Mikä ihmisiä vaivaa (koirat ja niiden hinta korona-aikaan)
https://www.tori.fi/vi/77857383.htm
Sekarotuisia, metsässä asuneita pentuja 790€? Muutenkin rekisteröimättömiä ja sekarotuisia pentuja saa nyt ostettua rotukoiran hinnalla. En ymmärrä miksi pitää teettää tuollaisia yhdistelmiä ja antaa koiran vielä karata metsään.
Kommentit (29)
en minä ainakaan ostaisi metsässä elänyttä koiraa. pitää olla citykoira. eikä mikään porvoo riitä. pariisista tai lontoosta sen pitää vähintään tulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyntähän ne eläinten(kin) hinnat määrittelee. Miksi joku myisi halvalla jos voi myydä kalliimmallakin?
Nimenomaan! Kun sattumakoirasta, jonka pennutuksen kuluja ei voi edes perustella eläinlääkärikuluilla kun se teki pennut itse metsään, saa samanhintaisia pentuja kuin terveystutkitusta, niin miksi tutkia koirien terveys kun rahaa saa ilmankin? Ketään sellainen kunnon kasvatus kiinnostaa muka?
No esim minua, jonka kommenttiin vastasit. Kasvatan rekisteröityjä, terveystutkittuja rotukoiria. Mutta eläimen (kuten kaiken muunkin) hinnan määrittelee se, paljonko joku on siitä valmis maksamaan. On surullista, että ihmiset haluavat ostaa tutkimattomien koirien pentuja muttei se mitään muuttaisi, vaikka tuo kasvattaja jakaisi pentuja ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyntähän ne eläinten(kin) hinnat määrittelee. Miksi joku myisi halvalla jos voi myydä kalliimmallakin?
Nimenomaan! Kun sattumakoirasta, jonka pennutuksen kuluja ei voi edes perustella eläinlääkärikuluilla kun se teki pennut itse metsään, saa samanhintaisia pentuja kuin terveystutkitusta, niin miksi tutkia koirien terveys kun rahaa saa ilmankin? Ketään sellainen kunnon kasvatus kiinnostaa muka?
No esim minua, jonka kommenttiin vastasit. Kasvatan rekisteröityjä, terveystutkittuja rotukoiria. Mutta eläimen (kuten kaiken muunkin) hinnan määrittelee se, paljonko joku on siitä valmis maksamaan. On surullista, että ihmiset haluavat ostaa tutkimattomien koirien pentuja muttei se mitään muuttaisi, vaikka tuo kasvattaja jakaisi pentuja ilmaiseksi.
No, ainakaan minun terveystutkitun, rekisteröidyn rotukoiran hinta ei määräytynyt kysynnän ja tarjonnan mukaan vaan oli vähän päälle tonnin. Kyseessä palveluskoirarotu. Toki tässä näkyy jokaisen kasvattajan motiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakaan minun terveystutkitun, rekisteröidyn rotukoiran hinta ei määräytynyt kysynnän ja tarjonnan mukaan vaan oli vähän päälle tonnin. Kyseessä palveluskoirarotu. Toki tässä näkyy jokaisen kasvattajan motiivi.
Jokainen kasvattaja määrittelee itse hintansa, mutta veikkaan ettei se sinunkaan koiran kasvattaja myy halvemmalla kuin muut kasvattajat. Ei kukaan tyhmä halua olla. Kun yksi nostaa hintaa, niin tekee muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kasvattaja määrittelee itse hintansa, mutta veikkaan ettei se sinunkaan koiran kasvattaja myy halvemmalla kuin muut kasvattajat. Ei kukaan tyhmä halua olla. Kun yksi nostaa hintaa, niin tekee muutkin.
Oli se silloin muutaman satasen alle rodun yleisen hintatason mitä tori.fi:ssä tein vertailua. Toki kaikki (ja yleensä hyvät) kennelit ei ilmoita sitä hintaa heti sivuilla, mutta pentueeseen oli jonoa ja korona oli jo kerinnyt aiheuttaa koirabuumia niin kyllä niistä olisi enemmänkin saanut.
Myös tavallisia maatiaiskissan pentuja myydään nyt 700 eurolla. Tietenkään ei pidä antaa kissanpentuja ilmaiseksi, mutta tuollainen kannustaa ihmisiä pentutehtailuun.
Sinänsä on hyvä asia, ettei koiraa saa satasella. Sen jälkeen ongelma olisi vielä suurempi, kun kuka tahansa pystyisi koiran hankkimaan. Yhä enemmän ois koiria kaikenmaailman narkeilla ja muilla sekopäillä. Kun hinta on korkea, hankintaa mietitään enemmän.
Ja sitten taas tosiaan se kääntöpuoli, nää pennuttajat on vastuuttomia ja yleensä rahan ahneita (tai sitten pakko saada pennut sillä omalla maailman parhaalla koiralla).
Ottakaa rescuekoiria. Vaikka rescuepentuja, jos resurssit ei riitä aikuiseen. Näin rahat ei ainakaan mene pennuttajille.