Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi identtisillä kaksosilla on aina samalla kirjaimella alkava etunimi?

Vierailija
14.12.2020 |

Oletteko huomanneet?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksoset Timo ja Teron, Sakarin ja Petterin, Joonaksen ja Tuomaksen

Vierailija
22/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksoset, tyttö ja poika. Usein kysyeltiin just kaupassa: onko ne identtiset 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin ole aina, onneksi.

Jos itse saisin kaksoset, antaisin heille omanlaiset nimet. Eivät he ole osa mitään jaettua yksikköä vaan itsenäisiä persoonia. Siksi mielestäni mikään rimmaava tai Ida ja Iida -tyyppinen nimeäminen ei ole mitenkään söpöä tai hauskaa. 

Vierailija
24/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni ovat identtiset kaksoset ja nimet ovat tyyliä Laura ja Annika. Eli ei ne aina ole.

Vierailija
25/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella 70-luvulla oli Petri ja Pertti.

Vierailija
26/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse aina olla identtiset, riittää että on kaksoset niin ovat Tero ja Turo, Tiku ja Taku

Vierailija
27/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla identtisillä pojillani nimet alkavat eri kirjaimilla, mutta ovat kyllä samanpituiset. Nimien yhteensointuvuus on itselleni tärkeää.

Vierailija
28/28 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin ole aina, onneksi.

Jos itse saisin kaksoset, antaisin heille omanlaiset nimet. Eivät he ole osa mitään jaettua yksikköä vaan itsenäisiä persoonia. Siksi mielestäni mikään rimmaava tai Ida ja Iida -tyyppinen nimeäminen ei ole mitenkään söpöä tai hauskaa. 

Hyi kaikki nimet jotka TARKOITUKSEN MUKAISESTI joko rimmaavat, alkavat samalla kirjaimella tai kirjaimia on yhtä monta.

Ainoa sääntö minkä mukaan minä ja minun isosisarukset saatiin nimet oli se, että etu nimessä ei saa olla R-kirjaita. Ihan vain sen vuoksi, koska etukäteen ei voi tietää onko lapsella R-vikaa vai ei. Toisessa tai kolmannessa nimessä taas ei ollut väliä onko siinä R, koska etunimi oli se tärkein

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme