Onko kukaan, ikinä, milloinkaan meinannut lähtee ajaa autolla väärää kaistaa?
Kommentit (8)
Joo. Kerran nelikaistaisella tiellä vähän matkaa. Onneksi oli hiljaista ja pääsin äkkiä oikealle kaistalle.
Minä olen kääntynyt yksisuuntaiselle väärään suuntaan (ei ihan sama asia, mutta kai verrattavissa). Tosin ko. katu oli vasta muuttunut kaksisuuntaisesta yksisuuntaiseksi.
Toisen törttöilyä väärällä kaistalla on tullut todistettua. Kääntyi lisäksi suuntaan, johon oli kääntyminen kielletty, ja siis väärälle kaistalle.
Olen ajanut, kun lumisateessa katsoin, että onpa tuo kevyen liikenteen liikenteen väylä auraamatta - ja huomasin ajavani yksisuuntaista, ja se toinen oli liikenteenjakajan toisella puolella.
Ajoin kuukauden ajan Irlannissa autoa, ja oli tosi sompaaminen aina risteyksissä ja ympyröissä, että menen varmasti oikeaa kaistaa oikeaan suuntaan. Sitten kun palasin Suomeen, olin taas yhtä ökkököö, kun mietin, että mites se taas menikään...
Olen epähuomiossa pari kertaa. Sörkassa on aika pahoja paikkoja pimeällä.
Mäkin olen kerran muutaman metrin, sellainen tilanne missä ajoin siltaa pitkin pikatien yli ja oli tarkoitus sen sillan jälkeen kääntyä vasemmalle ja ramppia alas pikatielle. Kaistojen maalauksia ei näkynyt. Sillalla kaistojen välissä oli aita, aita loppui kun silta loppui, muutamaa metriä edempänä oli vielä liikenteenjakaja. Oikealla puolella oli se pikatieltä ylösnousuramppi. Käännyin aidan jälkeen vasemmalle, mutta se ei ollutkaan vasemmalle kääntyvien aukko vaan tarkoitettu sieltä pikatieltä ylöstuleville ja sillalle kääntyville. Päädyin siis vastaantulevien kaistalle. Pikatielle laskeutuva ramppi alkoi vasta edempää sen liikenteenjakajan jälkeen. Huolimattomasti ajettu, mutta ei juuri ollut kohdalla vastaantulijoita onneksi.
Yksisuuntaista on joskus tullut myös ajettua väärään suuntaan kaupungissa, silloinkaan ei vastaantulijoita.
Mä ajoin kerran muutaman metrin. Oli laitettu liikenteenjakajatolppa yllättäen paljon käyttämääni risteykseen. Ilmeisesti siitä muutkin oikaisi liikaa, kun se tolppa oli siihen laitettu. Yllätyin, kun se tolppa oli siihen ilmestynyt, niin väistin vastaantulevien kaistan puolelta sen. Onneksi ei ollut muuta liikennettä silloin.
Ai juu, kerran ajoin Helsingin keskustassa yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Tämä ihan tarkoituksella autolla, jossa oli ruotsin kilvet...