Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisina jatkuva työsuhde, vuorotteluvapaa?

Vierailija
07.05.2014 |

Osaisikohan joku vastata tähän?

Olen vakavasti masentunut ja työni on yhtä @!#$ä. En yksinkertaisesti jaksa jatkuvaa vitsillä varjostettua naljailua ja suoranaista työmenetelmäni haukkumista, jota minun on kaikesta huolimatta pakko tehdä. Olen siis erakoitunut ja koetan selviytyä työstä kunnialla -vaikka sitten yksin mieluummin.
Nyt koen, että oman käyttäytymiseni vuoksi (jota en tässä tilanteessa yksinkertaisesti pysty muuttamaan) olen joutunut työpaikkakiusaamisen uhriksi. Muut eivät vain hyväksy sitä, että en ota osaa tuohon naljailuun ja vitsailuun, vaan teen työni yksin omassa huoneessani.

Saisin myös saikkua masennukseni vuoksi, mutta en alunperin halunnut ottaa sitä vastaan -ajattelin, että jääminen kotiin makaamaan vain pahentaisi tilannetta. Ja olen ollut paljon nyt saikulla ja täytyy tunnustaa, että minulla ei ole pokkaa jäädä pitkälle saikulle....

Mitä muita mahdollisuuksia minulla olisi pitää "lomaa" kuin sairausloma tai vuorotteluvapaa, joka ei varmaan ole mahdollista kohdallani? Pelottaa sekin, että jos jään hetkeksi työttömäksi (tämäkin varmaan olisi mahdollista sopia työnantajani kanssa), sitten määräaikaisetkin loppuvat ja en pääsekään liiton rahoille... Ahdistava tilanne.

Tarvitsen hermolomaa, koska työkaverini ovat nyt ottaneet minut silmätikukseen, eivätkä haluaa antaa minun olla rauhassa. Enkä pysty myöskään puolustautumaan, koetan pitää muurit kasassa loppuun saakka vaikka lopputulos tällä menolla on täyshajoaminen jonain päivänä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt ihmeessä työterveyshuoltoon kertomaan tilanteestasi. Varaa aika työterveyshoitajalle tai lääkärille. 

Vierailija
2/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tämän asian takia, mutta en halua tehdä enempää.. Työkaverit eivät vain hyväksy erilaisuuttani ja jos asia otetaan esille, siitä seuraa sota. Ovat kyllä mielin kielin johtajille ja muille, mutta sama piikittely jatkuisi kahta kauheampana.. Ovat entisiä nössöjä, nykyisiä "koviksia" ja rääväsuita (siis ovat kertoneet, että ennen oli sivustaseuraaja, mutta ei halunnut enää..). Ei ilmeisesti empatiakykyä niille, joita tuo sivustaseuraajan rooli ei haittaa.

Niin ja olen ollut ennen sosiaalisempi töissä, tämä kaiken yhdistelmä vaan romahdutti minut. Ainoa, jota kaipaan olisi välimatka noihin tyyppeihin edes vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa. Tai älä ota uutta määräaikaisuutta. Jos et kerran halua oikeasti asiaan muutosta, niin lähde työpaikasta. Vuorotteluvapaata ei määräaikaisessa työsuhteessa olevalle pääsääntöisesti myönnetä.

Vierailija
4/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis. Et pärjää tilanteessasi yksin. Johtopäätös: tarvitset apua.

Et halua sitä työterveydestä. Johtopäätös: hae apua muualta.

Kenen puoleen ongelmatilanteissa työssä käännytään? Vastaus: pomon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi