Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon ylitunnollisuudesta?

Vierailija
06.05.2014 |

Otsikossa tulikin kysymys, hitto että ärsyttää jääräpäisyyteni!

Olen aina ollut ylitunnollinen ja poden huonoa omaatuntoa milloin mistäkin, lapsen kanssa taistelemisesta, siitä kun imuriin tarttuminen venyy, suklaan syömisestä, lapsen sairastamisesta, omasta sairastamisesta... aivan kaikesta mahdollisesta! Aika rankkaa ja ruoskin itseäni jatkuvasti.

Haluan päästä tästä kierteestä eroon, päätin edellisen työn loputtua että kun olen sairas (harvoin) niin minulla on oikeus levätä ja sairastaa. Ei työkaverit halua samaa tautia ja oma paranemiben venyy jos menen töihin kipeänä.

No, olen uudessa paikassa, pitkän tauon jälkeen lapsi sairastui, olin kotona hoitamassa ja hommasin lääkärintodistuksen, kaikki ok. Sairastuin samaan virustautiin mutta lievemmin, etova olo ja vatsa vain sekaisin. Päätin lähteä töihin, puolessa välissä työpäivää luovutin kun olo oli niin kamala. Työkaverit sanoivat että mene kotiin ja parane, kohta kaikki olemme kipeitä, ihan totta kyllä. Seuraavana aamuna olo tuntui olevan jo parempi, mutta hetken oltuani ylhäällä alkoi heikottaa ja pelkäsin suorastaan soittaa esimiehelle! Esimies on huippu tyyppi, mutta tunnen olevani surkea kun sairastan. Pelkään että minua ei uskota.

Olen aina mennyt töihin kipeänä jos vaan jalat kantaneet ja tiedän että se ei kannata, teen sitä silti vaikka tiedän etten saa siitä palkintoakaan.

Miten päästä tästä eroon? Haluaisin voida sairastaa ilman huonoa omaatuntoa.

Olen myös äärimmäisen huono sanomaan ei, asiassa kuin asiassa ja kärsin siitä.

Onko kokemuksia? Help!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen askel on itsensä hyväksyminen, ja opetella hyväksymään myös se, että kaikkeen ei voimavarat riitä. Se on niin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla