Jouluna ei saa jättää yksin” ei vaan päde. Monet vanhukset on jouluisin yksin, siis aina.
Osalla ei ole lapsia tai sukua. Osalla on välit poikki lapsiin kun ovat olleet hirviövanhempia. Osalla on riitaa kaikkiin sukulaisiin.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota ”jouluna ei saa ketään jättää yksin”. No onhan ne muulloinkin yksin ja ei esimerkiksi 10v kestänyt välirikko poistu taikasauvalla juuri joulun ajaksi.
Kommentit (8)
Niinpä. Sitten nämä etuoikeutetut, joiden pitäisi viettää yksi joulu yksin, valittavat mielipidepalstat täyteen.
Oli korona tai ei, mun lapsenhakkaajavanhempi saa viettää joulunsa yksin. Toksinen käytös ja henkinen väkivalta jatkuu yhä eikä todellakaan jäänyt lapsuuteen.
Mun anopilla on kolme lasta, ja yksin saa mökissään olla. Kukapa sinne haluaa mennä ilkeän ämmän haukuttavaksi ja pilkattavaksi?
Olen myös miettinyt tuota sanontaa. Kuka oikeasti haluaa kutsua joulupöytäänsä esim aggressiivisen narsistivanhemman? Huumeidenkäyttäjäveljen? Alkoholisti-isovanhemman?
Samoin "hyvä joulumieli" ja muut tekopyhät rahankeräykset, joissa toitotetaan että köyhänkin pitää saada hyvä joulu. Ei se köyhyys poistu sillä, että saa kerran vuodessa jotain kinkkua ja riisipuuroa. Parempiosaisia ahdistaa ajatus, että joku on just JOULUNA yksin tai nälissään, muina päivinä asialla ei ole niin väliä.
Aika moni nuorempikin on yksin joulun ja arjen.
Meillä on yleensä ollut töissä joulujuhla, ollaan syöty hyvin, laulettu joululauluja ja pelattu pelejä. Nyt korona vie meiltä tämän mahdollisuuden ja kaikkien pitää olla omissa asunnoissaan... Eräskin pappa suorastaan aneli, että jäisin vähäksi aikaa jutulle, kun perhekään ei uskalla koronan takia olla vierailulla varttia pidempään... :/ Mutta työnanatajan ohjeistus on, että asiakkaiden kanssa ei jäädä oleilemaan. Sitten istutaan taukotilassa parin metrin välein ja pyöritellään peukaloita, vaikka aikaa viriketoiminnalle olisi hyvin :(
En haluaisi jättää meidän asiakkaita yksin jouluna, sillä heistä on ollut minulle itsellenikin seuraa työvuorojen ajan.
Tänä jouluna pitää jättäytyä yksin