Haittaako jos juo 2 lasia viiniä arki-iltana?
Enempää en ota ja tuokin meni ruoan kanssa. Lisäksi olen reilusti ylipainoinen. Määrä ei pitäisi olla suuri mutta nousi kuitenkin päähän?
Kommentit (16)
riippuu siitä kuinka usein otat. tee audit -testi
Miksi kukaan esittää tällaista kysymystä? Haittaa tai ei haittaa, ihan riippuu siitä mitä mieltä olet itse.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:02"]riippuu siitä kuinka usein otat. tee audit -testi
[/quote]
kerran kuussa arviolta. Pari lasia kerralla.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:03"]Miksi kukaan esittää tällaista kysymystä? Haittaa tai ei haittaa, ihan riippuu siitä mitä mieltä olet itse.
[/quote]
pelkään alkoholismia kun olen alkoholistin lapsi
Jos ei haittaa sinua eikä perhettäsi niin ei se haittaa ulkopuolisiakaan. Tosin kovin nopeasti ei kannata kipata ja juuri mieluiten ruuan kanssa. Tietysti riippuu lasin koosta myös, mutta oletin että tarkoitit tavallisia annoksia.
Ei haittaa. Mä juon pari lasia lähes joka ilta. Ja välillä pidän viikonkin taukoa. En ole koskaan kännissä. Juon vain punaviiniä koska pidän sen mausta. Tavallaan se on myös tapa rentoutua ennen nukkumaanmenoa. Olen hoikka ja liikun säännöllisesti. Hieman neuroottinen olen kuitenkin ja viini tuo sen miedon tainnutuksen ahdistukseen.
jos joudut miettimään, niin haittaa. Jos et edes ajattelisi asiaa, ei haittaisi.
Miksi se haittaisi enemmän arki-iltana?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:02"]riippuu siitä kuinka usein otat. tee audit -testi
[/quote]
kerran kuussa arviolta. Pari lasia kerralla.
[/quote]
No sillä se vähän tuntuukin päässä. Harvoinhan tuo kerran kuussa pari lasillista on.
Jos ottaisit joka ilta etkä voisi olla yhtään iltaa ottamatta ilman negatiivisia tuntemuksia, olisit riippuvainen jollain tasolla.
Joka suvusta löytyy juoppoja eivätkä silti kaikkien juoppojen lapset ole sellaisia, joten älä turhaan mieti mahdollista tulevaa alkoholismiasi vaan nauti viinistäsi, kohtuudella :)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:08"]
Ei haittaa. Mä juon pari lasia lähes joka ilta. Ja välillä pidän viikonkin taukoa. En ole koskaan kännissä. Juon vain punaviiniä koska pidän sen mausta. Tavallaan se on myös tapa rentoutua ennen nukkumaanmenoa. Olen hoikka ja liikun säännöllisesti. Hieman neuroottinen olen kuitenkin ja viini tuo sen miedon tainnutuksen ahdistukseen.
[/quote]
Jos olet nainen, niin tuolla juomisella rintasyöpä- ja maksakirroosiriski kyllä kasvavat jo merkittävästi.
Mä join ennen melkein pullon viiniä lähes joka ilta. Raskausaikana pystyin lopettamaan ja imetysaikana juominen oli sellaista yksi lasi silloin tällöin. Rakastan viinejä, erityisesti punaviiniä. Kun lapsi menee nukkumaan, en halua korkata Koffia enkä sidukkaa vaan kaadan ison lasillisen punkkua ja ah se nautinto on siinä! Onhan se sellaista harkintaa, että voinko nyt juoda vaikka puoli pulloa tai pitäsikö olla viikko juomatta. Tiedostan addiktiivisuuteni, jos mulla olisi aikaa juosta kovia lenkkejä joka ilta, en tarvitsisi viiniäni mieltäni rauhoittamaan.
missä mielessä haittaa? jos laihdutat, on suuri haitta. muuten ok
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 23:03"]Miksi kukaan esittää tällaista kysymystä? Haittaa tai ei haittaa, ihan riippuu siitä mitä mieltä olet itse.
[/quote]
pelkään alkoholismia kun olen alkoholistin lapsi
typerys. opi ajattelemaa itse
[/quote]
12% viiniä vielä!