Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auto vai ei? Köyhä yhäri kyselee.

Vierailija
13.12.2020 |

Asutaan pikkukaupungissa jossa julkinen ei kulje, mutta aikaa reilusti varaamalla kävellään pidemmätkin matkat. Julkiset eivät täällä kulje, mutta bussivuoroja kulkee muutaman kerran päivässä. Minulla ei ole minkäänlaisia tukiverkostoja, vaan olen todella _yksin_. Ei ole ketään. Pari kaveria asuu kauempana. Tuntuu että ollaan melkoisen jumissa täällä. Kävellen on monesti tosi vaikea hoitaa asioita. Esim. isompien tavaroiden kuljettaminen vaatii muuttofirman tai tilataksin tilaamisen. Hoidin juuri muuton yksin ja se tuli todella kalliiksi. Rahaa on säästössä hieman alle kymppitonni ja töistä saan käteen n. 1500 e/kk. Vuokra on 650 e. Kelasta tulee lapsilisä ja elatustuki, yht. 640 e. Lainaa en saa, koska luottotiedoissa on merkintä vielä kahden vuoden ajan vaikka olen velkani maksanut. Se tarkoittaa sitä, että auto pitäisi ostaa käteisellä, joka tarkoittaa että säästöni menevät siinä. Halvan auton kun ostaa, niin saa varautua siihen että se leviää. Eikä säästöilläni edes mitään luotettavaa autoa saisikaan.

Mitä tekisit?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automies kirjoitti:

Osta tonnin ruoska jossa on leimaa. Huoltoihin ei mene penniäkään, jos se leviää tai leimalla tulee liikaa korjattavaa osta uusi tonnin ruosta, jossa on leimaa.

Millaista peliä suosittelet? eri

Vierailija
42/42 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa lopultakin ap, mihin sitä autoa tarvitset, työmatkoihin, lasten kuljetukseen , hupiajeluihin vai mihin?

Auto maksaa , halpakin, 2000-5000e , sellaisen voi ostaa ,jos hiukan osaa itse huoltaa. Trafiin menee tommosesta n 250e vuodessa, vakuutuksiin 350-600e . + bensat+ katsastus 60-70e vuosi. Korjaukset jos sattuu tulemaan. Laskeppa siitä.

Meillä ei ole pikkurahan puute, mut säpäkästi laitetaan viikoiksi / kuukausiksi seisontaan , jos ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän