Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Sisko?

Vierailija
04.05.2014 |

Meillä vihdoin toinen lapsi, esikoinen on poika ja sai nyt kaivatun siskon. Itse olen kovasti tykästynyt nimeen Sisko, mutta mieheni ei tykkää ollenkaan. Mitä pidät nimestä ensimmäisenä nimenä? entä toisena tai kolmantena?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin romanttinen nimi, varsinkin jos myöhemmin lapsen tulevalla miehellä on siskoja, varmaan tuntuu oudolta kutsua siskoksi jossain romanttisessa tilanteessa.

Ja kuten joku jo mainitsi, kaikki jotka puhuu siitä joutuu selittämään, että ei ole oma sisko vaan sen nimi on sisko.

Vierailija
2/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Siinä on minun makuuni täydellinen äänneasu, se ei ole liian löysä, muttei myöskään liian kova tai terävä. Vielä enemmän vaikuttaa se, että tunnen kaksi Siskoa, jotka ovat todella herttaisia ja mukavia ihmisiä. Ei haittaa merkityskään, onhan noita merkitysnimiä (itsellänikin), sisko sentään merkitsee ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, etunimeksi meillä ei kyllä varmastikaan ole tulossa, mies on myös sanonut tuota että menee sekaisin tarkoitetaanko siskoa vai puhutaanko nimestä. Mutta kenties toisena nimenä sitten :)

Vierailija
4/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoja ihmisiä inhoan, mutta ainoaa tietämääni Sisko-nimistä en kyllä arvosta, ei tietenkään nimen syytä. En laittaisi lapselleni nimeksi Sisko tai Veli!

Vierailija
5/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala nimi!

Vierailija
6/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kyseistä nimeä! (Olen jopa harkinnut vaihtavani oman nimeni siihen.)

Vierailija
7/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hopsis,

vielä mielipiteitä?

Vierailija
8/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään, en ensimmäisenä enkä toisena nimenä. Enkä Veli-nimestäkään.

Vierailija
9/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen, pönäkkä, kalpea. Sama kuin jos pojalle annettaisiin nimeksi "Veli".

Vierailija
10/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minä tunsin kaksoset nimeltään Veli ja Sisko. En kyllä antaisi omille lapsilleni.

Vierailija
11/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muka oikea nimi? Nevöhöörd...

Vierailija
12/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni Sisko Helena

Alma Sisko Matilda

Katri Sisko Ilona

Toisena nimenä menisi ihan hyvin, mutta ei ensimmäisenä! Luulisin ettei vanhemmilla ole ollut yhtään mielikuvitusta jos vastaan tulisi lapset ja toisella on nimi ja toisen nimi on Sisko/Veli...

Vierailija
13/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok nimi jos haluatte että kakkonen tuntee ikuista alemmuudentunnetta suhteessa veljeensä joka sentään sai edes NIMEN.

Vierailija
14/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noita Veli ja Sisko nimiä en todellakaan ymmärrä. Tosi hankalia kun selittää ja tarkoittaa nimeä. Kokemusta suvussa olevasta Siskosta. Eikä todellakaan edes kaunis nimi.

Vierailija
15/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissalle tulee nimeksi sisko. Sisko sisäsiisti.

Vierailija
16/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt Veli-nimestä. Sehän ei siis taivu Veljen vaan Velin. Myös Veikka on mielestäni kiva. Tunnen yhden Sisko-nimisen, ja se on minusta ihan ok nimi. Parempi se on kuin Mies tai Ukko. Mutta jos omaan korvaan särähtää, voihan sen aina toiseksi nimeksi laittaa. Se ei ole sen kummallisempi kuin Mikanpoika tai Annelintytär, onhan niilläkin merkityssuhde toiseen perheenjäseneen.

Vierailija
17/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on Star Trek-sarjan hahmon nimi.

Vierailija
18/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole varsinaista mielipidettä asiasta, mutta on äitini etunimi. Käyttänyt koko ikänsä kutsumanimenä toista nimeään.

Vierailija
19/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo nimeksi, niinkuin ei olisi keksitty millään oikeata nimeä ja siksi annettu siskolle nimi Sisko.

Vierailija
20/26 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkennan vielä, että "työnimenä" on puhuttu siskosta rakenneuä:stä lähtien, myös esikoinen on koko ajan puhunut siskosta :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän