Miksi nykyään tosi moni aikuinen hankkii itselleen joulukalenterin?
En muista että tällaista olisi ollut aikaisemmin...kun olin itse lapsi niin en muista että kenelläkään aikuisella olisi ollut joulukalenteria itselleen???
Nykyisin yli kolmekymppisilläkin on adventtikalenteri tai useampi. Mistäköhän moinen ilmiö johtuu?
Kommentit (30)
Koska ne on kivoja. Eipä siinä mitään pahaa ole.
Minusta se on kiva perinne. Kalenteri on ollut joka joulu
N28
Mun muelestä joulukalenteri on kiva. Itsellä suklaakalenteri. On kiva ottaa sieltä suklaata kerran päivässä. Enkä edes muista ottaa joka päivä. Menee sokerihampaan kolotus. Ja tosiaan, se yksi suklaa riittää.
Voisi ostaa koko vuodelle niin tulisi syötyä vähemmän herkkuja. 😃
Niin ja siis itselläkin on ihan tavallinen suklaakalenteri vaikka olen pian 30 enkä todellakaan osaa kunnolla perustella miksi, enemmänkin se on sellainen miksipä ei? Mutta jollain tasolla tiedostan että on aika lapsellista ja voisin vain ostaa suklaalevyn ja syödä siitä palan joka aamu.
-ap
Kissoilla ja koirillakin on nykyään kalentereita.
Miksi, voi miksi?
Ja sinä tiedät tämän...?
Veikkauksen joulukalenterin ostan joka vuosi. Ei näitä taideta edes myydä lapsille kun piti ostaessa näyttää henkkarit?
Vaikka harvoin voittaa, ainakin jännä joka aamu seurata mikä voittosumma on lähempänä.
Kulutuskulttuuri. Yhtiöt tienaavat kun keksitään uusia myytäviä tuotteita, ja jotkut innoissaan ostavat kun saavat "halvalla". Noissa on melkein aina merkitty kalenterin sisällön "oikea" hinta, jolloin siinä luulee säästävänsä (vähän niin kuin alennusmyynneissä).
Ne ketkä hankkivat, ovat sitä sukupolvea, joilla lapsena oli messevä joulukalenteri. Sinällään joulukalentereistahan on tullut vain monien brändien ennakoivaa joulumyyntiä. Esim. hinnakkaat kosmetiikkakalenterit ym.
Me yli kuuskymppiset ostamme joka vuosi miehen toivomuksesta. Arvomme kumpi avaa ekan luukun ja sitten vuorotellen😁 Tarkkaan katsotaan mikä kuva sieltä paljastuukaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on kivoja. Eipä siinä mitään pahaa ole.
Joskus ihmettelen ap:n tavoin mutta oikeassahan sinä olet. Onan ne kivoja jos löytää mieleisensä eikä siinä pahaa ole. Miksei itseään saisi ilahduttaa vaikka joulukalenterin muodossa?
Monet muutkin asiat on muuttunut menneistä ajoista, se että aikuinen odottaa joulua ja piristää elämäänsä keskellä pimeintä talvea ei ole muutoksista pahin. 😂
Onko paljonkin muitakin asioita joita et ymmärrä ja tuomitset?
Tietysti kaikilla on oltava se on must. Pitää laskea siitä miten joulukuu menee eteenpäin . Mikä pyhä menossa mikä päivä lahjan tekoon mikä siivotaan milloin aletaan laittaa ruokia milloin on kivaa kuunnella joululauluja milloin on jouluaatto . Oikein hyvää joulua ✝️❤️💕 ja iloa . YouTube tulkoon joulu.
Mulla on perinteinen partiolaisten joulukalenteri. Kivaahan se on saada vähän lisähupia vuoden pimeimpään aikaan. En näe mitään pahaa harmittomassa hassuttelussa :)
N42
Minulla on suklaa-, karkki-, paperi- ja kosmetiikkakalenteri (jälkimmäistä 2 kpl) ja miehellä omansa. Olisin halunnut pari lisää.
Ennen ei ollut ihania kosmetiikkakalentereita tarjolla. Eihän niitä suomalaisia vieläkään ole, paitsi Lumene jonka tuotteista en itse pidä ollenkaan. Olisi kiva osataa suomalainen versio, missä olisi useilta eri suomibrändeiltä tuotteita.
On tee-, sipsi- ja viinakalentereita. On vaikka mitä.
Ne ovat hauskoja ja ihania! Siksi niitä on.
Itse katson nuo kosmetiikkakalenterit etukäteen tubesta, ja valitsen ne joissa on tuotteita/merkkejä joista pidän ja/tai haluan kokeilla.
Koska äo on alhainen. Tutkittu on muuten että tyhmyys lisääntyy sukupolvelta toiselle.
Juu en ymmärrä. Ymmärrän joulukalenterin ehkä jollain max 11-vuotiaalla mutta sitä vanhemmalla se tuntuu jotenkin naurettavalta. Kolmikymppiset pikkupennut odottaa aattoa kuin muna p#llua. Hyi
Aikuisista on tullut henkisesti lapsia.