Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillerit petti..

Vierailija
05.05.2014 |

Tein eilen positiivisen raskaustestin, viime synnytyksen jälkeen ollaan käytetty kumia ehkäsynä ja nyt kk ajan olen syönyt minipillereitä. Menkat ei ole alkanut, joten raskauden kestosta ei ole mitään tietoa.

Pelottavintahan tässä on se, että meillä on ennestään kolme lasta, vanhin kesällä 4v ja nuorin pian 8kk, selviääkö tässä vielä neljännen kanssa? Ahdistaa ihan hirveästi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tänne tulee kaikki viisaat kertomaan että ehkäisy ei voi pettää.

Mutta näinkin tosiaan voi käydä kun ne ei ole 100% varmoja. Soita nyt ap neuvolaan ja pyydä, että saat vielä varmistaa testin ihan labrassa. Sitten mietit jatkoja. Varmasti selviät uudenkin vauvan kanssa.

Tsemppiä.Pääsette kyllä oikeaan päätökseen.

Vierailija
2/5 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että pillerit voi pettää ja muukin ehkäisy. Ja tuli tässä mieleen, että enhän mäkään voi olla varma onko noi pillerit pettäny vai kumi. Toivottavasti raskaus ei pitkällä ole, että kerkii kunnolla tottua ajatukseen.

Neuvolaan soitan tänään, kunhan on soittoaika.

Itsellä olisi alkanut syksyllä koulu, ja odotin innolla välillä pääseväni vihdoinkin kodin ulkopuolelle.

Mies ei suostu uskomaan koko raskautta, ja uhkasi jo lähteä kävelemään. Yksinhän minä lapsia saan aikaan.. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät jos miehesi auttaa. Kerro huolistasi myös neuvolassa.

Vierailija
4/5 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysraskauksia on oikeastikin tosi usein, ihan fiksujen aikuistenkin parissa. 

Juuri kuulin työkaveristani, joka on nyt raskaana ei-suunnitellusti, kaverini eka lapsi oli vahinko, mieheni ensimmäinen samoin jne. Kaikki tulleet raskaaksi 25-40 vuotiaina.

Virhe on tietysti pitää ikää, imetystä tms ehkäisykeinona ja noissa minipillereissäkin on kai aika tarkkaa koska ottaa pilleri (tarkempaa kuin e-pillereissä) eli jos ottaa yhtenä päivänä aamulla ja toisena illalla, voi olla ettei ehkäisyteho säily.

Oma ryhmänsä on tietenkin naiset jotka väittävät, että tulivat vahingossa raskaaksi, näitäkin tunnen useita. Usein kyse on ollut siitä, että halutaan varata mies itselle, monet kun ovat kuitenkin niin tunnollisia, etteivät halua jättää raskaana olevaa. Enkä siis tarkoita että, AP olisi tällainen.  Esim. e-pillerien ehkäisyteho on 100% jos tabu otetaan aina samaan aikaan eikä ole oksenneltu tai ripuloitu. 

Vierailija
5/5 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korkeintaan tunnilla heittänyt pillereiden ottaminen. Eli suht tunnollisesti olen niitä popsinut. Tosin mieshän oli eilen sitä mieltä, että olen jättänyt syömättä ja heittänyt roskiin. Tän päivän mielipidettä en ole edes kysynyt, katotaan kun tulee töistä.

Enkä usko, että tuo kävelemään lähtee vaikka niin uhkaakin, kai tällänen ylläri järkyttää.. Aborttia en missään nimessä ole valmis tekemään, vai onkohan tuokin päätös liian itsekästä, jos mies sitä vaatii? Tuskin se kyllä sitä ehdottaa, kun ei eilenkään suutuspäissään sitä heittänyt ilmoille. :p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan