Kivenlahti asuinalueena?
20 vuotta Helsingin kantakaupungissa riittää, tahdon enemmän neliöitä ja lähemmäs luontoa. Kivenlahdessa on myynnissä useampia hyvänoloisia asuntoja, metro tuloillaan ja meri vieressä.
Itse asuinympäristö kuitenkin mietityttää. Ei haittaa lapsiperheet, ei monikulttuurisuus, ei päihdeongelmaisetkaan. Mutta olen ennakkoluuloinen espoolaisuutta kohtaan: ihmiset vain veivaavat autoillaan koti-työ-harrastus-akselilla eivätkä edes yritä kehittää mitään yhteistä. Jos asuinalueella ei ole edes kahvilaa, vaan pelkkiä lähiökuppiloita ja hikinen pitseria, niin kynnys muuttaa susirajalle on aika korkea.
Onko Kivenlahdessa esim. paikallisyhdistystä, joka järjestäisi vaikkapa syysmarkkinoita kuten Leppävaarassa tehdään, tai kirpputoritapahtumia niin kuin Herttoniemessä? Kylätilan kaltaista paikkaa, missä voisi osallistua kuoroharjoituksiin tai omaa urheiluseuraa, jonka koristreeneissä tai kuntopiirissä voisi käydä? Haluan muuttaa kaupunginosaan, johon juurtua. Enkä tahdo käyttää viikossa tunteja siihen, että ajan autolla toiselle puolelle kaupunkia harrastamaan tai tapaamaan ihmisiä.
Kommentit (48)
Ankean näköistä seutua. Kerrostaloja, betonihelvetti. Ei paljon meri pelasta sitä näkyä.
Heippa!
Mitenkäs ”ap” muutitko Kivenlahteen? Millaiseksi paikka osottautui?
Itse mietin asunnon hankkimista, mielellään kuulostelen mitkä Kivenlahden alueet ok. Amfin/merivirran/merivalkaman alueet? Millaisia nuo korttelit ovat?
Kivenlahti on ihanaa aluetta! Rantaraitti ja kalliot ovat vuodenajasta riippumatta mukavaa ulkoilualuetta ja kesällä plussaa kun pääse helposti
mereen uimaan (myös talvella toki avantoon). Palvelut hyvin saatavilla ja kohta entistä paremmin, kuin espoonlahden lippulaiva aukeaa ja metro alkaa kulkea. Rauhallista aluetta muutenkin, mitänyt ostarilla kesällä pyörii muutama kiintiö alkoholisti. Amfi, merivirta ja merivalkama kaikki samantasoista aluetta, voisin itse asua niissä missä vain.
Ruskettuneet valtaavat senkin lähitulevaisuudessa...
Suomalaisten muutettava pois.
Itse asunut Kivenlahdessa nyt useamman vuoren (Marinsatamassa). Ollaan tykätty tosi paljon. Talvisin uinti avannossa, kesälle meressä ja saaristovene vie kauniisiin saariin. Rantaraitti on ihana ja rauhallinen alue. Kasvaa varmasti metron myötä ja tulee joku AMK myös. Suosittelen!
Millaista seutua on Maininki nykyään?
Mainingista en osaa sanoa, mutta uudet asunnot siinä teboilin lähellä (Marinportti ja Marinkallio) hyviä. Ystävä asuu siellä ja on niin kiva vierailla aina hänen luonaan. Kaunis luonto, meri ja rauhallista.
Kivenlahti on täydellinen ja voin lähteä matkaoppaaksi jos vielä ajankohtaista 😊