu ei noudattele kyseistä lakia.

Vierailija
2/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys VOIKO on vähän hassu. Voit tehdä ihan mitä haluat. itsekin laitan tänään menemään hakemukseen ensi kuulle, toivon että saan parille viikolle vähän tukea. sen jälkeen loppuu tt-tuen anominen minun osaltani, veronmaksajat palvokaa maata ;--)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 07:25"]Kysymys VOIKO on vähän hassu. Voit tehdä ihan mitä haluat. itsekin laitan tänään menemään hakemukseen ensi kuulle, toivon että saan parille viikolle vähän tukea. sen jälkeen loppuu tt-tuen anominen minun osaltani, veronmaksajat palvokaa maata ;--)
[/quote]

Hakemuksen

Vierailija
4/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 23:08"]

Minun mielestäni se on laissa määritelty että päätös pitää tehdä viikossa. Ehkä olen sitten ihan väärässä.

[/quote]

Voi olla... Tyttäreni hakemus Turussa on ollut käsittelyssä kolmatta viikkoa, eikä ole kuulunut vielä mitään. Kaupunkeja ei ihan hirveästi lait purista.

Vierailija
5/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös tt-tukea kuulu hakea "keskellä kuuta", koska käsittely voi viedä sen 1-2vk. Kesäkuulle ei rahoja enää ehdi saamaan, mutta nyt jos hakee ajalle 30.6-31.7., niin ehtii hyvinkin. Jos vain hakemus käsitellään tarvittavan nopeasti.

Vierailija
6/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 07:30"]

[/quote]

Voi olla... Tyttäreni hakemus Turussa on ollut käsittelyssä kolmatta viikkoa, eikä ole kuulunut vielä mitään. Kaupunkeja ei ihan hirveästi lait purista.

[/quote]

Rahat tulee monesti ennen päätöstä. Se ettei kuulu mitään on aivan tavallista eikä tarkoita, etteikö rahoja maksettaisi ajallaan kk viimeinen ja 1. päivä.

Vierailija
7/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 07:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 07:30"]

[/quote]

[/quote]

Rahat tulee monesti ennen päätöstä. Se ettei kuulu mitään on aivan tavallista eikä tarkoita, etteikö rahoja maksettaisi ajallaan kk viimeinen ja 1. päivä.

[/quote]

Ei, rahat ei tule taatusti ennen päätöstä :) Päätös taas postitetaan jollain etanamaililla joten se kolahtaa postiluukusta sitten joskus myöhemmin.

Määräaika on 7 arkipäivää mutta kun noi sopivasti venyttää alusta ja lopusta päivän lisää ja esim. helsingissä päätöksen ja maksamisen välillä on usein parin päivän väli niin siinä anomuksen jättämisen ja rahojen tilille tulon välillä kestää käytännössä usein se 2 viikkoa.

Jos on anottu vasta seuraavan kuun rahoja niin ne tulee sitten kuun vaihteessa jos kerkiävät ihan siitä riippumatta miten ajoissa sen hakemuksen jättää. 

Vierailija
8/16 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus pitää laittaa sen kuukauden aikana, jolta tukea hakee. Eli toukokuun toimeentulotukea voi hakea 1.5.-31.5. Takautuvasti tukea ei muistaakseni voi hakea. Mutta noissa päätöksissä voi kestää. Ja jos haet ekaa kertaa, niin kannattaa olla tarkkana, että kaikki tarvittavat liitteet on heti kerralla mukana.

Vierailija
9/16 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon!:-)  Huojentavaa kuulla, että tän kuun aikana hakeminen riittää! 

Vierailija
10/16 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa työttömyyskorvausta? Millä elät?

Vierailija
11/16 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä myös niissä sossun toimistoissa on tietokoneet ja tulostimet, niin sieltä sitten voi tulostaa esim tiliotteet ja samalla reissulla kysyä infosta että onko tässä nyt varmasti kaikki tarvittavat liitteet

Vierailija
12/16 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ok, kiitti vinkistä :-) 

Vierailija
13/16 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit hakea myös seuraavalle kuulle ttt jo edellisessä kuussa!

Vierailija
14/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän kunnasta millon toimeentulotukea voi hakea. Hain viime kuulle kuun vikana päivänä ja olivat käsitelleet sen tän kuun ekana päivänä. Päätös oli ettei toimeentulotukea voi hakea takautuvasti. Laitoin sähköpostia ja pyysin katsomaan saapumispäivää. Se oli varmasti vika päivä koska itse vein sen sinne. Vastattiin että oli tullut vika päivä, mutta mun ois pitäny hakea silloin elokuulle ja että nyt ei voi enää hakea viime kuulle. Yritin siis hakea tukea heinäkussa heinäkuulle, mutta koska käsittelivät sen elokuussa, hakemus meni hylättäväksi

Vierailija
15/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai esim. nyt syyskuun tukea haetaan jo elokuun puolessa välissä, jotta päätös ehtii tulla ennen 1.9. Meillä Vantaalla ainakin näin, koska saattaa ruuhkan takia käsittely kestää ja yleensä esim. vuokra maksetaan kuun ensimmäisinä päivinä ja jos jos sossu antaa tukea tähän, niin ehtii ajoissa maksamaan. Mä vien ens maanantaina (11 pv.) hakemuksen syyskuuta varten, kokemusta on, että saattaa kestää jopa sen kolme viikkoa, että päätös on kotona.

Vierailija
16/16 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:20"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme