Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi (pitkä) kotiäitiys tyhmentää?

Vierailija
06.05.2014 |

Mikä on se mekanismi? Valvominen? Virikkeiden puute? Kotona oleminen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain omasta puolestasi!

Vierailija
2/2 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ylipäänsä määrittelet ihmisen älykkyyden ja miten testaat sen? Olen ollut pitkään kotiäiti, ja eniten on tyhmentänyt unettomuus, mutta se lienee sama juttu, on kotiäitinä tai ansiotyössä. Kun lapset ovat kasvaneet tai ovat muuten "helppoja" olen lukenut enemmän, opiskellut kieliä yms. sivistävää. Luulen, että älykkyyden määritelmä on vain yleensä liian ahdas. Kotiäiti oppii paljolti organisoimaan kotitöitä yhdistettynä päikkäreihin, lääkärikäynteihin yms., mitä ei juuri arvosteta. Ja jos kotiäitiys jotain opettaa, niin vuorovaikutusta toisten ihmisten kanssa, kaikenlaisia tunnetaitoja. Jos älykkyydellä tarkoitetaan hyvää palkkaa, sitä, että osaa keskustella kaikista päivänpolttavista uutisaiheista ja tietää, mikä on kuuminta hottia tulevan kesän vaatemuodissa, niin toki silloin näillä tunnetaidoilla voi heittää vesilintua. Minä en heittäisi. Meitä kotiäitejäkin on joka tapauksessa moneen junaan. Osa ehkä tyhmentyykin, osa seuraa vaikka noita uutisia enemmän kuin koskaan. Tyhmintä on ehkä haukkua yleisesti jotakin ihmisryhmää ilman sen kummempia perusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla