Ero sängyn takia?
Olemme olleet puolisoni kanssa yhdessä n 5 vuotta. Pari vuotta sitten ostimme sängyt. Hän halusi ehdottomasti itselleen 120cm sängyn. Itse ehdotin molemmille 90cm sänkyjä, koska siivous tulee olemaan hankalaa ja ahdasta.. No sanoi, hän ottaa 120cm ja minä voin kaikessa rauhassa ottaa pienemmän. Hetken riideltyä, nöyrryin ja poistuimme 2x 120cm leveän sängyn kanssa kotiin.
Tähän asti olen vihannut noita sänkyjä , vaikka hyvät onkin. Nyt ollaan muutettu ja asuttu melkein vuosi uudessa kodissa. Sängyt vie koko makkarin ja siivoaminen todella haastavaa. Yöpöytää minulle ei mahtunut, koska nukun kaappien puolella, puolisolle mahtui yöpöytä.. Nyt sanoin , että minulle riitti. Uudet sängyt hankittava, olen puhunut tästä n 6kk. Myin oman sängyn ja tarjouduin myymään myös puolison. Ei antanut . Tarjouduin ostamaan uudet sänkymme, hinnaksi tulisi 1500€, koska miehelle ei käy halvempi malli.. ei käy siltikään, hän sanoo että osta itse kapeampi hän nukkuu leveässä. Vedin erokortin ja pistin vuokrahakemuksia muualle, hän ei noteeranut mitenkään. Sanoi aivan sama.
Nykyhetki, nukun sohvalla ja odotan mitä tehdä. En tiedä. En haluaisi erota sängyn takia, mutta ei oikein ole muutakaan vaihtoehtoa, kaiken olen yrittänyt.. ei kelpaa neuvottelu, ei kelpaa että maksan..
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kapeat sängyt on ahdistavia. Tykkään levittäytyä, mutta olenkin sinkkukinkku.
160 cm kahdelle ei ole kapea sänky.
Miksi et mene nukkumaan miehen viereen siihen 120cm sänkyyn?
Vahvalle pohjalle olette viidessä vuodessa suhteenne saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä! Meillä on miehen kanssa 140 cm leveä sänky, ja mahdumme siihen molemmat oikein hyvin.
Meillä myös ja ollaan kieltämättä molemmat aika lihavia. Ihan hyvin mahtuu.
Aloittajalle sanoisin, ettei ehkä kannata erota sängyn takia. En tiedä miten teillä on muuten on tehty kompromissejä asioissa. Meillä on kodissa lähes kaikki on tehty minun makuun, niin jos mies erityisesti jotain haluaa, niin tehtäisi varmaan hänen tavalla. Mutta jos teillä on enemmän miehen ehdoilla menty, niin ymmärrän, että haluat omaan arkeen helpotusta.
Tuossa tilanteessa sinuna hommaisin asunnon missä molemmille on omat makuuhuoneet. Mies saisi itse siivota omansa.
kriisi kirjoitti:
Samankokoiset siksi,
makkari on pieni
olisi siistimmän näköinen
olisi yhden vertaistaAp
tätäkö se puolisoiden yhdenvertaisuus tarkoittaa käytännössä. minä en sitten ainakaan halua yhdenvertaista suhdetta
Että aikuinen ihminen ei saa omassa kodissaan nukkua sellaisessa sängyssä kuin haluaa?
Ap:lla on mennyt mikromanageeraus ja päällepäsmäröinti pahemman kerran ylikierroksille. Ei mies ole mitenkään sinun kontrollissasi.
Muuttaisin isompaan asuntoon jossa molemmille oma makkari.
Ahhaahh, oon eronnu myös sängyn takia.
Olen ostanut itselleni 90cm sängyn sisustuksen, tilan ym tyhjänpäiväisten syiden takia. Harmittaa. Sänky on niin tärkeä osa elämää etten jatkossa ikinä enää ajattele tyhjänpäiväisiä syitä. Se laitetaan mikä tarvitaan ja tuntuu hyvälle. Vietän siinä kuitenkin kaikki yöt ja paljon aikaa päivälläkin.
Siis mitä ihmettä! Meillä on miehen kanssa 140 cm leveä sänky, ja mahdumme siihen molemmat oikein hyvin.