Asun koronan leviämisaluella ja mietin uskallanko pyytää
Äitini 80v meille syömään jouluna. Meillä 5 henkeä, joista 3 nuoria miehiä, jotka kavereidensa kanssa toki paljon tekemisissä ja minä asiakaspalvelutyössä. Onkohan liian iso riski🤔
Kommentit (8)
No ei kannata. Itse puhuin juuri tänään yli 80- v äitini kanssa puhelimessa, tänä vuonna pidetään etäjoulu. Emme todellakaan ota sitä riskiä, että tartutamme vanhuksen. Ensi vuonna on uusi joulu taas. Emme pysty olemaan etätöissä ja esikoisemme on kaiken lisäksi kaupassa töissä joulun ajan. Riskit on liian isot. Se on vaan pari päivää. Soitellaan, telkkarista tulee paljon ohjelmaa.
En ottaisi noilla spekseillä riskiä mummon tartuttamisesta.
Älä ota riskiä. Yksi vaihtoehto tietysti on omaehtoinen karanteeni, nyt vielä ehtii juuri aloittaa.
En todellakaan ottaisi riskiä. Me pyydetään vanhus meille syömään, mutta ollaankin ennen joulua kaksi viikkoa täysin tapaamatta ketään.
Kiitos vastauksista. Näin olen itsekin vähän miettinyt.
Ap
Mä oon karanteenissa, jotta voin mennä jouluksi 87-vuotiaan tätini luo... En ikimaailmassa ketään vanhusta ottaisi porukkaan, jossa kaikki ilmeisesti tapaa muita ihmisiä. Tuntuisi vaan liian isolta riskiltä.
No jos haluat äidistäsi eroon, niin anna mennä. Mä veisin äidille jouluruokaa kotiin, opettaisin laittamaan puhelimeen/tablettiin/läppäriin joku videopuhelusovellus. Sitten sovitte ajan, jolloin syötte jouluruuat videon välityksellä yhdessä.