En ole tarpeeksi vahva ihminen teinien vanhemmaksi
Kommentit (8)
Teinit iskevät lujaa yhteen huoltajien kanssa. Mitä kovempaa pullikoimista, sitä paremmin olet onnistunut asettamaan turvallisia rajoja.
Hae vertaistukea muilta vanhemmilta ja muista, että myös sinä tarvitset aikaa lepoon ja palautumiseen.
Teini-ikä menee ohi. Jostain luin, että murrosikäisten vanhempien tärkein tehtävä on vain pysytellä hengissä. Välillä se tosiaan tuntuipelkältä eloonjäämistaistelulta.
Voimia!
Leila Koo kirjoitti:
Teinit iskevät lujaa yhteen huoltajien kanssa. Mitä kovempaa pullikoimista, sitä paremmin olet onnistunut asettamaan turvallisia rajoja.
Hae vertaistukea muilta vanhemmilta ja muista, että myös sinä tarvitset aikaa lepoon ja palautumiseen.
Teini-ikä menee ohi. Jostain luin, että murrosikäisten vanhempien tärkein tehtävä on vain pysytellä hengissä. Välillä se tosiaan tuntuipelkältä eloonjäämistaistelulta.
Voimia!
Kiitos ❤️ Nämä sanat tulivat enemmän kuin tarpeeseen.
Mulla on välillä samanlainen olo, oon kahden teinin yh. Lapset kohta 16 ja 12. Vanhempi, poika, on todella haastava, on ollut vaikka mitä tässä viime vuosien aikana: valehtelua, päihteidenkäyttöä, kaikenlaista kapinointia, koulu menee surkeasti, mikään ei kiinnosta ja mikään ei tunnu näihin ongelmiin auttavan. Olen yrittänyt kaikkea. Välillä olen ihan hajalla enkä tiedä, mitä hänen kanssaan teen. Pelottaa, että hän tyyliin syrjäytyy tai ajautuu tosissaan johonkin päihdepiireihin enkä vaan voi sille mitään.
Tuntuu just kuten ap:sta, etten ole tarpeeksi vahva tähän. Alan herkästi itkeä ja olen tunteellinen. Tuntuu myös, ettei mulla ole enää auktoriteettia, jos hän tosissaan rupeaa kapinoimaan. Se on ahdistavaa.
Et tarvitse vahvuutta teinin kanssa. Vaan empatiaa, huumoria, rentoutta ja ymmärrystä, anna toisen olla rauhassa. Varsinkin jos hän ei sekaannu huumejengeihin /väkeviin alkoholeihin, että olisi joku riski kuolla.
Olet varmasti tarpeeksi vahva kun osaat pyytää apua
Leila Koo kirjoitti:
Voimia!
Nuoret ovat yksilöitä, toiset pullikoivat toiset eivät. Neljä teiniä kasvattanut.
Teitä riittää.
Terv. Yläkoulun ope
Ps. Koulussa lapset käyttäytyvät rajojen kokeilun jälkeen ihan hyvin, kun huomaavat, että ope ei lähde vedätyksiin mukaan