Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muuttaisit päivähoidossa? Lasku toteutuneen hoidon mukaan?

Vierailija
08.05.2014 |

Minua suututtaa laskutustapa: meillä lapset eivät tarvitse hoitoa ollenkaan kesällä, mutta silti tulee lasku kesäkuulta, puolet summasta. 

Olemme voineet myös helposti sopia että lapset eivät tarvitse edes sitä 15 päivää kuussa, mutta missään tätä ei huomioida vaan lasku pamahtaa postista ja totta kai korkeimman maksuluokan mukaan koska miehen bonukset yms laskettiin siihen mukaan. 

Ja mikä ärsyttävintä: maksuluokka määräytyy BRUTTOtuloista. 

Aargh. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää tällä hetkellä se, että olen freelancer ja maksan itse sekä työnantajakulut että palkansaajan kulut. Esimerkki: bruttotuloni on jossakin kuussa 1600 e/kk. Maksan siitä työnantajakuluja lähes 300 euroa, LISÄKSI palkansaajan kulut (ennakonpidätys, eläke- ja työttömyysmaksu) reilut 300 euroa. Mun mielestä on väärin, että päivähoitotoimistossa katsotaan vain, että jaahas, tuon bruttotulot on 1600 e/kk. Ihannemaailmassani vähentäisivät ensin nuo työnantajakulut.

Vierailija
2/2 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän lapseni poissa päiväkodista koko kesäkuun, heinäkuun ja elokuun. Saan tuosta vain 6 viikkoa ilmaista lomaa, muista viikoista maksan. Peruste: koska lapseni aloitti tämän vuoden puolella päiväkotiuransa. Höh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän