Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin jäämään pois polttareista,

Vierailija
05.05.2014 |

kun niiden kustannus nousi liian suureksi. Kaasot suunnittelivat yön yli kestävät polttarit, joissa oli kolme ruokailua. Ensin lounas ravintolassa ja sitten mökin vuokraus ja siellä tilattu illallinen saunomisen jälkeen. Seuraavana aamuna vielä aamupala mökissä. Kustannukset oli ruokailuista 80€ja mökin vuokra 20€. Lisäksi bensakuluja, omat juomat ja morsiussaunaan joitakin tuotteita. Tässä vaiheessa jouduin jättäytymään pois. Harmittaa ja hävettää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha hävetä, kaasojen olisi pitänyt jo heti ekassa suunnittelupalaverissa kysyä kuinka korkeaksi budjetti voidaan asettaa. Voisitko liittyä vasta mökillä seuraan?

Vierailija
2/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi kustannukset oo ees pahat. 150€ oisit selvinny. Kaikki maksaa, mikään ei oo ilmasta. Mutta jokainen voi valita osallistuuko vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä hävetä sitä ettei johonkin ole varaa, nolompaa on suunnitella polttareita ottamatta osallistujien budjettia huomioon. Mieheni on ollut bestman 2 kertaa, ja joka kerta aloittanut suunnittelun kysymällä vierailta mikä summa tuntuu sopivalta. Niissä rajoissa sitten mennään, ja hyvin on juhlat onnistunut.

Vierailija
4/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen jolla ei varaa osallistua. Harmittaa mutta minkäs teet

Vierailija
5/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harmistuin aluksi, kun en saanut kutsua erään ystäväni häihin. Sitten tajusin pääseväni aika hyville tuntipalkoille, kun ei tule lähdettyä - reissaaminen toiselle puolelle maata, majoittuminen ja lahjakin vielä on aika iso lovi opiskelijan lompakkoon. Harmi sinänsä, mutta nämä nyt on näitä.

Vierailija
6/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö morsiamet anna mitään toiveita polttarikulujen suhteen? Itse menin naimisiin muutama vuosi sitten ja mulla ei ollut muita polttaritoiveita kuin että kulut minimiin, koska kaveripiirissäni oli mm. opiskelijoita ja kotiäiti ja tiesin, että heillä ei olisi varaa tulla, jos polttarit maksaisivat hirveästi. 

Ihanat polttarit oli eikä rahan puutteen vuoksi tarvinnut kenenkään jättää tulematta.

Vierailija
7/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mietin samaa, olen opiskelija. polttarit maksavat 50e, kaikki aktiviteetit tekee morsian, muut seuraa sivusta. rahaa laitetaan mm. strippariin (yäk!!!!)... siihen päälle pitäisi maksaa ruokailut ravintolassa sekä tietysti baari-ilta (kuka haluaa mennä polttareissa baariin jonne pääsee aina?) ja itselle junaliput kun asun eri kaupungissa. Eli rahaa menee ainakin se 150e jos oikein pihistelee yökerhossa. 

Ei kyllä kauheasti tekisi mieli maksaa 150-200e siitä että tekee koko päivän sellaisia juttuja mistä itse ei tykkää, vaikka morsian onkin hyvä kaveri. Lisäksi tietysti tulee maksettavaksi häälahja ja junaliput koko perheelle häihin (2 aik+2 lasta)... Kalliiksi tulee toisten juhliminen.

Vierailija
8/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin polttarit ja häät tulevat usein niin kalliiksi, että monella voi jäädä menemättä. Mulla menee yksi sukulainen naimisiin kesällä. Häät pidetään sulhasen kotiseudulla toisella puolella maata. Olen laskeskellut, että kulut ovat liian suuret: juhla-asu (viime aikoina ei ole tarvinnut, on ollut vain hautajaisia), matkakulut, majoitus ym. Annoin jo alustavasti ymmärtää, että jätän nämä kekkerit väliin. Enkä oikein usko, että joku saisi pääni kääntymään.

Vierailija
9/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä koska yleensä polttariporukassa sovitaan yhdessä kuluista, ja monesti on joku jolla ei ole paljon rahaa (opiskelija,äitiysloma jne) Ja sitten toiset maksaa enemmän! Eikä ole mitenkään noloa myöntää ettei ole rahaa.

Vierailija
10/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon polttarit olisi maksanut noin 120 ja matkat päälle (100e) joten jouduin jäämään pois.

Kaasolta tuli viesti että jos voisin kuitenkin osallistua kustannuksiin jollain summalla .

Vierailija
11/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:36"]

Mun siskon polttarit olisi maksanut noin 120 ja matkat päälle (100e) joten jouduin jäämään pois.

Kaasolta tuli viesti että jos voisin kuitenkin osallistua kustannuksiin jollain summalla .

[/quote]

No toi on jo aikamoista rahastusta!

Vierailija
12/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:36"]

[/quote]

No toi on jo aikamoista rahastusta!

[/quote]
Jep. Ei mene jakeluun, että pitäisi maksaa siitäkin huolimatta ettei pysty osallistumaan. Ja muutenkin: kyllä polttariväen pitäisi ottaa heti alussa puheeksi hintakatto, ettei intouduta saman tien hassaamaan toimintoihin joihin ei kaikkien talous yllä.

Vierailija
13/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kahdet polttarit - ensin kalliimmat ja sitten isolla porukalla melkein-ilmaiset. Oli hyvä järjestely - fiksusti keksitty kavereilta.

Vierailija
14/14 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järkkään nyt toisia polttareita! Tehtiin alustava budjetti ja suunnitelma joka kysäistiin osallistujilta onnistuuko tämä budjetti. Kaikillr kävi, vaikka hinta on suht korkea, ilmoitettiin todella ajoissa joten kaikki voivat säästää ettei tule kerta "maksuna"! Sama toimi viime vuonna ja tänäkin vuonna. Meillä kaikki pääsee osallistumaan kahteen tekemiseen kolmesta. Pitkin päivää on toki pikkujuttuja mitä kaikki pääsevät myös tekemään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän