Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Wilma-viesti päästää opettajan puhelimessa äänen, jos sen yöllä lähettää.

Vierailija
06.05.2014 |

Siis mulle ei ole tullut mieleenkään tuo, että onkohan mahdollista, että jonkun puhelimessa tulee ääni, kun Wilmaan tai Helmeen saapuu viesti? Kamalaa. Olen usein vastaillut opettajien, erityisopettajan ja kuraattorin viesteihin yöllä, kun on aikaa ja rauhaa kirjoittaa. Apua, olenko voinut herättää heidät.

Tekstareita en tietenkään lähetä yöllä, mutta voivatko nuo Wilma/Helmi -viestit päästää puhelimesta äänen myös. (On mullakin älypuhelin. Se ei Helmestä ääntele, mutta en osaa kunnolla sen ominaisuuksia tuntea. Tai jos joku muu malli pitää ääntä tai onko asetuksista kiinni.)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on open moka jos päästää.

Vierailija
2/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. t. ope ( mitä asiaa sulla on yöllä???)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:59"]No ei. t. ope ( mitä asiaa sulla on yöllä???)

[/quote]

Öööö, jotkut vastailee meileihin yöllä.

Vierailija
4/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:59"]No ei. t. ope ( mitä asiaa sulla on yöllä???)

[/quote]

Öööö, jotkut vastailee meileihin yöllä.

Vierailija
5/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettajilla ole wilmaa puhelimissaan, mitä ihmettä? :D Wilmaan kirjaudutaan vain koulun koneilta. Ammatti se on siinä missä muutkin.

Vierailija
6/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on muutamat isäpuolet yöllä kännissä kaikkea käsittämätöntä kirjoitelleet. Tosin wilmaoikeudet heiltä sitten poistuivat. t. ope

Vierailija
7/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka häiriintyy öisistä piippailuista oppii kyllä laittamaan puhelimensa äänettömälle.

Mun puhelin ei hae iltaisin/öisin työsähkiksiä, mutta privaatit tulee vielä puoliltaöin. Asetuksista löytyy määrittelyt.

Vierailija
8/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt koulussa ja siellä kyllä sai kuulla kun opet vertaili mihin aikaan on myöhäisin/ aikaisin viesti tullut Wilmaan.Vähän naureskelivat ja ihmettelivät jos joltain oli tullut esim klo 4.30.. Eli näköjään joillekin tulee:)

Vierailija
9/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:59"]

No se on open moka jos päästää.

[/quote]

Samaa mieltä. Kyllä minulle tulee Wilma-viestistä puhelimeen kaksikin ääntä pitävää viestiä (sekä sähköpostiin, että Wilma-sovellukseen), mutta totta kai laitan puhelimen yöksi äänettömälle.

Vierailija
10/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:07"]

Jokainen joka häiriintyy öisistä piippailuista oppii kyllä laittamaan puhelimensa äänettömälle.

Mun puhelin ei hae iltaisin/öisin työsähkiksiä, mutta privaatit tulee vielä puoliltaöin. Asetuksista löytyy määrittelyt.

[/quote]

Huh. Meikällä ei oo puhelimessa, eikä kotikoneella mitään työhön liittyvää, eikä tule olemaankaan. Koulun sähköpostissa saatan käydä viikonloppuna katsomassa, jos odotan jotain viestiä mutta muussa tapauksessa työasiat on ja pysyy koululla. En ole mikään hyväntekijä vaan opettaja, ja teen työni koulussa 110% antaumuksella, mutta oikeus minullakin on vapaa-aikaan.

Vierailija
11/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut juurikin niin, että opettaja lukee töissä ollessaan Wilma-viestit ja sillä ei ole väliä mihin aikaan itse viestin laitan. Totta tosiaan, yleensä yöllä on eniten aikaa kirjoittaa, esimerkiksi ennen aikaiseen aamuvuoroon lähtöä.

Vierailija
12/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni opettaja käyttää tekstareitakin omasta puhelimestaan. Siis lähettelee ja ottaa vastaan tekstareita. Kai niillä kännykässään sitten on myös tuo Wilma/Helmi.

Minun lasteni kaikki opettajat ovat antaneet oman kännykkänumeronsa ja tekstailevat siitä ja vastaanottavat viestejä siihen.

(Joku jo vastasikin puolestani. Ei mulla ole yöllä mitään asiaa, mutta on rauha kirjoittaa viestejä Helmeen. En tietenkään tekstareita lähettele yöaikaan opettajien puhelimiin, mutta nyt alkoi arveluttaa tuo Helmikin.)

ap

Vierailija
13/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:12"]

Kyllähän moni opettaja käyttää tekstareitakin omasta puhelimestaan. Siis lähettelee ja ottaa vastaan tekstareita. Kai niillä kännykässään sitten on myös tuo Wilma/Helmi.

Minun lasteni kaikki opettajat ovat antaneet oman kännykkänumeronsa ja tekstailevat siitä ja vastaanottavat viestejä siihen.

(Joku jo vastasikin puolestani. Ei mulla ole yöllä mitään asiaa, mutta on rauha kirjoittaa viestejä Helmeen. En tietenkään tekstareita lähettele yöaikaan opettajien puhelimiin, mutta nyt alkoi arveluttaa tuo Helmikin.)

ap

[/quote]

Taitaa olla ala-asteen opettajia. Ainakaan ylä-asteella ei yhdelläkään opella riitä energiat enää sen työpäivän jälkeen käsittelemään oppilaan asioita. Ylitöitä tulee paiskittua vähintään 3h / päivä (palkattomia), ja tähän päälle vielä kokoukset, oaj:n jutut ja muut.... Kyllä se Wilma on ja pysyy kiinni kotosalla.

Vierailija
14/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nauramista klo 4.30 viesteissä on? Se ei varmastikaan kerro siitä että opettaja on niin ylivertaisen ihana että pysyy ajatuksissa päivin öin, vaan pikemmknkin siitä että jotkut tekevät vuorotyötä.

Vierailija
15/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ anna puhelinnumeroani vanhemmille. Joillekin oppilaille olen kyllä antanut. t. yläkoulun ope

Vierailija
16/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi herättää! Jos on laittanut asetukset niin, että sähköpostiin tulee viesti Wilma-viesteistä. Ja sitten oma puhelin ilmoittaa, että olet saanut uuden sähköpostiviestin. 

Minä kyllä vähän miettisin, milloin vastaisin niihin viesteihin. Antaa hieman kummallisen kuvan sinusta, jos keskellä yötä vastailet opettajalle tai laitat muuta postia. Tuossa kun näkyy lähettämisaika.... 

Vierailija
17/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Wilma kyllä näkyy ja toimii ihan kotikonellaa. Toimiihan se teillä vanhemmillakin... 

Vierailija
18/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat alakoulussa. Minusta on aivan luonnollista ja kätevää, että opettajien puhelimiin voi lähettää tekstareita. Kaikki opet ovat siis antaneet oman puhelinnumeronsa. Tietysti kaikki pyrkivät tekstailemaan kouluaikana, mutta vapaa-ajallakin saa viestiä laittaa.

Vierailija
19/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kytännyt vanhempien Wilmaviesteistä mihin kellonaikaan ne on lähetetty, pientä rajaa :-D

Lähinnä olen iloinen, kun vanhemmat vastaavat/kyselevät/ovat kiinnostuneita pilttiensä koulunkäynnistä.

Vierailija
20/53 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:28"]Lapseni ovat alakoulussa. Minusta on aivan luonnollista ja kätevää, että opettajien puhelimiin voi lähettää tekstareita. Kaikki opet ovat siis antaneet oman puhelinnumeronsa. Tietysti kaikki pyrkivät tekstailemaan kouluaikana, mutta vapaa-ajallakin saa viestiä laittaa.

[/quote]

Jep, jos niillä opeilla on työpuhelimet. Kotinumeroa ei tarvitse antaa, eikä yöllä/illalla/vkl olla tavoitettavissa.