Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9 vuotias poikani löi minua päähän

Vierailija
04.05.2014 |

suutuspäissään, koska kännykkänsä ei toiminut ja yritin auttaa häntä.

Raivostuin, raahasin hänet huoneeseensa ja otin pois tabletin ja pleikan. Määräsin hänet arestiin ja huusin hänelle, että ei enää koskaan lyö minua!!!

Lisäksi uhkasin olla yhteydessä hänen opettajaansa. Koko ensi viikko poika on kotona ilman puhelinta, pleikkaa ja tablettia. Ei saa mennä ip kerhoon.

Mitä ajatuksia?

Olen vihainen ja pettynyt, koska en osannut olla huutamatta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. Sitten olla lastensuojelun piirissä koko perhe. Se oliskin oikein kasvattava kokemus!

ap.

Vierailija
22/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:00"]

suutuspäissään, koska kännykkänsä ei toiminut ja yritin auttaa häntä.

Raivostuin, raahasin hänet huoneeseensa ja otin pois tabletin ja pleikan. Määräsin hänet arestiin ja huusin hänelle, että ei enää koskaan lyö minua!!!

Lisäksi uhkasin olla yhteydessä hänen opettajaansa. Koko ensi viikko poika on kotona ilman puhelinta, pleikkaa ja tablettia. Ei saa mennä ip kerhoon.

Mitä ajatuksia?

Olen vihainen ja pettynyt, koska en osannut olla huutamatta.

[/quote]anna mennä ip kerhoon ja älä uhkaile opettajajalla. Sulla pitää olla ohjakset käsissä. Puhelin ja pleikka sun muut härvelit pannaan viikoksi. Asiallinen keskustelu aiheesta, sovinnon kättä ja halaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip kerho harkinnassa -parempi siellä kuin ittekseen kotona. Mun pitäisi muuten hälyyttää kaverienkin vanhemmat, että meidän muksu ei sitten saa tulla teille ja teille!

Opettaja on kyllä vielä vakavan harkinnan alla -meillä on kuitenkin toiminut hyvin tämä kasvatuksellinen puoli hyvin yhteen. Mietin vaan että mitä se tarkoittaa pojan kannalta? Ehkä vaan sitä että auktoriteetillä on väliä?

ap

Vierailija
24/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 18:45"]16. Sitten olla lastensuojelun piirissä koko perhe. Se oliskin oikein kasvattava kokemus!

ap.

[/quote] Taidatkin olla aika rasittava tapaus...

Vierailija
25/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 18:31"]

8 : Uhkailin. Ja miksi en kertoisi myös opelle että täällä on käytös ollut mitä on ja että  tällästä kuuluu. Opella on nimittäin merkitystä, tiedän sen.  Ja tuntuupa kovasti haittaavan poikaa - ainoa asia josta hän on huolissaan, että laitanko viestiä! Ja aion laittaa. Tää tölviminen loppui nyt. Me aikuiset hoidamme homman sopivassa kontekstissa.

ap

[/quote]

ääliö. työnnät oman työsi opettajalle.

Vierailija
26/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös open on hyvä tietää, mitä kotiin kuuluu. Jos vaikka koulussa ilmenee vastaavaa. En voi liikaa korostaa koulun ja kodin yhteistyön merkitystä! Mukavaahan se vain on jos opella ja vanhemmilla kasvatusnäkemykset kohtaa.

- koulussa työskentelevä :)

Vierailija
27/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sä saat tollasessa tilanteessa huutaa. Ehkä teidän ongelma on se että sä et oo onnistunut aiemmin poikaas kasvattamaan ja nyt se hyppii sun silmilles.

Vierailija
28/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaminen tapahtuu osittain koulussa, koska siellä lapsi viettää suuren osan päivästään = hienoa, että olit yhteydessä opettajaan. Osaa esim. huomioida jos leikeissä alkaa näkyä tönimistä tai lyömistä.

Kukaan ei saa lyödä ketään, se on asia, joka pitää oppia. Ei yhtään ylireagointia, ap!

Vierailija
29/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noita kommentteja, joissa ollaan sitä mieltä, että opelle ei kannattaisi kertoa. Olen aina saanut hyvää palautetta  ja kiitosta opeilta, kun olen heihin yhteydessä ollut, että  se on oikeaa kodin ja koulun yhteistyötä.

Tietysti seison opettajan kanssa samoilla linjoilla, vaikka hän ei mielestäni  aina oikein toimisikaan. Hän on jokatapauksessa se, joka sitä kuria ja järjestystä luokassa pitää 30 lapsen kanssa -eikä meidän lapset.

ap