Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on aikuisena ollut korvatulehdus, olisi kysymys...

Vierailija
06.05.2014 |

Mulla on nyt viikon ajan ollut toinen korva täysin lukossa flunssan seurauksena. Aluksi sitä vihloikin, nyt ei juurikaan. Se on tänään "rusahdellut" muutaman kerran sillain lievästi. Tarkoittaako se, että se lähtee aukeamaan vihdoin ja olisi paranemassa? 

Kuinka kauan korvasi oli lukossa? Söitkö antibioottikuurin? Itse en ole syönyt. Olisi kiva, jos jollakulla olisi kokemuksia jaettavana :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa sinun tapauksestasi mitään, mutta niillä kerroilla kun minulla on ollut korvatulehdus aikuisiällä on korvaani koskenut ihan julmetusti kunnes antibiootit auttoivat. Siis sellaista sietämätöntä kipua, johon on oikeastaan auttanut vain tietyt asennot ja kuuma ilma föönillä korvaan -töhötys.

Sinulla ei taida olla korvatulehdusdiagnoosia? Flunssan aikana minullakin menee välillä korva/korvat lukkoon, mutta korvatulehdus tuntuu kyllä erilaiselta (eli koskee ihan järkyttävästi).

Vierailija
2/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on korvatulehdus, korva on vain tukossa. Voi olla monta päivääkin flunssan jälkeen. Antibiootista ei ole apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla "rusahtelu" on tarkoittanut paranemista. Kannattaa käyttää nenäsuihkeita (Nasonex tms.), jos korvaoireita nuhassa. Yleensä ne ovat merkki siitä, että tiehyet nenän ja korvan välillä ovat tukossa. Minulla korvasärky on usein viite poskiontelotulehduksesta. Antibiootit olen syönyt, jos kuume kova (38,5<), tulehdusarvot nousussa, tai tärykalvo puhjennut. "Kunnon" tulehduksessa särky on minulla infernaalinen, en esim. pysty lainkaan nukkumaan.

Vierailija
4/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus sattuu aivan mielettömästi. Aina olen syönyt siihen antibiootit, tosin edellisestä jo yli viisi vuotta aikaa. En muista että korva olisi varsinaisesti ollut lukossa tulehduksen yhteydessä.

Vierailija
5/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin antibioottikuurin ja se siitä sit. En miettinyt rusahteluja.

Vierailija
6/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein korvatulehdus joka ilmenee sillä, että korva on lukossa. Välikorvantulehdukset on lähteny antibiooteilla ja tärykalvontulehdus buranalla..

Vierailija
7/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aikuisena kyllä ja on jopa tärykalvokin puhjennut pari kertaa. Tärykalvon puhkeamisen jälkeen jossain vaiheessa oli korvatulehdus, jolloin ei ollut kipua lainkaan. Tulehduksen havaisin juurikin korvan tukkoisuudesta. Jos et saa korvaa puhaltamalla auki, niin minun kohdalla ainakin tarkoittaisi varmaa korvatulehdusta. Aina olen antibiotit tulehdukseen popsinut, kun tuo tärykalvon puhkeaminen on itselleni niin riski. 

Vierailija
8/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, ettei sinulla ole varsinainen korvatulehdus. Nuhassa kaikki räkä ja lima vain tunkeneet korviin asti, aiheuttaa painetta ja kipuakin ja lähtee itsestään pois.

Itselläni oli aikuisiällä karmea korvatulehduskierre, ja ne ei kyllä menneet ohi ennen antibioottikuuria. Kierre loppui korvien putkittamiseen ja kitarisan poistoon.

Vierailija
9/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut kerran aikuisena korvatulehdus. makasin sängyssä kiree pipo päässä ja itkin. sit oli pakko lähteä päivystykseen sairaalaan ja korvatulehdushan se oli. antibiootit alkoivat onneks auttaa aika pian. ei rusahdellut vaan sattui niin saatanasti.

Vierailija
10/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, korvatulehdus on niin kipee, ettei voi olla huomaamatta.

Mulla oli kerran korvatulehdus, silmätulehdus ja angiina samalla kertaa. Ja hoidettavana yks puoltoistavuotias napero.

Unohtumaton kokemus :)

Vierailija
11/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehduksen kyllä huomaa.... Tai sitten on kipuaisti olematon.

Vierailija
12/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella oli paha korvatulehdus eikä se edes itkenyt. voi niinkin käydä. onneks huomattiin.

Vierailija
13/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun löytyi näinkin paljon kokemuksia, tai no, harmillisen yleistä aikuisillakin... Mulla ei ole diagnoosia, en ole käynyt lääkärissä. Joten voi olla vain flunssan aiheuttamaa lukkoisuuttakin. Ei ole kyllä koskaan aiemmin mennyt flunssassa millään tavalla lukkoon kuin ehkä hetkeksi.

Pääsiäisen jälkeen jo alkoi flunssan yhteydessä jonkin verran vihloa toista korvaa. Ehdin jo kutakuinkin parantua flunssasta, kunnes toinen korva viikko sitten (reilu viikko pääsiäisestä) menikin yhtenä yönä täysin lukkoon ja flunssakin tuli takaisin kurkkukipuineen. Korvaa myös vihloi silloin tällöin, mutta kipu ei ollut erityisen kamalaa. Se on ollut täysin tukossa ja kuulokyvytön nyt viikon, tänään alkanut hieman rusahdella. Vieläkin vihlasee välillä.

Joskus 10 vuotta sitten mulla oli lievä korvatulehdus, johon lääkäri kirjoitti ab-kuurin, mutta käski syömään vain, jos siihen alkaa kunnolla sattua. Ei alkanut, joten en syönyt. En vain muista yhtään, kauanko se oli lukossa. Kuulo aleni sen seurauksena pysyvästi jonkin verran siitä sairaasta korvasta.

Korvatulehdus ei aina satu. Pojalla on ollut pahannäköinen tulehdus molemmissa korvissa, eikä kuulemma yhtään sattunut. Epämiellyttävältä kyllä tuntui. Kauankohan tässä uskaltaa odotella ja toivoa, että korva palautuu normaaliksi? Aikuisen kivuton korvan lukkoisuus ei ole ensimmäinen syy, josta annetaan aikoja lääkärille...

ap

Vierailija
14/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana oli kaksikin kertaa. Välikorvan tulehdus ja tosiaan toinen korva oli monta viikkoa lukossa. Aukesi vasta kun tyttö syntyi. Kaksi ab-kuuria söin, en suostunut kolmanteen vauvan takia.

Vierailija
15/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korvatulehdus aina välttämättä satu kamalasti. Sekä itselläni (aikuisena) että lapsillani on ollut useita välikorvantulehduksia, jotka on lääkärin luona todettu. Ainoina oireina on ollut korvan tukkoisuus, ei edes kuumetta yms. muuta oiretta ole ollut.

Vierailija
16/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko saaneet oikean korvatulehduksen paranemaan ilman antibioottikuuria ja ilman mitään kuulonalenemaa? Useinhan sanotaan, että jopa 80% korvatulehduksista paranee ilman kuuria. Jossain luki, että paranisi muutamassa päivässä ilman sitä antibioottiakin, mutta oma korva on ollut jo viikon lukossa ja vieläkin vihloo jonkin verran. Kauankohan siinä voi mennä?  

ap

Vierailija
17/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran, korva oli kipeä mutta en hakenut kuuria. Nukkuessa tärykalvo puhkesi, vähän mätää valui tyynylle ja kipu loppui. Kävin näyttämässä työterveydessä ja oli ihan puhdas.

Vierailija
18/23 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista! Ärsyttävä olotila tällainen korvan tukkoisuus, pieni kipu ja puolikuurous sekä huimaus. Sääliksi käy niitä lapsia, joilla on usein kivuliaita korvatulehduksia, kun jo tällainen lievä tulehdus tai flunssatukkoisuus on ikävää. Odotellaan nyt vielä, jos se vaikka rusahtaisi auki ja pääsisi kunnolla tuulettumaan.

ap

Vierailija
19/23 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan vielä sen verran, että kävin lääkärin pakeilla ja hän oli sitä mieltä, että kyllä siellä vaikutti tulehdus olleen, mutta oli jo ohi. Sanoi, että voi mennä viikkoja, ennen kuin palautuu normaaliksi. Kuitenkin korvaan alkoi palautua kuulo jo muutaman päivän kuluttua. Rusahteli silloin tällöin auki, meni pian takaisin lukkoon ja lopulta aukeni aina jokaisella nielaisulla tai haukotuksella. Vielä menee vähän lukkoon yön aikana, mutta aika hyvä jo on =)

ap

Vierailija
20/23 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla korva särki koko eilisillan ja oli aivan tukossa, pään asennon mukaan rasahteli kraks kraks ja tinnitus- ääni, jota ei ole ennwn ollut. Flunssa on. Tänään korvaa vihloo ja edelleen rasahtelee, on lukkoinen ja kuulo alentunut/äänet kuuluvat oudosti. Pitäiskö Buranan napsimisen sijaan käydä lääkärissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi