Miksi alapeukutatte asiallisiakin viestejä?
Kommentit (37)
Asiallisessa viestissä itse asia on olla negatiivinen. En peukuta kirjoitustyyliä vaan sisältöä. Vai olisiko asiallista yläpeukuttaa, jos joku esim suree kuollutta kissansa.
Mää alapeukutan, jos olen erimieltä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:42"]
Asiallisessa viestissä itse asia on olla negatiivinen. En peukuta kirjoitustyyliä vaan sisältöä. Vai olisiko asiallista yläpeukuttaa, jos joku esim suree kuollutta kissansa.
[/quote]Minä voisin yläpeukuttaa surevaa ikään kuin kannustaakseni
Eli meidän kaikkien pitäisi olla kaikesta samaa mieltä, koska viesti on asiallisesti kirjoitettu.
Mä yläpeukutan jos olen samaa mieltä ja alapeukutan jos olen eri mieltä jossakin kohtaa. Ihan sama vaikka kirjoittaisit miten asiallisesti, jos olen eri mieltä mä alapeukutan.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:42"]
[/quote]Minä voisin yläpeukuttaa surevaa ikään kuin kannustaakseni
[/quote]
Aivan...asiat voi nähdä niin monella tapaa.
Ketä kiinnostaa? Kyllä on itsetunto heikoissa kantimissa, jos vauvapalstan peukuttelusta tulee paha mieli.
Ne on itseasiassa maahnmuuttajia, jotka alapeukuttaa kun heille pitäisi olla käännös arabiaksi tai suahiliksi. Helpointa on ylipäänsä olettaa, että aina kun kokee jotain negatiivista niin mamut ovat siihen syyllisiä, koska Homman tilastojen mukaan näin tosiaan onkin!
Alapeukutan jos
- avaus on liian pitkä ja sekavasti kirjoitettu niin että olennaisin asia hukkuu,
- avauksen aihe on mielestäni täysin turha/tarpeeton/joutavanpäiväinen
tai
- olen eri mieltä.
Osa mitä ilmeisimmin alapeukuttaa, jos he eivät ymmärrä tekstiä. Ks. vastaaja 11.
Esimerkiksi salaattiketjussa, jossa pyydetään parhaimpien salaattien reseptejä, alapeukutan niitä vastauksia joissa sanotaan vain salaatin nimi. Eivät siis alkuunkaan vastaa aloittajan kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:25"]
Esimerkiksi salaattiketjussa, jossa pyydetään parhaimpien salaattien reseptejä, alapeukutan niitä vastauksia joissa sanotaan vain salaatin nimi. Eivät siis alkuunkaan vastaa aloittajan kysymykseen.
[/quote]
Kirjoita se salaatin nimi googleen ja valitse resepti. Kaikilla ei ole reseptiä just käsillä, tai aikaa sen kirjoittamiseksi.
Siksi, että olen eri mieltä kirjoittajan kanssa kyseisestä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:25"]
[/quote]
Kirjoita se salaatin nimi googleen ja valitse resepti. Kaikilla ei ole reseptiä just käsillä, tai aikaa sen kirjoittamiseksi.
[/quote]
No tämä on juuri se asia, jonka aloittaja tahtoo välttää. Kuka tahansa osaa googlata reseptejä, mutta sen testatun ja hyväksi todetun ohje on täysin eri asia. Nizzan salaatin ohjeita tulee muutamia tuhansia erilaisia.
No, antaisiko ap jonkin esimerkin. Siis asiallisesta alapeukutetusta viestistä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:40"]
No, antaisiko ap jonkin esimerkin. Siis asiallisesta alapeukutetusta viestistä.
[/quote]
Esimerkiksi tämä "Ne on itseasiassa maahnmuuttajia, jotka alapeukuttaa kun heille pitäisi olla käännös arabiaksi tai suahiliksi. Helpointa on ylipäänsä olettaa, että aina kun kokee jotain negatiivista niin mamut ovat siihen syyllisiä, koska Homman tilastojen mukaan näin tosiaan onkin!" on saanut alapeukkuja, vaikka siinä on pelkästään asiallista kritiikkiä maahanmuuton vaikutuksista suomalaiseen yhteiskuntaan.
Voidaan siis olettaa että alapeukuttajat ovat eri mieltä asiasta. Miksi olla eri mieltä selvästä asiasta? Sitä minä ainakin eniten ihmettelen. Jos vaikka viestissä todetaan tosiasia, ja silti tulee alapeukkuja, niin herää väkisinkin ajatus siitä että alapeukuttajat ovat keskimääräistä yksinkertaisempaa sakkia.
Puhelimella selatessa rullaan sivua juuri siitä kohdasta alas, joten sen takia aika usein alapeukkua painan.
Mielisairas koulukiusaajak 101 täällä vinkuu ripulit housuissa?