Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saisi kuvan näköisen koiran?

Vierailija
15.12.2020 |

Mistä saisi tuon näköisen koiran, joka aikuisenakin näyttäisi tuolta, eikä turkista tulisi pitempikarvainen? Ja kooltaan olisi 3-7kg

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää please niiden cavalierien kanssa lähtekö yhtään pennutushommiin. Rotu on nyt niin kipeä ja kärsivä.

Sille ei varmaan mitään voi, että osa pennuttaa vaan rahankiilto silmissä muusta välittämättä. Ihan pohjattoman surullista.

Vierailija
22/32 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "hyökkäätte" heti sitä vastaan, että perhe valitsee koiran ulkonäön perusteella?

Ap:n perhe on voinut jo kartoittaa kaikki muut asiat koirasta ja aika moni on ottanut koiran ainakin osin sen perusteella, että sen ulkonäkö miellyttää.  Samoin moni jättää valitsematta rodun joka on omasta mielestä "ruma" vaikka ominaisuuksiltaan olisikin täysosuma.

Tämä ei tarkoita sitä, että perheenjäsen valittaisiin ulkonäön perusteella, kyllä siihen kaikki muutkin asiat vaikuttavat. Eihän lemmikkeinä olisi muita kuin sekarotuisia jos ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Olen perehtynyt eri rotuihin. Cavaleria kehutaan sopuisaksi seurakoiraksi. Pienikokoinen, joka ei tarvitse pitkiä lenkkejä, olisi meille sopiva. Meillä on ollut metsästyslinjainen setteri ja se oli liian energinen. Minulla olisi hyvin aikaa leikkiä koiran kanssa ja opettaa sitä. Terve koira olisi ihanne. Mielestäni rotuja pitäisi risteyttää, jotta saadaan perinnölliset sairauden vähemmiksi. Setterillämme ilmeni heti pentuna atopia. Tuon mittainen turkki olisi helppo. Aika monella rodulla turkista tulee tosi pitkä ja hankalasti hoidettava.

Vierailija
24/32 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen perehtynyt eri rotuihin. Cavaleria kehutaan sopuisaksi seurakoiraksi. Pienikokoinen, joka ei tarvitse pitkiä lenkkejä, olisi meille sopiva. Meillä on ollut metsästyslinjainen setteri ja se oli liian energinen. Minulla olisi hyvin aikaa leikkiä koiran kanssa ja opettaa sitä. Terve koira olisi ihanne. Mielestäni rotuja pitäisi risteyttää, jotta saadaan perinnölliset sairauden vähemmiksi. Setterillämme ilmeni heti pentuna atopia. Tuon mittainen turkki olisi helppo. Aika monella rodulla turkista tulee tosi pitkä ja hankalasti hoidettava.

MIKÄ KOIRA EI NAUTTISI LENKEISTÄ? En tiedä yhtäkään koiraa, joka ei nauttisi lenkeistä (toki esim itse omistan sadetta ja kylmää vihaavan koiran, mutta silti kun pukee tuon lyhkäturkin sopiviin vaatteisiin, se kävelee ihan mielellään vaikka 10km yhteen suuntaan jos antaa vain mahdollisuuden!), jos niitä sille vain tarjotaan. Aaargh, ottaa pannuun tuollainen. Hyvä, että tiedostat setterin olevan liikaa energisyydellään, mutta onko pakko olla juuri koira, jos lenkkeily ei kiinnosta sen ihmeemmin?

Haluat terveen koiran, joten älä nyt cavaa ota saati muotimixiä.

Ei, en suosittele ainakaan elävää koiraa oikeastaan laisinkaan sinulle.

Vierailija
25/32 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cavalieria ei todellakaan tällä hetkellä pidä risteytellä yhtään minkään kanssa omin päin. Sit, kun tulos on vielä sekarotuinen, ei ns. kasvattajan tarvitse tutkituttaa vanhempia ollenkaan.

Ei siis ihme, että tällaisia kalliita muotikoiria tehtaillaan innokkaasti.

Vierailija
26/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ KOIRA EI NAUTTISI LENKEISTÄ? En tiedä yhtäkään koiraa, joka ei nauttisi lenkeistä (toki esim itse omistan sadetta ja kylmää vihaavan koiran, mutta silti kun pukee tuon lyhkäturkin sopiviin vaatteisiin, se kävelee ihan mielellään vaikka 10km yhteen suuntaan jos antaa vain mahdollisuuden!), jos niitä sille vain tarjotaan. Aaargh, ottaa pannuun tuollainen. Hyvä, että tiedostat setterin olevan liikaa energisyydellään, mutta onko pakko olla juuri koira, jos lenkkeily ei kiinnosta sen ihmeemmin?

Haluat terveen koiran, joten älä nyt cavaa ota saati muotimixiä.

Ei, en suosittele ainakaan elävää koiraa oikeastaan laisinkaan sinulle.

Aion kyllä lenkkeilyä koiran kanssa. Ja ihan mielellään joka päivä. Mutta sentteri oli niin energinen, että se oli päätettävä metsässä irti, että saa energiansa purettua. Joidenkin pienten koirien kuvauksissa lukee, että niille riittää lyhyemmät lenkit ja kotona touhuilu liikunnaksi. Miksi siis raivotaan? Olen hyvin vastuuntuntoinen, jos koiran hankin, varmasti hoidan sen viimeisen päälle. Aikaakin on kun lapset on jo aikuisia. Sitä paitsi eiköhän jokaisen koiravalintaan vaikuta koiran koko, ulkonäkö ja rodun ominaisuudet? Tuon näköinen koira olisi seurakoira luonteeltaan.

Vierailija
27/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harkitsetkaan cavalieria niin et todellakaan ole vastuuntuntoinen vaan typerä ja/tai sadisti.

Vierailija
28/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin ap:n "opetusketju", koita kestää.

Ihan riittävät kriteerit sulla on olleet, olet miettinyt koiran tarpeita ja omaa tilannettasi. Ihan jokainen kiinnittää myös koiran ulkonäköön huomiota, kaiken muun ohella. Nekin jotka on nyt täällä Pollyannoina. 

Onnea koiran etsintään.

Vierailija
29/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotunsa puolesta sekä villakoira että Cavalier spanieli kävisi ap:lle ihan mainiosti seurakoiraksi.

Mitä kummaa kiukuttelette täällä?

Vierailija
30/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havanna suht.lyhyellä turkilla on paljon saman näköinen. Näitä risteytyksiä vaikea löytää vielä suomesta vaikka muualla kasvatetaan jo täyttä päätä.

Havannankoira on yksi pahimpia räksyttäjiä. Tässä talossa yksi tällainen terrorisoi koko taloa. Kaikkeen se reagoi haukkumisella.

Vierailija
31/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koirasta kuva, niin sinulla on kuvan näköinen koira.

Vierailija
32/32 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen koiratestin, tulokseksi tulee aina Ranskan bulldogg tai mopsi. En halua koiraa, jolla on hengitysvaikeuksia. Onko kingcharlsin spanieli terveempi kuin cavalier? Haluaisin villakoiran ja jonkun toisen pienen rodun risteytyksen, jotta koira saisi vanhemmiltaan kaukaiset geenit. Minulle käy sekarotuinenkin koira. Aika kummallista, kun täällä eniten raivoavat ne, jotka haluavat pitää rodut puhtaina. Koiranäyttelyissähän koiran ulkonäöstä ollaan erityisen tarkkoja. Maissa, joissa on katukoiraongelma, on menossa koirien evoluutio, jossa rodut sekoittuvat ja vähitellen palataan peruskoiraan?