Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elimistö ylivireystilassa?

Vierailija
15.12.2020 |

Hirveästi oireita, eikä keho tunnu koskaan olevan rentoutunut. Aina ns. hermosto käy liian aktiivisena. Mitä tällä voisi itse tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysharjoitukset, jooga, meditointi on auttanut mulla.

Tosi hienoa, että olet huomannut asian! Mulla oli yksi lääkäri kirjoittanut lausuntoonsa sympatikatoninen (tms) ja sitä googlaamalla asia vasta lähti aukeamaan.

Eka jooga tunti vaikutti radikaalimmin, kuin mitkään lääkekokeilut. Ehkä ensimmäistä kertaa en ollut siinä ylivireystilassa.

Vierailija
2/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stimuloida vagushermoa hengittämällä. Tsekkaa netistä. Ja musiikki, sauna, kuuma kylpy, rauhalliset venyttelyt, orgasmi. Ihan perusjuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet jo kahvin lopettanut?

Vierailija
4/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvoja B-vitamiineja, ne tasaa hermostoa ja mieluummin joku laadukas merkki kuten esim. Solgar tai Skip.

Vierailija
5/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päiväksi metsään. Kävele, kuuntele, katsele. Ihan rauhassa. Nuotiolle seuraksi makkaraa, kahvia, pullaa ja mitä nyt vain tykkäät eväänä syödä.

Toista kerran viikossa, huomaat kyllä eron 😊

Vierailija
6/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia juon, pitäisi varmaan siirtyä kofeiinittomaan. Rentoutus ja hengitysharjoituksia olen nyt aloittanut tekemään. Olisiko niistä suosituksia? Jos löytyy netistä. -ap

Vierailija
7/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ruokavalio?

Joillakin hiilihydraattien välttely saa elimistön stressitilaan. Sydän hakkaa, eikä saa nukuttua.

Keto ei käy kaikille.

Vierailija
8/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firstbeat-mittausta ja -analyysia suosittelen.

Se mittaa sun sykevälivaihtelua eli stressiä, kertoo sun palautumisesta ja myös yliviereydestä.

Mittaus on pari kolme päivää (ja yötä), jonka aikana kirjotellaan mitä tekee. Näet siit tuloksista mikä kuormittaa ja milloin palaudut eli on vihreällä.

Se tulosten läpikäyvä tyyppi voi sitten neuvoa mitä tehdä.

Vierailija
9/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että nämä nettipalstat ainakin nostavat vireystilaa aivan tolkuttomasti.

Vierailija
10/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Palaudu ja vahvistu, puhuu juuri tästä ja antaa käytännön vinkkejä aina hermostoa rauhoittavasta joogasta kaikkeen muuhun.

Vierailija
11/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pites toi yliajattelu? Onko sulla tapana kadota ajatuksiisi?

Vierailija
12/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruokavalio. En tiedä yliajttelenko, mutta sekalaiset oireet stressaa. -ap

Vierailija
13/13 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia juon, pitäisi varmaan siirtyä kofeiinittomaan. Rentoutus ja hengitysharjoituksia olen nyt aloittanut tekemään. Olisiko niistä suosituksia? Jos löytyy netistä. -ap

Lopeta kofeiinijuomat, suosi kamomilla ja erilaisia hyvän unen teepakkauksia.

Oivamieli.fi ja mielenterveystalo.fi löytyy hyviä harjoituksia.

Oikein hyviä ohjeita olet jo saanutkin tässä ketjussa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi