Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko itse saanut koskaan ravintolasta ruokamyrkytystä / oksennustautia tms.?

Vierailija
06.05.2014 |

Minä olen, muutaman kerrankin. Yhden kerran eräästä tunnetusta pizzeriaketjusta, toisen kerran yhdestä kahvilasta ja kerran yhdestä "hyvästä" ravintolasta. Toiste en ole noissa tietysti vieraillut. Mikä ihme siinä kuitenkin on, että kun ravintolaan asian ilmoittaa, tulee aina tiukka kieltäytyminen asiassa "ei todellakaan ole voinut meiltä tulla". Faktaa on, että bakteereja on jokaisessa ravintolan keittiössä...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä tiedät varmasti että olet saanut ruokamyrkytyksen, eikä kyseessä ole ns.normaali oksennustauti?

Vierailija
2/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys on tosiasiassa aina jonkin tietyn bakteerin aiheuttama tulehdus, tai sairastuminen. Mutta kyllä, olen. Eräässä kebab-ravintolassa, jossa on päivittäin lounas-buffet alle kuuden euron. Kävin testaamassa, ja p*ska lensi saman päivän yönä niin, että pöntöllä istuin tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta mieheni on. Kalasta Madeiralla.

Oli aika kamalaa

Vierailija
4/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran. Ihan hyvämaineinen kreikkalainen ravintola, jossa söin ruoka-annoksen lisukkeena riisiä, ja jälkeenpäin arvelin ruokamyrkytyksen johtuneen riisistä.

Ja mistä tiedän, ettei ollut vatsatautia: iski muutaman tunnin kuluttua syömisestä todella voimakkaana, kesti yhden illan eikä kukaan muu perheestä oireillut mitenkään.

Vierailija
5/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Olde Hansasta Tallinnassa ja 10 muutakin samasta seurueesta sai.

Vierailija
6/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:30"]

Ap, mistä tiedät varmasti että olet saanut ruokamyrkytyksen, eikä kyseessä ole ns.normaali oksennustauti?

[/quote]

A) tauti on tullut samaan aikaan niille seurueen jäsenille jotka söivät samaa ruokaa, mutta muille ei

B) huono olo on erittäin rajua oksennusta ja ripulointia, joka alkaa 2-3 tuntia ruuasta, mutta ei kestä yli 24 tuntia, eikä tartu muille

Joka kerta on niin selvä peli ollut. Oksennustaudit ja norot ovat sitten kiertäneet pidemmällä itämisajalla yl. koko perheen. Eli olen kyllä 100% varma näistä omista tapauksistani. En ole syönyt koko päivänä muuta kuin ko. paikassa ja 2-3 tuntia siitä tulee niin huono olo, että meinaa lähteä taju ja oksentaminen on erittäin rajua, äkillistä ja menee onneksi suht. nopsasti ohi. Jos ei ole saanut, ei voi tietää. Minä tiedän.

ap

Vierailija
7/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kanarianlomalla paikallisesta  "ruokapaikasta".  Ei ihme että oli rauhallinen paikka. Seuraavana yönä muutaman tunnin vessaistunto, sillä onneksi selvisin.

Tarinan opetus: syö vain sellaisessa paikassa, jossa on paljon muitakin ruokailijoita. 

Vierailija
8/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kaupan avajaisista sain ruokamyrkytyksen. Sen takia meni työpaikkakin sivusuun, mikä oli näin jälkikäteen ajatellen onni. Olin firmassa x töissä vikaa päivää ja firma y oli palkkaamassa minua ja seuraamassa työskentelyäni. Kesken työpäivää alkoi laatta lentämään ja juoksin vessassa. Firman y:n mielestä ruokamyrkytys ei ollut mahdollista vaan lintsaan töistä, jonka takia minua ei palkattu.

Vierailija
9/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan naureskelee noille jutuille, yleensä pari tuntia/päivää pytyllä. Tosin ruokamyrkytys voi myös viedä hengen. 

Vierailija
10/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kesähelteillä yhdestä stadin suosituimmasta kebab-paikasta :(

Vierailija
11/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kerran Hesestä ja toisen kerran Kotipizzasta. Vuosia kyllä on näistä melkein 10 mutta traumat jäi.

Vierailija
12/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa ostereista, kummastakin päästä tuli tavaraa parin tunnin päästä jayö menikin vessan viileällä lattialla enimmäkseen.

Vierailija
13/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, mutta korvausta en saanut ravintolasta ilmoitettuani sinne. Ilmoitin sitten terveystarkastajalle. EN tiedä etenkikö asia sieltä käsin minnekään...

Vierailija
14/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa kahvilasta - ja aina Suomessa.

Ei koskaan matkoilla edes Egyptissä:) Matkoja takana n 60 lomamatkaa + työmatkat

Vierailija
15/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaijinin tapauksessakin suuret seurueet ovat sairastuneet.

Vierailija
16/16 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaijinin tapauksessakin suuret seurueet ovat sairastuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme